RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

با اشاره به عملکرد حقوقی‌ها مطرح شد

با دست خودمان بازار سرمایه را خراب نکنیم

۹:۸ - ۱۳۹۷/۷/۲۹کد خبر: 262900
ایستانیوز:رئیس اسبق سازمان بورس در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار به سال‌های ابتدایی مدیریت قالیباف اصل اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای قالیباف کار را شروع کرد، بحران اقتصادی جهانی شروع شده بود و اوضاع بازار سرمایه خوب نبود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی صالح آبادی - رییس اسبق سازمان بورس- در مراسم تودیع حسن قالیباف اصل و معاوفه علی صحرائی گفت: زمانی که آقای قالیباف کار را شروع کرد بحران اقتصادی جهانی شروع شده بود و اوضاع بازار سرمایه خوب نبود. البته در آن زمان، دوران بحران خیلی طول نکشید و از سال ۸۸ وضعیت شاخص‌ها به حالت نرمال برگشت.
 
وی افزود: فراز و نشیب‌های مختلفی را در بازار شاهد بودیم و بسیاری از مواقع رخ می داد که کنار هم می نشستیم در یک اتاق و کارها را انجام می‌دادیم و برای گذر از بحران‌ها تصمیم‌گیری می‌کردیم. همدلی که بین ما بود کارها را خوب پیش می‌برد.
 
محمدرضا پور ابراهیمی - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی -  نیز در این مراسم گفت: بازار سرمایه ما جوان، پر تلاش و حرفه‌ای است و عملکرد مجموعه بازار سرمایه جای تقدیر دارد. عدد رقم‌هایی که دوستان اعلام کردند نشان می‌دهد حرکتی بسیار مهم در حوزه اقتصاد کشور شکل گرفته است.
 
وی ادامه داد: باید با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور است از این حوزه استفاده بیشتری کنیم. در حال حاضر بازار پول با مشکلاتی مواجه است و نقش بازار سرمایه نسبت به گذشته دو چندان است. وضعیت حجم نقدینگی در اقتصاد کشور تنها از طریق بازار سرمایه می‌تواند مهار شود و این ضرورت پرداختن به این موضوعات را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.
 
پور ابراهیمی افزود: ارکان نظام هم در این موضوع وفاق دارند. شخص رییس جمهور و رؤسای قوای دیگر نگاه ویژه ای به بازار سرمایه دارند و اقداماتی هم در این مورد انجام شده است. انتظار مردم ما در این حوزه این است که ظرفیت بازار سرمایه بیشتر استفاده شود، چند وقت پیش من گزارشی گرفتم که منابعی جدید به بازار سرمایه  اضافه شده و این موضوع جای امیدواری دارد.
 
وی با اشاره به عرضه‌های حقوقی‌ها در هفته گذشته که گفته می شد عامل ریزش قیمت ها و بر هم ریختن بازار بوده است، گفت: ما نباید خودمان با دست خودمان بازار سهام را با مشکل مواجه کنیم، اگر خودمان چنین کاری کنیم نگاه سرمایه‌گذاران حقیقی دچار خدشه می شود. گاهی با یک تصمیم غیر صحیح مسیر بازار به سمت متفاوتی خواهد رفت.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که اطلاعات اشتباه و غلط را با هدف تخریب بازار سرمایه می‌دهند. باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند در این حوزه باید ورود جدی شود.
 
وی با اشاره به راه اندازی بورس نفت گفت: چند سال قبل قرار بود بورس نفت راه اندازی شود در آن زمان وزرای وقت به تالار معاملات بورس کالا آمدند در آن سال ها ما خواستیم نفت از طریق غیر دولتی به فروش برسد اما بیش از ۱۰ بار عرضه انجام شد ولی چون قیمت بالا بود معامله انجام نمی‌شد. من از همین الان هم به وزارت نفت و هم جاهای دیگر اعلام می کنیم که سعی کنیم اقداماتی را انجام دهیم که تحریم ها را دور بزنیم .اگر این بار عرضه نفت در بورس با شکست مواجه شود وزارت نفت مسئولیت این شکست را باید بپذیرد.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *