RSS
امروز سه شنبه ، ۲۲ آبان ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اختلاف نظر کارشناسان و سرمایه گذاران درباره روند قیمت طلا

آثار منفی طرح اصلاح ماده ۱۳۳قانون مالیات‌های مستقیم

راهکارهای بهبود رتبه ایران در شاخص «پرداخت مالیات»

رویای رقابت در یک بازار آزاد با ابزارهای مدرن

خودنمایی سایه فساد بر فراز تشکیلات بورس کالا

گزیده آمارهای اقتصادی شهریور ماه سال ۱۳۹۷ منتشر شد

جشنواره بیستابیست بانک ملی ایران برندگان خود را شناخت

تمدید ثبت‌سفارش بدون کارمزد شد

چهار راهکار افزایش استقبال بخش خصوصی از عرضه نفت در بورس

قیمت سکه طرح جدید ۴.۳ میلیون تومان شد

تغییر سقف تراکنش خرید از کارت‌های بانک سامان

شایعه قطع دسترسی بعضی بانک‌ها به سوئیفت صحت ندارد

«بام» را ایمن‌تر کنید

بانک خاورمیانه سودآورترین و پُربازده‌ترین بانک ایران شد

اعلام برندگان دومین جشنواره کارت هدیه بانک دی

تاثیر رئیس جدید شورای عالی بورس بر بازارهای مالی

اصلاحیه بخشنامه نحوه بازگشت ارز صادراتی

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از شمول واگذاری‌ها خارج شد

ضعف نقدینگی در بازار سرمایه

شهروندان مراقب کلاهبرداری اسکیمر باشند

دلایل افت و خیز قیمت سکه در بازار

تبعات وضع انواع عوارض بر صنعت بیمه

رشد ۱۲۶ درصدی شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها ایجاد می‌کنیم

ارایه خدمات صندوق های بازنشستگی با مشکل مواجه می شود

دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی

عقب ماندگی خدمات بانکی خلاف واقع است

۱۲:۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۷کد خبر: 264602
ایستانیوز:دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی گفت: ادعای عقب ماندگی خدمات الکترونیکی بانکی، ادعایی خلاف واقع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا جمشیدی در خصوص برخی خبرها و حواشی اخیر درباره عقب ماندگی خدمات الکترونیکی بانکی، به ایبِنا اظهار داشت: شاید به صورت موردی در یکی از بانک‌ها و موسسات اعتباری به دلیل عبور از دوران گذار با برخی نقاط ضعف و کاستی ها در این زمینه مواجه باشند اما تعمیم موضوع در سایر بانک‌ها و یا موسسات اعتباری ایران به شهادت پژوهشی عینی و مراجعاتی به بانک‌ها، نشان‌دهنده دوری از واقعیت و خلاف اینگونه ادعاها است.
وی افزود: این در حالیست که بسیاری از این خدمات از زمان ارائه آن‌ها (حدود هشت ساله اخیر) تاکنون فاقد کارمزد و درآمدی برای بانک‌ها بوده و هزینه های پژوهشی در ابداع، تامین تجهیزات و نرم افزار و پرستاری روزانه از آن‌ها و ... از محل درآمدهای غیر مشاع بانک‌ها و موسسات اعتباری انجام گرفته و اگر کارمزدی برای بعضی از خدمات دریافت می شود منحصر به خدماتی است که قبل از زمان مورد اشاره در فوق ایجاد شده و ارائه می شود و از سال ۱۳۸۸ تاکنون از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعدیلاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی در این‌باره ادامه داد: هم اکنون افتتاح حساب برای مشتریان، صدور ضمانت نامه های بانکی و اعطای تسهیلات اعم از بررسی‌های مربوطه، سنجش‌های اعتباری مشتریان و ...  در نهایت واریز وجه تسهیلات و یا صدور ضمانتنامه ها و استعلام های بعدی از کمیت و کیفیت و پی جویی مستندات مربوطه از طریق سامانه های مختلفی که با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، در قریب به اتفاق بانک‌ها و موسسات اعتباری در حال اجرا است، به شکلی که اغلب این خدمات بصورت برخط (Online) به متقاضیان آن‌ها ارائه می شود.
جمشیدی گفت: امیدوارم در شرایط فعلی که هجمه های فراوان و غیرمنصفانه ای علیه نظام بانکی کشور رواج یافته و خدمات عظیم این صنف همراه را در فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی کشور و وفادار به استقرار زیربناهای گسترده اقتصادی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی نادیده می‌گیرند، کارشناسان و صاحب نظران محترم فحوای کلام و سوی قلم خود را به زیبندگی انصاف و دقت نظر در اوصاف موضوع همراه سازند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *