RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تشریح نحوه بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات

۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۶کد خبر: 258252
ایستانیوز:مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی بیمه فعالان حوزه رسانه ومطبوعات را تشریح کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مجید درویشی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی ازسوی مدیرعامل این سازمان؛ مشمولین این بخشنامه آن دسته از فعالان حوزه رسانه فاقد رابطه مزد بگیری می باشند که دارای تاییدیه از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و تحت پوشش مقررات حمایتی خاصی قرار نداشته  باشند.
 
سایر کارکنان که رابطه استخدامی و مزد بگیری با کارگاههای ذیربط دارند مشمول بند الف ماده  ۴(افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند) کارفرما مکلف است مطابق ماده ٢٨ قانون تأمین اجتماعی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه آنان اقدام نماید.
وی درخصوص شرایط و مقررات این بخشنامه گفت : مشمولین یادشده از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نمایندگی آن در استانها به سازمان تامین اجتماعی معرفی و حداکثر سن متقاضی در تاریخ شروع بیمه (ثبت معرفی نامه در واحدهای اجرائی سازمان) “۵٠” سال تمام خواهدبود.
درصورتیکه متقاضی دارای سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبول نزد سازمان تأمین اجتماعی باشد، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه قبلی جهت ورود به دایره شمول به سقف سنی مجاز (۵٠ سال) وی اضافه می شود و در صورت احراز شرایط، بعنوان مشمول پذیرفته می شود.
درویشی گفت : مبلغ حق بیمه تعیین شده همه ماهه توسط بیمه شده حداکثر تا آخرین روز ماه بعد از طریق درگاه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی به حساب متمرکز سازمان واریز می شود.
وی بیان داشت بر اساس این بخشنامه،  شروع بیمه پردازی هر یک از مشمولین از تاریخ ثبت معرفی نامه فرد و پرداخت حق بیمه در واحد اجرائی ذیربط است و پذیرش حق بیمه ماقبل آن میسر نخواهد بود.
گفتنی است، اعتبار معرفی نامه افراد حداکثر سه ماه از تاریخ صدور، مشروط به ثبت در بازه زمانی مورد اشاره در واحد اجرائی است که لازم است حق بیمه ماه اول تا آخرین روز ماه بعد در مدت اعتبار معرفی نامه مربوطه پرداخت شود. بدیهی است در صورت عدم پرداخت حق بیمه فرد در بازه زمانی مـذکور (دوره سـه ماهـه) می بایست نسبت به صدور معرفی نامه جدید اقدام نمایند. ملاک احتساب سابقه و برقراری حمایت های مندرج در قانون تأمین اجتماعی برای هریک از مشمولین، مشروط به پرداخت کامل حق بیمه است.
درویشی خاطر نشان کرد، مشمولین این بخشنامه می بایست با معرفی سازمان تامین اجتماعی و براساس مفاد بخشنامه های ذیربط (چنانچه واجد شرایط انجام معاینات بدو بیمه پردازی باشند) قبل از پرداخت حق بیمه، به هزینه شخصی مورد معاینه قرار گرفته و میزان توانایی جسمی و روحی آنان برابر ضوابط مقرر مورد سنجش قرار گیرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی  نرخ حق بیمه مشمولین را معادل ٢٧% مبنای پرداخت حق بیمه عنوان کرد. وی تعهدات و حمایت های سازمان تأمین اجتماعی را  شامل بازنشستگی، فوت و درمان برشمرد .
درویشی همچنین گفت این گروه از مشمولین از پرداخت فرانشیز در مراکز ملکی سازمان همانند بیمه شدگان اجباری معاف هستند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *