RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

صعود قیمت نفت در آستانه تحریم ایران

اروپا شرایط پرداخت پول نفت ایران را فراهم می‌کند

۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۷/۳کد خبر: 257560
ایستانیوز:۵ قدرت دنیا و ایران در ساعات پایانی روز دوشنبه توافق کردند تسهیلات مالی در اتحادیه اروپا ایجاد کنند تا امکان پرداخت برای صادرات و واردات ایران مخصوص نفت تسهیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،نشست اخیر اوپک با مخالفت افزایش تولید نفت همراه شد تا در فاصله یک ماه و نیم تا اعمال تحریم‌های نفتی ایران، قیمت طلای سیاه در مسیر رشد قرار گیرد. بهای نفت امروز از مرز 81 دلار گذشت اما بیانیه کشورهای عضو برجام برای تضمین منافع اقتصادی ایران می‌تواند، نگرانی از افت صادرات نفت را کاهش دهد.
 
روز گذشته ۵ قدرت دنیا و ایران در ساعات پایانی روز دوشنبه توافق کردند تسهیلات مالی در اتحادیه اروپا ایجاد کنند تا امکان پرداخت برای صادرات و واردات ایران مخصوص نفت تسهیل شود.
 
5 قدرت دنیا و ایران در ساعات پایانی روز دوشنبه توافق کردند تسهیلات مالی در اتحادیه اروپا ایجاد کنند تا امکان پرداخت برای صادرات و واردات ایران مخصوص نفت تسهیل شود. تهران پس از بیرون رفتن آمریکا از معاهده اتمی 2015 و وضع دوباره تحریم ها به دنبال این چنین راه حلی می‌گشت.
 
وزیران خارجه بریتانیا فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران در بیانیه ای مشترک اعلام کردند این به اصطلاح «تسهیلات هدفمند» به مدیران اقتصادی کمک می‌کند تجارت قانونی با ایران داشته باشند.
 
هدف معاهده اتمی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود. ولی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه اعلام کرد از این معاهده بیرون می‌رود چون به نظرش به اندازه کافی محکم نیست و سایر مسائل مورد نظر آمریکا و متحدانش را در بر نمی‌گیرد. مسائلی مانند تاثیر نظامی ایران در خلیج فارس و برنامه موشکی بالستیک. آمریکا ایران را متهم به تشویق تروریسم بین‌الملل کرده. تهران شدیداً این اتهام را رد می کند.
 
اقتصاد ایران همچنان درگیر تحریم‌هایی است که واشنگتن پس از کناره‌گیری از معاهده اتمی وضع کرده و آمریکا شرکت‌های سایر کشورها را هم تهدید کرده اگر با ایران معامله کنند مجازات می‌شوند.
 
برخلاف آمریکا 5 قدرت دیگر بزرگ دنیا که معاهده اتمی را امضا کرده بودند همچنان به آن پایبندند و این تسهیلات مالی جدید مطمئناً دولت ترامپ را عصبانی میکند.
 
فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از نشست غیرعلنی وزیران به گزارشگران گفت: « یکی دیگر از اهداف این تسهیلات مالی حفظ معاهده اتمی است. اتحادیه اروپا و ایران در بیانیه مشترک شان اشاره می‌کنند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا به حال 12 بار ثابت کرده ایران به شرایط معاهده پایبند بوده است.»
 
موگرینی ادامه داد:«به بیانی دقیق تر، کشورهای عضو اتحادیه اروپا راه حلی قانونی برای تسهیل معاملات مالی مجاز با ایران پیدا کرده اند که به شرکت‌های اروپایی اجازه می دهد طبق قانون اتحادیه اروپا با ایران تجارت کنند.»
 
طبق این بیانیه مشترک شش کشور امضا کننده معاهده اتمی 2015 تعهد کامل خود را به آن اعلام کردند. آنها این قرارداد را عاملی کلیدی در منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و دستیابی به دیپلماسی چند جانبه می دانند.
 
برچسب‌ها:پول نفت ایران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *