RSS
امروز پنج شنبه ، ۲ اسفند ۱۳۹۷
آخرین اخبار

خبری خوش برای مستمری‌بگیران

تقویت شاخص‌های اقتصادی باطرح مهر دانا

برندگان جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین معرفی شدند

بازدید عضو هیات‌مدیره بانک و هیات همراه از استان همدان

افتتاح چند طرح تعاونی با تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان ایلام

بازدیدفتاحی عضوهیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون از طرح‌های استان البرز

تفکر استراتژیک باید در شرکت‌های بیمه نهادینه شود

نرخ تورم بهمن‌ماه ۲۳.۵ درصد شد

معاملات الگوریتمی پایانی بر صف نشینی و سیگنال فروشی

خط مشی ها و اولویت های نظام بانکی

ششمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور برگزار شد

راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید مشروط شد!

نقش کم رنگ رتبه بندی‌ها در بازار بدهی

تسهیلات بانک توسعه صادرات گرگان برای فرآوری و صادرات یُد

روسیه به دنبال فروش و مونتاژ خودروی «آوتواز» در ایران

پزشکان مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شدند

معاملات نامتعادل بورس در بهمن ماه

کلنگ زنی دو مدرسه با مشارکت بانک ملی ایران در آذربایجان شرقی

۲ روش واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه

تقدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از بانک قرض الحسنه مهر ایران

ذخیره داروخانه‌ها به ۲ماه رسید

عوامل سه‌گانه تلاطم ارزی

کم‌خونی مزمن در نظام بانکی

سایه رکود بر اقتصاد جهان

"ایران کیش" ۳۰ درصد افزایش سرمایه می دهد

تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۶کد خبر: 258229
ایستانیوز:کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است،اما این اقدام نمی تواندبدون تدبیر، به سرعت ودرلحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.
 
گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.
 
تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست. وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.
 
اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت ۹۰ سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.
 
در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است. بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *