RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

از احیاء کارخانه تا پایداری یک خانواده با تامین اجتماعی

۱۱:۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۴کد خبر: 258097
ایستانیوز:تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ است که خدمات و فعالیت های مختلفی را ارائه می کند. خدماتش محدود به یک و یا چند مورد نیست از ارائه مستمری و درمان گرفته تا نقش آفرینی در اقتصاد کشور. این سازمان برای پوشش ریسک های زندگی و ایجاد اطمینان خاطر کارگران ایجاد شده و خدماتش را در همین جهت طراحی و اجرا می کند.‌این خدمات گسترده باید به مردم معرفی شود که قطعا در شناساندن آن به مخاطب رسانه ها نقش اصلی دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل و مدیر کل روابط عمومی سازمان در دیدار با خانواده یکی از مستمری بگیران در آذرشهر این موضوع را مطرح می کند. وی معتقد است نظام های تامین اجتماعی برای آرامش خاطر ذینفعان بوجود آمدند و خدمات سازمان در همین راستاست.
در ادامه معرفی خدمات سازمان با تعدادی از خبرنگاران عازم استان آذربایجان شرقی شدیم. در ابتدای سفر سری به کارخانه ماشین آلات صنعتی مجموعه شرکت تراکتورسازی تبریز زدیم. این شرکت در سالهای گذشته دچار بحران مالی شده بود و وضعیت شرکت به حدی به هم ریخته بود که درآستانه اخراج ۲۸۰ پرسنل آن بودند که خو‌شبختانه کارخانه توسط شرکت تراکتورسازی خریداری و احیا شد. در این بین دستگاههای مختلفی از جمله تامین اجتماعی همراهی و همکاری مناسبی با شرکت داشتند که شرکت به چرخه تولید برگردد.
فقیه معاون طرح، برنامه و سرمایه کارخانه ماشین آلات صنعتی، ورشکستگی این شرکت را یک ناهنجاری اجتماعی در استان عنوان می کند و می گوید: تامین اجتماعی یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حل مشکل این شرکت بود که جا دارد از تمامی مسئولان آن درمرکز و استان تشکر کنیم.
شرکت تراکتورسازی تبریز هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد اما کارخانه ماشین آلات صنعتی این مجموعه 10 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است که با تعامل و همکاری سازمان بتدریج این مطالبات پرداخت خواهد شد.
مشاهده کارگرانی که زمانی ترس از اخراج و بیکاری داشتند واکنون با امید به آینده تلاش می کنند، موجب خرسندی و مایه افتخار برای سازمان است.
در ادامه سفر از شعبه تامین اجتماعی اسکو بازید کردیم . این شعبه طرح ساختارنوین ارائه خدمات را اجرایی کرده در این طرح تمامی خدمات شعبه توسط همه همکاران قابل انجام است. فضای کمتر، نیروی انسانی کمتر و جایگزینی همکاران از مزایای آن است.
جعفر سمساری مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی می گوید: میز خدمت که مورد تاکید دولت است جزئی از ساختار نوین خدمات است و هر دو یک هدف دارند و آن روانسازی امور و تکریم ارباب رجوع است. مقامات استان نیز این طرح را تایید و آن را قابل الگوگیری برای دیگر سازمان ها دانستند.
عباسی معاون اداری مالی این اداره کل نیز در جریان این بازدید، آموزش کارکنان را یکی از مهمترین بخش های اجرای طرح ساختار نوین خدمات معرفی می کند و می گوید: این طرح در شعب اهر، 6 تبریز و اسکو اجرا شده است و در آینده نزدیک در شعب دیگر استان عملیاتی می شود.
مقصد بعدی مان آذرشهر و منزل خانم فاطمه آسیابی بود که به گرمی ما را در منزل خود پذیرفتند.وی همکار نامنویسی شعبه آذرشهر هستند که 18.5 سال است دراین سازمان خدمت می کند.
تقی پور مدیر کل روابط عمومی در این دیدار از نقش های چندگانه تامین اجتماعی سخن می گوید؛ از نقش ملی و حمایت از تولید تا حمایت از بنیان خانواده و معتقد است با کمک یکدیگر می توانیم فرهنگ تامین اجتماعی را در کشور گسترده کنیم.
خانم آسیابی در جمع خبرنگاران از کارکرد تامین اجتماعی و نقش آفرینی در ایجاد کرامت در بین خانواده ها سخن می گوید.وی می گوید: در 13 سالگی پدر خود را از دست دادند . پدرشان در کارخانه لپه سازی کار می کرده است . زندگی بعد از فوت پدر جدا از خلاً های روحی و روانی، سخت و دشوار بود . به ناچار مادرم خانه و طلاهایمان را فروخت . خواهر و برادرهایم باید کار می کردند تا خرج خودشان را درآورند . حتی خواهرم به خاطر مسائل مالی از رفتن به دانشگاه منصرف شد.( البته خواهرشان سالها بعد موفق به تحصیل در دانشگاه شد)
خانم آسیابی در مورد اینکه چگونه به فکر برقراری مستمری برای پدرشان افتادند توضیح می دهد که یک روزی همسایه ای به مادرم می گوید: به شما مستمری نمی دهند؟! مادر می گوید مرحوم محمد آسیابی کارگر فصلی بوده و نمی دونیم بیمه بوده یا نه، تا اینکه از شعبه پی گیری می کنند و نهایتاً مشخص می شود پدرم مستحق دریافت مستمری است و مستمری برقرار می شود.
وی در خصوص ورود به سازمان نیز می گوید از همان بچگی گفتم باید بروم تامین اجتماعی کار کنم در آزمون رودی شرکت کردم و بعد ازقبولی در آزمون استخدام سازمان شدم .
این خانواده 26 سال است که مستمری دریافت می کنند و پس از فوت مادر در سال 84، مستمری به برادر بیمارشان پرداخت می شود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تامین اجتماعی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *