RSS
امروز سه شنبه ، ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اصلاح آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه در دستور کار است

احراز هویت سهامدار ۱۰۲ ساله در سامانه سجام

بیمه سامان برای هر سهم ۲۳۶ریال سود شناسایی کرد

هزینه تنزیل اوراق دولتی، هزینه قابل قبول مالیاتی شد

عملکرد مثبت بانک توسعه صادرات در واگذاری اموال مازاد

اتوپلاس نوین، دغدغه و نگرانی مشتریان را رفع می کند

پیاده سازی پارکینگ هوشمند توسط شرکت فناپ زیرساخت

دریافت نشان تعالی منابع انسانی در جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ توسط بیمه زندگی خاورمیانه

مدیریت منابع انسانی بیمه دی برنده جایزه مدل ۳۴۰۰۰ شد

آغاز به کار مرکز تخصصی بیمه‌های زندگی شرکت بیمه نوین

وین‌کارت خود را کارت سوخت کنید جایزه ببرید

"سعید معادی" مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون شد

چالش کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹

سکه ۳میلیون و ۶۱۰هزار تومان شد

قیمت خرید دلار بازهم کاهشی شد

کاهش ۶۸۰ واحدی شاخص کل بورس

قراردادهای آتی سبد سهام، ۲۵ آذر در بورس تهران

مقاله برتر بیمه آسیا در همایش ملی بیمه و توسعه

تابلوی اوراق تسهیلات مسکن باز قرمز شد

نایب قهرمانی تیم شنای بانوان بانک ملی

نقش موزه بانک ملّی در استراتژی فرهنگی

بانک صادرات١٢٠ هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد

تمدیدبیمه تکمیلی مستمری بگیران تامین اجتماعی

سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی چادرملو در معدن

اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی سومین هفته جشنواره پرداخت الکترونیکی بانک کشاورزی

تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۶کد خبر: 258229
ایستانیوز:کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است،اما این اقدام نمی تواندبدون تدبیر، به سرعت ودرلحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.
 
گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.
 
تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست. وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.
 
اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت ۹۰ سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.
 
در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است. بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *