RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

رئیس جمهوری در دفاع از وزرای پیشنهادی چه گفت؟

۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۸/۵کد خبر: 264163
ایستانیوز:نمایندگان مجلس از بعد از ظهر امروز برای بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت تشکیل جلسه دادند.حسن روحانی که به همراه تعدادی از اعضای کابینه برای دفاع از وزاری پیشنهادی دولت در مجلس حضور یافت، به ارایه سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگر به رای نمایندگان مجلس نیازمندیم تا کابینه با سرعت کامل شود و چهار وزیر پیشنهادی مسئولیت را بر دوش بگیرند و با تلاش از مشکلات مردم بکاهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت،‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصاد و دارایی در مجلس  با حضور 201 نماینده در حال برگزاری است.
 
در این جلسه به ترتیب صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت موردبررسی قرار می‌گیرد.
 
فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی رای موافق خود را نسبت به چهار وزیر پیشنهادی اعلام کرده است. در جلسه صبح امروز این فراکسیون شریعتمداری با ۵۸ درصد، رحمانی با ۸۷ درصد، اسلامی با ۶۳ درصد و دژ پسند با ۷۶ درصد نظر مثبت فراکسیون را به خود جلب اعضای فراکسیون اعلام کردند که به هر چهار وزیر پیشنهادی رای موافق خواهند داد.
 
در جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی نیز برای جمع‌بندی درباره‌ چهار وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های صنعت، راه و شهرسازی، اقتصاد و تعاون و کار و رفاه اجتماعی، این فراکسیون به این نتیجه رسید که اعضا برای رای به رحمانی آتش به اختیار عمل کند. درباره‌ی سه وزیر دیگر فراکسیون به جمع‌بندی رسید ولی قرار شد اعلام عمومی نکند.
 
هم‌چنین اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نظر موافق خود را نسبت به سه وزیر پیشنهادی اقتصاد، صنعت و کار اعلام کردند. بر اساس رای گیری صورت گرفته اعضای فراکسیون امید به گزینه پیشنهادی وزارت راه رای مثبت ندادند.
 
حسن روحانی رئیس‌جمهور که به‌منظور دفاع از 4 وزیر پیشنهادی در مجلس حضور یافته است، با اشاره به احکام صادرشده از سوی دادگاه لاهه و همچنین حکم دیوان عالی ایتالیا علیه آمریکا گفت: طی روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران سه مرتبه در برابر ایالات‌متحده ازنظر سیاسی و حقوقی به پیروزی دست‌یافته است.
 
او همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده تأکید کرد: ما مشکل لاینحلی نداریم و مشکلات موجود را می‌توانیم با کمک هم حل کنیم.
 
 مهم‌ترین صحبت‌های امروز رئیس‌جمهور را در ادامه می‌خوانید:
 
    ما بیش از هر زمان دیگر به رای نمایندگان مجلس نیازمندیم تا کابینه با سرعت کامل شود و چهار وزیر پیشنهادی مسئولیت را بر دوش بگیرند و با تلاش از مشکلات مردم بکاهند.
    نتیجه جلسه امروز حتماً بارقه امیدی برای ملت خواهد بود. ملت امروز می‌بیند که دولت و مجلس در کنار هم بوده و مصمم‌اند که مشکلات مردم را حل کنند.
    احساس کردم وزرایی که معرفی کرده‌ام اراده و قدرت لازم را برای بر دوش گرفتن بار سنگین وزارتخانه در خود دارند. این بار امروز اگر با همکاری نمایندگان  نباشد به جایی نمی رسد.
    باآنکه امروز مشکلات ارزی داریم اما میزان ذخایر ارزی ما از همه پنج سال گذشته بالاتر است. هم کل ذخایر بالاتر است و هم ذخایر اسکناس.
    ما مشکل لاینحلی نداریم و مشکلات موجود را می‌توانیم با کمک هم حل کنیم.
    چهار سال است که در گندم، خودکفا شده‌ایم که در دهه‌های گذشته این دستور بی‌نظیر بوده است. در حوزه گاز و گازوئیل نیز خودکفا هستیم و در بنزین هم در ماه‌های آینده خودکفا می‌شویم.
    ما ابر تورم نداریم. ابر تورم ازلحاظ اقتصادی و تحلیل سیاسی نادرست است.
    ما از یک تورم تک‌رقمی متأسفانه عبور کرده‌ایم اما حتماً می‌توانیم تورم را مهار کنیم.
    نمی‌توانیم به مردم بگوییم چون آمریکا فشار می‌آورد، نمی‌توانیم کاری کنیم. این پاسخ پذیرفته نیست.
    نمی‌توانیم بگوییم چون فروش نفت مشکل دارد پس در اداره کشور ناتوانیم. نمی‌توانیم بگوییم به لحاظ روابط بانکی و مالی با دنیا مشکلاتی داریم، پس نمی‌توانیم زندگی مردم را اداره کنیم.
    ما جزو کشورهایی هستیم که ازلحاظ آموزش، بهداشت، انرژی و نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی مردم جزو ارزان‌ترین کشورها هستیم.
    با هدایت رهبری و حمایت مردم از مشکلات پیش رو به‌خوبی عبور خواهیم کرد.
    برنامه‌ریزی‌های دشمن بر این بوده که در موضوعات دیگر یعنی موضوع روانی و اجتماعی مردم را نسبت به آینده کشور و معیشت و آینده فرزندان خود مأیوس بسازند.
    تمام برنامه‌ها بر این بوده که مردم ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و در برابر آمریکا سر فرود آورند.
    ازلحاظ افکار عمومی، جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات می‌داند و آمریکا را به‌عنوان کشوری که هم وفای به عهد ندارد و هم مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، می‌شناسد.
    برای بار سوم طی روزهای اخیر در یک بحث حقوقی که طی آن حدود شش میلیارد دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا توقیف‌شده بود، آزاد شد.
    چه کسی فکر می‌کرد ظرف چند ماه در سه صحنه بزرگ حقوقی، نمایندگان ملت ایران به پیروزی دست یابند؟
    با قرار گرفتن اروپا کنار ایران و در مقابل آمریکا، یک پیروزی سیاسی کم‌نظیر تاریخی برای ملت ایران در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است.
 
نکات کلیدی صحبت‌های رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
 
    دولت درزمینه‌ مسکن بدهکار مردم است و باید مسئله‌ی مسکن را جبران کند.
    باوجود تحریم‌ها باید بخشی از بار ناوگان دریایی ما روی شانه ریل قرار بگیرد.
    کشتیرانی ما باید به سایر کشورها متصل شود و راه ترانزیت شمال – جنوب و شمال – غرب که برای ما اهمیت دارد به راه بیفتد.
    درزمینه راه ، راه‌آهن، ، کشتیرانی و هواپیمایی نسبتاً خوب کارشده است، اما درزمینه مسکن باید جبران شود.
    باید زمین مجانی در اختیار توسعه گر قرار داده و خانه ارزان در اختیار خانه اولی‌ها قرار دهیم.
 
نکات کلیدی صحبت‌های رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت
 
    رضا رحمانی از جنس پارلمان است و نمایندگان او را می‌شناسند و می‌تواند بار وزارت صنعت، معدن و تجارت را به خوبی بر دوش بکشد.
    در ماه‌های گذشته عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوءاستفاده کردند. گرچه اکثر تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و واردکنندگان، مغازه‌داران و بنگاه‌داران کشور از افراد دلسوز هستند، اما درجاهایی عده‌ای سوءاستفاده گر نیز پیدا می‌شوند.
    وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم و کلیدی است و در آن امضای طلایی وجود دارد.
    مدیریت صنعت، معدن، صادرات و واردات و کنترل بازار و قیمت‌ها از مسئولیت‌های بسیار سنگینی است.
 
نکات کلیدی صحبت‌های رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهاد امور اقتصاد و دارایی
 
    وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از وزارتخانه‌های مهم ما در این مقطع است که درآمد عمده دولت از آن وزارتخانه تأمین می‌شود.
    در بسیاری از کشورهای دنیا زندگی مردم و حقوق کارمندان اداری به‌طور کامل از مالیات پرداخت می‌شود و امروز باید درآمد مالیاتی‌مان را از طریق پایه مالیاتی افزایش دهیم.
    وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب بودم، بحثی در مورد مالیات داشتیم. ایشان ‌فرمودند پرداخت مالیات بر مردم واجب شرعی است و همه مبلغین و آن‌هایی که تریبون دارند باید به مردم بگویند که فرار مالیاتی به‌عنوان یک عمل ناصحیح و حرام شرعی است.
    در شرایط رکود نمی‌توانیم مالیات را افزایش دهیم اما می‌توانیم آن‌ها که فرار مالیاتی دارند را به مسیر درست برگردانیم.
    یکی از مسئولیت‌های سنگین وزارت اقتصاد گمرکات است.
    گمرک نقش بسیار اساسی در صادرات و واردات ما دارد و تعادل صادرات با تعرفه‌هایی که دولت تعیین می‌کند و مبارزه با قاچاق رابطه دارد.
    در کنترل تورم و رشد اقتصادی ، وزارت اقتصاد و دارایی در کنار بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه باید تلاش کنند تا بتوانیم تورم را مهار کنیم.
    یک معضل بزرگ ما بانک‌ها هستند که ازیک‌طرف بار سنگین اقتصاد کشور را بر دوش دارند و سرمایه‌گذاری بدون بانک امکان‌پذیر نیست .
    بانک‌ها ضمن این‌که بخش عمده از مشکلات ما را حل می‌کنند اما متأسفانه مشکل‌آفرین هستند. یکی از این موارد، کمک به رشد نقدینگی است.
    تعاملات مالی بدون بانک امکان‌پذیر نیست و روابط مالی و پولی ما با دنیا بدون بانک امکان‌پذیر نیست.
    اگر ما به اصلاح بانک‌ها نپردازیم این بانکی که باید راه‌حل مشکلات اقتصادی ما باشد یکی از معضلات اقتصادی ما خواهد بود.
    رشد نقدینگی به‌عنوان یک معضل و یک مشکل است، رشد نقدینگی به‌عنوان یک مشکل همیشه در کشور ما بوده است.
    رشد نقدینگی ما در سال‌های اخیر بر مبنای پایه پولی و ضریب فزاینده بوده است.
    وزیر اقتصاد ما که دارای تجربه و تحصیلات اقتصادی است کاملاً باید این را بداند که امروز بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد.
    ما همسایگان خوبی داریم که باید با آنان تعاملات بیشتری داشته باشیم.
    سرمایه‌گذاری خارجی در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی است .ما دوستان زیادی در اتحادیه اروپا، برخی کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و نیز کشورهای هند و چین راداریم و باید با آن‌ها کارکنیم و به دنبال جذب سرمایه باشیم.
 
نکات کلیدی صحبت‌های رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی‌ تعاون،کار و رفاه اجتماعی
 
    امروز اشتغال یک مسئله اصلی است. طی این پنج سال افتخار می‌کنیم که شاغلین کشور را از 20 میلیون و شش‌صد هزار به ۲۳ میلیون و 300 هزار نفر رساندیم .
    شرایط کشور، امروز برای کارگران ما سخت است. بعضی از آنان ممکن است از کار منفصل شود؛ این وزارتخانه باید حواسش باشد که کارگران ما مشکلی نداشته باشند.
    در روزهای آینده اولین اقداممان را در این زمینه به‌عنوان کمک به اقشار کم‌درآمد درزمینهٔ سبد غذایی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خواهد داد، بدخواهیم داد.
    دیگر وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی تأمین اجتماعی است. صندوق‌های ما از حالت صندوق خارج‌شده است. همه صندوق‌های ما مشکل دارد. تمام اقداماتی که وزیر سابق کرده باید امروز مضاعف شود.
    امروز مشکلمان این است که "در" یا "خانه‌ای" که می‌سازیم بعد از چند سال کلنگی‌ می‌شوند. ما در مهارت‌ها مشکل‌داریم.
    مسئول مهارت‌آموزی، این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  است. کاری که باید به‌عنوان آشنایی مسائل فنی و حرفه‌ای جوانان ما یاد بگیرند بر عهده این وزارت خانه است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:روحانی، مجلس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *