RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

شاخص کل امروز هم ریخت

آینده بورس چگونه رقم می خورد؟

۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۷/۱۴کد خبر: 258127
ایستانیوز:انتظار مثبت نسبت به درآمد شرکت های صادراتی در آینده به رشد بورس کمک کرده بود. با افت نرخ دلار بورس هم قرمز شده اما ممکن است همین نابه سامانی به کمک بازار سرمایه بیاید. بورس می تواند سرمایه های خرد را جذب کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس تهران در چهاردهمین روز مهرماه و پنجمین روز پس از کاهش نرخ دلار در بازار آزاد 1474 واحد دیگر فروریخت و شاخص در کانال 184 هزار واحد آرام گرفت. بازار سرمایه هرچند امروز را در کانال 185 هزار واحد آغاز کرده و دو ساعت پس از انجام معاملات  تا کانال 189 هزار واحد هم ارتفاع گرفت اما در پایان ساعت کاری بیش از هزار واحد کاهش یافت و شاخص کل به 184 هزار و 85 واحد رسید. کاهش 0.79 درصدی شاخص کل ناشی از تبادل 6.101 میلیون سهم در 322.208 معامله بود که ارزش بازار را به 7.021.865 میلیارد ریال رسید. ارزش معاملات امروز نیز 18.841.178 میلیون ریال برآورد شده است.گروه مدیریت و سرمایه گذاری امید، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی فناوران، بانک ملت و شرکت ارتباطات سیار ایران به کمک شاخص کل آمدند و در مقابل بداقبالی فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی مبین و جم به کاهش شاخص کل دامن زدند.
 
گفتنی است که در پایان معاملات هفته منتهی به 11 مهرماه سال 97، شاخص کل 4هزار و 924 واحد بیش از هفته گذشته رشد کرده است و این یعنی شاخص در چهارشنبه هفته گذشته در جایگاه بهتری نسبت به چهارشنبه دو هفته گذشته ایستاده است. به گزارش روابط عمومی بورس تهران شاخص بازار اول با 5068 واحد افزایش  به رقم 138339 واحد رسیده و شاخص بازار دوم با 2883 واحد افزایش عدد 361704 واحد را تجربه کردخ و به این ترتیب شاخص بازار اول با 4 درصد و شاخص بازار دوم  با 1 درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
 
واکنش منفی شاخص کل بازار سرمایه نسبت به افت ارزش دلار در حالی ادامه دارد که رشد قبلی این شاخص از سوی بسیاری از کارشناسان به انتظار مثبت از درآمد شرکت های صادراتی حاضر در بورس نسبت داده شده بود. هرچند اعمال بعضی اصلاحات داخلی در بورس هم به عنوان عامل موثر در نظر گرفته شد اما بیشتر این ارز بود که به رونق بازار سرمایه کمک می کرد. اکنون با افت نرخ ارز این احتمال وجود دارد که بازار سرمایه به بستر جذابتری برای سرمایه های سرگردان و خرد تبدیل شود چراکه بازار ارز امتحان خودش را پس داده و نامطمئن و بی ثابت است.  از سوی دیگر اما نگرانی از سوددهی شرکت های صادراتی ممکن است معامله سهام این شرکت ها را کساد کند. ضمنا باید در تحلیل آینده بورس به قیمت های جهانی محصولات صادراتی شرکت های بورسی ایران توجه کرد که به دلیل تنش های بین المللی از جمله تحریم های 13 نوامبر و چنگ و دندان نشان دادن های تجاری قدرت های اقتصادی بزرگ در معرض نوسان است.  



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *