RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ تیر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

سیستم بانکی کشور، مطمئن و قابل اعتماد است

پرداخت بیش چهارهزار فقره وام رونق تولید در چهارمحال و بختیاری

تخلف برخی شرکت‌های سهام عدالت در پرداخت سود

کارگزاری سایپا به شرکت های بیمه ۶۹۸ میلیارد تومان بدهی دارد

تغییر ساعت کاری مدیریت شعب و شعب بانک توسعه تعاون

سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

زمان مجمع سالانه بانک سینا اعلام شد

دلیل اصلی رشد اجاره بهای مسکن چیست؟

شفاف سازی صورت های مالی بانک صادرات

صادرات نفت در حال افزایش است

سود تلفیقی «وپارس» ۴۵۵ریال اعلام شد

دولت مصوبه مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان اجرا کرد

جزییات پرداخت وام اجاره مسکن

عقب‌نشینی بازارهای آسیا پس از اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا

تولید اطلاعات سالم مالی؛ اولویت حسابداری بنگاه‌ها

نرخ تورم استان تهران بیش از میانگین کشوری ثبت شد

رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی

بررسی چارچوب اصلاحات ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی به نفت

صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

ارائه تسهیلات به فعالان حوزه تولید دستور کار اصلی نظام بانکی است

سود سهام عدالت عمده مشمولان غیر از دو بانک واریز شد

"تاپیکو" خریدار و فروشنده نبود

تسهیل خدمات بانکی برای مشتریان حقوقی بانک سامان

کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در پایتخت

دست رد رئیس فدرال رزرو به سینه ترامپ

تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۶کد خبر: 258229
ایستانیوز:کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است،اما این اقدام نمی تواندبدون تدبیر، به سرعت ودرلحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.
 
گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.
 
تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست. وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.
 
اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت ۹۰ سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.
 
در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است. بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *