RSS
امروز چهارشنبه ، ۱ اسفند ۱۳۹۷
آخرین اخبار

راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید مشروط شد!

نقش کم رنگ رتبه بندی‌ها در بازار بدهی

تسهیلات بانک توسعه صادرات گرگان برای فرآوری و صادرات یُد

روسیه به دنبال فروش و مونتاژ خودروی «آوتواز» در ایران

پزشکان مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شدند

معاملات نامتعادل بورس در بهمن ماه

کلنگ زنی دو مدرسه با مشارکت بانک ملی ایران در آذربایجان شرقی

۲ روش واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه

تقدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از بانک قرض الحسنه مهر ایران

ذخیره داروخانه‌ها به ۲ماه رسید

عوامل سه‌گانه تلاطم ارزی

کم‌خونی مزمن در نظام بانکی

سایه رکود بر اقتصاد جهان

"ایران کیش" ۳۰ درصد افزایش سرمایه می دهد

امکان اخذ مالیات از ثروتمندان براساس حساب‌ بانکی

مراقب رمز کارت های بانکی خود باشید

تحقق ضریب نفوذ ۳.۵ درصد بیمه زندگی دور از دسترس نیست

اعلام زمان دومین عرضه میعانات گازی در بورس انرژی

کاهش ۲۰درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

عرضه سهام امید گامی در جهت خروج از به بنگاه داری

پذیرش معاملات ثانویه اوراق مشارکت در فرابورس

افزایش ۴۲ درصدی جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک سرمایه

تشکیل ETF برای بانک ها

کاهش نرخ ۹ ارز بانکی + جدول

بانک صادرات همچنان در کنار مردم سرپل ذهاب خواهد ایستاد

نخستین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد

۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۶/۲۷کد خبر: ۲۵۷۲۶۹
ایستانیوز:اولین قطار سوخت سلول هیدروژنی جهان روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) در آلمان راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) و به نقل از گیزمگ، نخستین قطار پاک دنیا که از سلول‌های هیدروژنی برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند، از دیروز وارد شبکه ریلی آلمان شد.
 
این قطار موسوم به "Coradia iLint" ساخته شرکت "آلستوم"( Alstom) روز یکشنبه در حضور مقامات دولتی و صنعتی معرفی شد که اولین نمونه از دو قطار بی‌صدا و پاکی است که در راه آهن آلمان فعالیت خواهند کرد.
 
قطارهای برقی برای خطوط حمل‌ونقل شلوغ و پرجمعیت بسیار مفید هستند و عدم آلایندگی را به ارمغان می‌آورند، اما برقی کردن هر شبکه ریلی به جز کوچکترین یا متمرکزترین آنها عملی نیست. در نتیجه بسیاری از خطوط بین شهری باید همچنان به موتورهای دیزلی برای حمل مسافر و کالاها تکیه کنند.
 
"آلستوم" برای رفع این مشکل اولین قطار سلول هیدروژنی را به عنوان بخشی از قرارداد 94.5 میلیون دلاری برای ساخت یک ناوگان اولیه متشکل از 16 قطار هیدروژنی شروع کرد.
 
این قطار مبتنی بر قطار دیزلی همین شرکت ساخته شده است، اما توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی پشتیبانی می‌شود که نیروی اضافی توسط بانکی از باتری‌های لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود.
 
این قطار با 150 صندلی تا 300 مسافر ظرفیت دارد و دارای بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت است.
 
"Coradia iLints" به وسیله یک ایستگاه هیدروژنی متشکل از یک مخزن گاز هیدروژن 12 متری فولادی که در ایستگاه قرار داده شده است، سوخت‌گیری می‌کند. این قطار با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند 1000 کیلومتر حرکت کند.
 
"کارمن شوابل"، مدیر این پروژه می‌گوید: با دو قطار "Corridia iLint" و با استفاده از 14 قطار هیدروژنی دیگر که تا پایان سال 2021 راه‌اندازی خواهند شد، ما اولین شبکه حمل و نقل ریلی خواهیم بود که قطارهای پاک را جایگزین قطارهای دیزلی موجود می‌کنیم و به این ترتیب به بهبود شرایط آب و هوایی کمک می‌کنیم.
 
وی افزود: ما همچنین این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که حدود 120 قطار دیزلی ما طی 30 سال آینده به پایان عمر خود خواهند رسید و ما باید بالاخره آنها را جایگزین کنیم. تجربه‌ای که با این پروژه به دست آوردیم، به ما کمک می‌کند تا یک راه حل پایدار و عملی پیدا کنیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *