RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مدیرعامل بانک ایران زمین

بانکداری دیجیتال تنها شعب دیجیتالی نیست

۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۸/۲۰کد خبر: 264753
ایستانیوز:مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: بانکداری دیجیتال به‌ عنوان یک الگوی بانکداری مدرن با محوریت نوآوری و تجربه مشتریان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین مطرح است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین، به تشریح وضعیت این بانک در حوزه‌های بانکداری الکترونیک، مطالبات مشکوک الوصول، سهام‌داران و همچنین اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت.
 
در ادامه مشروح گفت‌وگوی ایلنا را می‌خوانید:
یکی از حوزه‌های مورد توجه بانک ایران زمین ، حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و دیجیتال است که نقش به سزایی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان دارد. همچنین در کاهش بهای تمام شده پول موثر است.  اقدامات بانک در زمینه را تشریح کنید.
در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که در سال‌های اخیر نحوه تعامل مشتری با بانک‌ها دچار دگرگونی و تغییر شده است. این تغییرات برروی کسب و کارها هم اثر خود را گذاشته است. امروز مشتریان برای استفاده از خدمات مورد نیاز خود نیازی به مراجعه به بانک ندارند و با بهره بردن از بسترها و امکانات ایجاد شده با سهولت و سرعت، بدون محدودیت‌های مکانی خدمات را دریافت می‌کنند.
در واقع مبنای بانکداری دیجیتال نوآوری، مبتنی بر مصرف کننده است و فناوری‌هایی که در حوزه بانکداری استفاده می‌شوند مراودات ما با مشتریان را با تغییر مواجه کرده‌اند.
اما باید به این نکته توجه کنیم که مفهوم بانکداری دیجیتال تنها احداث شعب دیجیتالی یا بانکداری همراه و آنلاین نیست.بلکه بانکداری دیجیتال به‌ عنوان یک الگوی بانکداری مدرن با محوریت نوآوری و تجربه مشتریان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین مطرح است.
در حال حاضر ما زیرساخت لازم برای طراحی و تولید محصولات و خدمات نوین و متنوع را در اختیار فین‌تک‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی، قرار داده‌ایم تا این شرکت‌ها با تبدیل آنها به خدمات متنوع ضمن توسعه حوزه‌های کسب و کار تجربه مشتری را در تعاملات مالی و بانکی ارتقا دهند. 
 
وضعیت بانک ایران زمین در زمینه مطالبات مشکوک الوصول به چه نحو است؟
بانک‌ها به عنوان تامین کننده منابع مالی یکی از مهمترین ارکان نظام اقتصادی کشور محسوب می‌شوند. در سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی که برای بسیاری از تولید کنندگان و فعالین حوزه اقتصاد ایجاد شده، این گروه گاهی با مشکلات بسیاری در بازپرداخت دیون خود به بانک‌ها مواجه شده‌اند.
و این شرایط را در تامین منابع مالی با مشکلات بسیاری روبرو کرده است. بانک ایران زمین در سال‌های اخیر در دو حوزه کاهش مطالبات و عدم تبدیل مطالبات به مطالبات مشکول الوصول تلاش‌های خود را متمرکز کرده است.
برخی از این فعالیت‌ها شامل تعامل بانک با بخش‌های تولیدی جهت بازپرداخت دیون به بانک و کاهش مطالبات، کاهش ریسک تسهیلات از طریق رعایت بهداشت اعتباری و آموزش همکاران شعب برای جلوگیری از ایجاد مطالبات جدید و به کاربستن راهکارهای عدم تبدیل تسهیلات به مطالبات است.
 
ارزیابی شما از وضعیت کنونی بانک ایران زمین چیست؟ آیا وضعیت کنونی برای سهام‌داران شما اطمینان بخش است؟
بانک ایران زمین با حدود 330 شعبه در کشور به لحاظ گستردگی شعب یکی از بانک‌های بزرگ خصوصی کشور محسوب می‌شود. تفکر سهامداران بانک، حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و تبدیل این بانک به اولین بانک دیجیتال کشور است.
اما در خصوص رضایت سهامداران باید گفت موفقیت هر بنگاه اقتصادی خصوصی از جمله یک بانک در گرو رضایت تمامی ذی‌نفعان آن بنگاه است؛ بنابراین ما هم به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی که در قالب بانک فعالیت اعتباری انجام می‌‌‌‌دهیم باید برای کسب موفقیت، رضایت ذی‌نفعانمان را کسب کنیم.
 
اقدامات و دستاوردهای بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را تشریح کنید.
بانک ایران زمین در نیمه سال 1394 در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی شرکتی خود اقدام به راه اندازی کمپینی به نام «همین یک زمین» با پیام «برای زندگی همین یک زمین را داریم» کرد.
کمپین همین یک زمین در حقیقت بازگو کننده دغدغه های مردم بود که پس از بررسی‌های فراوان و با این تفکر راه اندازی شد، که یکی از معضلات امروز جامعه ما مبحث محیط زیست و مسائل پیرامون آن است. به همین جهت با تصمیم هیئت مدیره بانک مقرر شد بانک ایران زمین استراتژی خود را در اجرای مسئولیت اجتماعی موضوع محیط زیست و مباحث مرتبط با آن قرار دهد.
بخشی از اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی ، پاکسازی حدود 30 نقطه کشور با همراهی مردم، حمایت دور سوم جایزه یحیی، ساخت سرود جنگل تشنه، حمایت از مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان "بهره‌وری سبز و حفظ محیط زیست"، حذف کاغذ از مکاتبات اداری، حمایت از جشنواره روز بین المللی جنگلبان، برگزاری مسابقه نه به پلاستیک، کمپین جمعه‌های بدون پلاستیک، شرکت در مراسم روز درخت کاری و ...است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *