RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بازار سرمایه دومین ماه پاییز را چگونه آغاز کرد؟

آنچه در آینده انتظار بازار سرمایه را می کشد

۱۱:۹ - ۱۳۹۷/۸/۴کد خبر: 264103
ایستانیوز:دست انداز ۱۳ آبان تا تکرار خروج نهادهای نظامی وعمومی از سهام شرکت هایی مثل مخابرات از عوامل اثرگذار در آینده بازار سرمایه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در آخرین روز کار هفته ای که گذشت، شاخص کل بازار سرمایه 4 هزار و 258 واحد افت کرد و به این ترتیب روی کانال 181 هزار واحد ایستاد. در چهارشنبه دومین روز آبان ماه سال جاری شاخص کل در بهترین وضعیت تا کانال 185 هزار واحد ارتفاع گرفت اما در نهایت با اُفت 2.30 درصدی به 181 هزار و 60 واحد رسید. این افت شاخص ناشی از اثرگذاری منفی پتروشیمی ها و فلزات بود. پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان مانع از رشدشاخص کل شدند. حجم معاملات کل بازار سهم در روز چهارشنبه 1.822 میلیون سهم برآورد شده که در 137.910 بار معامله، خرید و فروش شده است. ارزش بازار براساس آخرین برآوردها نیز به 6.855.430 میلیارد ریال رسیده است.
 
بازار سرمایه هرچند در مهرماه به رکورد تاریخی رسید اما کاهش و افزایش های اخیر به حفظ شاخص کل در کانال 195 هزار واحد نینجامید. از سوی دیگر در یک ماه اخیر شاخص کل با اُفت و خیزهای قابل توجه و بالای 2 هزار واحد رو به رو شد که کارشناسان آن را به تصمیم شورای عالی بورس در  حذف سقف دامنه نوسان قیمت که پیش از 5 درصد بود نسبت داده اند.
 
شاخص بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تا 27 مهرماه با 86 هزار واحد رشد به بازدهی 90 درصدی رسیده است اما با توجه به نوسانات نرخ ارز و اثرگذاری آن بر قیمت سهام شرکت های صادراتی حاضر در بازار سرمایه و البته دیگر حواشی اقتصادی پیش رو مشخص نیست که این میزان بازدهی در ادامه سال نیز حفظ شود. تحلیل گران بازار سرمایه به حساسیت بازار اشاره می کنند. به همین دلیل نمی توان از اثرگذاری 13 آبان و اتمام مهلت امریکا برای اعمال تحریم های جدید صرفه نظر کرد. از سوی دیگر روند خصوصی سازی شرکت های بزرگ، عرضه سهام یا خروج خصولتی ها از سهامداری و مالکیت شرکت های بزرگی که پیش از این وارد این عرصه شدند هم مطرح است که می تواند بر قیمت سهام یا رشد معاملات اثر بگذارد. در چهارشنبه هفته گذشته خبر خروج بنیاد تعاون سپاه از مخابرات ایران و واگذاری سهام آن منتشر شد. باید دید در آینده تکرار چنین اخباری چه اثری بر رشد بازار سرمایه به جای خواهد گذاشت.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار سرمایه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *