RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

سرعت گرفتن درآمد از هزینه در بانک صادرات ایران

۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۸/۱۹کد خبر: 264695
ایستانیوز:«بانک صادرات ایران با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه خود نشان داد که وعده مدیران این بانک تحقق یافته است. در این گزارش‌ها تحول در وضعیت «وبصادر» و قرارگیری بانک در مسیر کاهش زیان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد».
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بررسی دقیق تر گزارش اخیر بانک صادرات ایران نشان می‌دهد: شاهد شکل‌گیری تحول شگرفی در سرفصل تسهیلات‌دهی «وبصادر» هستیم. از طرفی دیگر سود تسهیلات بانک با رشد 14 درصدی به سطح 6378 میلیارد تومانی رسیده، در حالی که سود سپرده های سرمایه‌گذاری آن تنها 3 درصد رشد داشته که نشان از کنترل بسیار خوب بانک بر نرخ منابع خود دارد.
بنا براین گزارش، در نهایت جهش 138 درصدی سود سرمایه‌گذاری ها باعث شد سهم بانک از درآمدهای مشاع در حالی که در 6 ماهه اول سال قبل، منجر به شناسایی زیان 376 میلیاردی شده بود، امسال به سود قابل توجه 1165 میلیاردی برسد. اما در درآمدهای غیرمشاع تقریبا تمامی سرفصل ها با جهش همراه شده است تا جایی که سود وجه التزام با جهش 30 درصدی به سطح 991 میلیارد تومان افزایش یافته است.
بورس 24 در این گزارش می افزاید: درآمد کارمزد بانک نیز با رشد خوب 22 درصدی مواجه شده و به سطح 595 میلیارد تومان رسیده است. همچنین نتیجه مبادلات ارزی بانک با جهش بسیار خوب 295 درصدی، 592 میلیارد تومان مثبت است و نشان از پتانسیل ارزی بالای بانک دارد. درنهایت جمع درآمدهای بانک توانسته جهش 181 درصدی را به همراه داشته باشد و در مقابل این جهش درآمدی هزینه های بانک تنها 28 درصد رشد داشته است.
این بررسی حاکی از آن است که رشد درآمد های بانک از یک سو و کنترل هزینه منابع و عدم جهش هزینه های بانک از سوی دیگر ، سبب شده تا زیان 6 ماهه بانک با کاهش قابل توجه و جدی 59 درصدی از 2267 میلیارد تومان در 6 ماهه سال قبل به 940 میلیارد تومان در پایان شهریور امسال تقلیل پیدا کند.
با توجه به شدت روند کاهش زیاندهی بانک، امید به کاهش بیش از پیش این زیاندهی و تحقق گام های بعدی یعنی خروج از زیان در سال آینده محتمل به نظر می‌رسد.
بنا براین گزارش، نکته مهم این که در 3 ماهه اول سال شاهد تحقق زیان 948 میلیاردی «وبصادر» بودیم و در 3 ماهه دوم سال عملا زیانی در صورت های مالی کارسازی نشده و حتی تحقق سود 8 میلیاردی را نیز شاهد هستیم که این رخداد منجر به کاهش زیان شرکت به سطح 940 میلیارد تومان شده است. به عبارتی بانک در 3 ماهه دوم سال توانسته جلوی زیان خود را گرفته و به سود اندکی نیز دست یابد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *