RSS
امروز جمعه ، ۲۷ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

لغزش پول در آستانه ورود به بانک‌ها

کاهش قیمت سهام بنیادی نیست

کتاب خصوصی‌سازی فوتبال منتشر شد

اعطای لوح تقدیر انجمن نابینایان به بانک تجارت

۵میلیارد یورو پروژه در حال تکمیل در مناطق کمتر توسعه یافته توسط بانک صنعت و معدن

رشد ۱۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانک آینده

کدام کالاها ارزان شدند؟

تبعات جنگ تجاری برای دلار

جزئیات گزارش شاخص رقابت‌پذیری جهانی؛ ایران در جایگاه ۸۹ جهان

تحریم جنگ اقتصادی است و مانور جنگی درست می‌خواهد

واگذاری۷۶۰ میلیارد تومان از اموال دولت در آبان ماه

ترمیم حقوق کارکنان دولت در دستور کار قرار گرفت

طرح نمایندگان ایران در اجلاس اعضای شوراهای فقهی مالزی

نقش مهم بانک گردشگری در فضای اقتصادی بین‌المللی

موزه بانک ملی میزبان رویداد «همفکر»

قطعی سامانه های بانک ایران زمین

سایه بازار ۳درصدی ارز برسایر بازارها

بی‌محلی بازار ارز به تحریم های جدید

سیف: اطلاعات سری را نباید هر جا مطرح کرد

راهکارهای توسعه سودآوری بانک ملی بررسی شد

اطلاعیه بانک پارسیان درباره تحریم های آمریکا

از واحدهای برتر بانک رفاه تجلیل شد

وزارت ورزش سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دریافت کرد

واگذاری زیرمجموعه‌ بانک‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی

انتخاب اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه آرمان

تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها

۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۶کد خبر: 258229
ایستانیوز:کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است،اما این اقدام نمی تواندبدون تدبیر، به سرعت ودرلحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.
 
گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.
 
تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست. وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.
 
اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت ۹۰ سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.
 
در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است. بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *