RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

دورنمای خاکستری بازار سرمایه

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۸/۲۰کد خبر: 264735
ایستانیوز: پیش‌بینی نسبت به دورنمای خاکستری بازار سرمایه در کنار انتظار برای افزایش دردسرها برای شرکت‌های بورسی در زمینه فروش و همچنین در پیش بودن رکود بزرگ در صنایع داخلی باعث شده تا چشم‌انداز بازار سهام همچنان متکی بر استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگری باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 آبانماه 97 با کاهش 3562 واحدی به رقم 180 هزار و 668 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 315 واحدی عدد 28 هزار و 180 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3682واحدی به رقم  190 هزار و 498 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2822  واحدی به رقم 134 هزار و 323 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 6141 واحدی عدد 353  هزار و 975 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 33 واحدی بر روی رقم یک هزار و 960 واحد متوقف شد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با 14 واحد ،پتروشیمی مبین با 13 واحد و حفاری شمال با 7 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 252واحد،فولاد مبارکه با 232 واحد و ملی صنایع مس ایران با 216 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 804  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 387 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 177 هزار و 304 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، گروه دارویی البرز، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، عطرین نخ قم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، عطرین نخ قم، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، توکاریل، مهندسی نصیر ماشین، پارس الکتریک، سیمان لار سبزوار، حق تقدم استفاده نشده سهام سیمان کردستان، داروسازی زهراوی و سرمایه‌گذاری ملت متوقف شدند. 
 
 امروز در بازار۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۰ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، همچنین کمتر از ۸ میلیون سهم بیمه دانا به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد، در پتروشیمی جم نیز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت و ۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان توانست معاملات درون‌گروهی را تجربه کند. 
 
امروز همچنین ۲ میلیون سهم پتروشیمی پارس به ارزش بیش از ۷.۵ میلیاردتومان و ۲ میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شدند. 
 
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در آستانه نزدیک شدن به موعد سررسید تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها و در عین حال هم‌زمان با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها شاهد غلبه فروشندگان سهام بر خریداران در اغلب نمادهای معاملاتی بودند، این در حالی است که تمایل برای نقد کردن دارایی‌ها و انتظار برای مشارکت در عرضه‌های پیش‌رو باعث شده تا بورس تهران شاهد تخلیه نقدینگی در اغلب سهم‌های پیشرو شامل گروه بانکها، خودرویی‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و گروه فلزات اساسی باشد. 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *