RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

غیر حرفه ای‌ها مراقب سهم‌های بادکنکی باشند

تداوم جریان ورود پول در بورس

۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۷/۱۴کد خبر: 258075
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی تداوم ورود جریان پول جدید به بازار سهام گفت: رونمد افزایشی نماگرهای بورسی با توجه به تأثیر با اهمیت تعدیل نرخ ارز بر سودآوری شرکت‌ها فعلاً ادامه خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مهدی رزاقی  با بررسی آخرین دورنمای بازار سهام کشور گفت:روند رشد بازار سهام با توجه به تأثیر گذاری با اهمیت تعدیل نرخ ارز بر سودآوری شرکت‌ها و اهرم مالی که برای ناشران بورسی با سرمایه ریالی پایین تر در بر دارد فعلاً ادامه خواهد یافت.
 
وی افزود: آنچه که برای شرکت‌های برخوردار از تحلیل بنیادی سودآوری از اهمیت برخوردار است اثر اهرمی افزایش نرخ ارز بر روی سود هر سهم پس از کسر مالیات بوده که اغلب در سهم‌های صادراتی محور هویدا می‌شود.
 
به باور وی این وضعیت در حالی است که برخی شرکت‌های بورسی همچون فولادی‌ها با وجود کاهش فروش سایر محصولات، اما حجم فروش انواع شمش که به نوعی خام فروشی است را به مقاصد صادراتی افزایش داده‌اند اما به دلیل وجود تحریم‌ها به قیمت‌هایی نازل فروخته می‌شود. این اتفاق اگر چه با توجه به اختلاف ریال نسبت به دلار به سودآوری بالای شرکت‌ها منجر می‌شود؛ اما درآمدهای اتفاقی از این دست دورنمای سودآوری چنین شرکت‌هایی که می‌بایست قیمت‌های کنونی سهام آن‌ها طی 4 یا 5 سال آینده نمایان می‌شد را دچار ابهام و مخاطره می‌کند.
 
رزاقی با اشاره به رفتار هیجانی سهامداران و معامله گران تازه وارد به بازار سهام عنوان کرد: این دسته از افراد به دلیل ناآشنایی با فن معامله گری همواره با زیان و خسارت‌های سنگین روبرو می‌شوند. در عین حال رشد بادکنکی برخی سهم‌ها منجر به زیان دیدن غیر حرفه ای‌ها در مقطع کنونی خواهد شد.
 
به گزارش فارس ،وی با برشمردن صنایع ارزنده بورسی گفت: در شرایط کنونی صنایع پالایشی ،فلزات اساسی و گروه سرب و روی همچنان پیشرو خواهد بود اما گروه پتروشیمی‌ها به دلیل تغییر فرمول نرخ خوراک و همچنین نگرانی از بابت تعدیل نرخ بهره مالکانه سنگ آهنی‌ها باید با احتیاط نگریسته شوند.
 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:هم اکنون نسبت سود هر سهم پس از کسر مالیات به قیمت تمام شده شرکت‌ها افزایش بیشتری داشته که با توجه به سرمایه ریالی پایین تر اغلب شرکت‌های بورسی می‌تواند اهرم بالاتری را برای eps چنین شرکت‌هایی ایجاد نماید.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس تهران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *