RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

مهر تأیید سهامداران بر عملکرد بانک‌پاسارگاد

کاهش ۳۰۶۳واحدی شاخص کل بورس تهران

فروش آرد با سامانه جدید بانک سپه ساماندهی شد

بانک رفاه جایزه ملی یادگیری الکترونیکی یونسکو گرفت

۱۹ روش پولشویی در نظام بانکی و موسسات

نقش بانک پارسیان در نوسازی تاکسی ها

وزارت بهداشت و ناجا هیچ گزارشی به صنعت بیمه نمی‌دهند

آغاز معامله زعفران رشته‌ای تحویل بهمن از دوم دی ماه

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران است

۲میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی تا آخرهفته بسته حمایتی دریافت می‌کنند

مدیرعامل بیمه میهن به تایید بیمه مرکزی رسید

اهدای جایزه ملی یادگیری الکترونیکی به بیمه ‌کوثر

بانک‌ها مکلف به استعلام آنلاین احراز هویت افراد شدند

گرانی ۷۳.۳درصدی کالاهای وارداتی در تابستان‌۹۷

هند پول نفت را به ۵ حساب بانک ایرانی در نزد UCO واریز می‌کند

مصوبه جدید مالیاتی مجلس

مجوز بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه بانک پاسارگاد

رشد ۲.۸ درصدی درآمد دولت

جشنواره عکس «قاب سپه» با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

فلسفه وجودی بانک تسهیل گری در تامین مالی طرحهای صنعتی و معدنی است

ایجاد شرکت ملی بیمه اتکایی برای مقابله با تحریم

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک توسعه تعاون

انتخاب پژوهشگر بانک ملت به عنوان پژوهشگر برتر نظام بانکی

اقتصاد کوپنی چگونه در چین به تاریخ پیوست؟

طلای سیاه آینده مبهمی دارد

نخستین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد

۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۶/۲۷کد خبر: ۲۵۷۲۶۹
ایستانیوز:اولین قطار سوخت سلول هیدروژنی جهان روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) در آلمان راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) و به نقل از گیزمگ، نخستین قطار پاک دنیا که از سلول‌های هیدروژنی برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند، از دیروز وارد شبکه ریلی آلمان شد.
 
این قطار موسوم به "Coradia iLint" ساخته شرکت "آلستوم"( Alstom) روز یکشنبه در حضور مقامات دولتی و صنعتی معرفی شد که اولین نمونه از دو قطار بی‌صدا و پاکی است که در راه آهن آلمان فعالیت خواهند کرد.
 
قطارهای برقی برای خطوط حمل‌ونقل شلوغ و پرجمعیت بسیار مفید هستند و عدم آلایندگی را به ارمغان می‌آورند، اما برقی کردن هر شبکه ریلی به جز کوچکترین یا متمرکزترین آنها عملی نیست. در نتیجه بسیاری از خطوط بین شهری باید همچنان به موتورهای دیزلی برای حمل مسافر و کالاها تکیه کنند.
 
"آلستوم" برای رفع این مشکل اولین قطار سلول هیدروژنی را به عنوان بخشی از قرارداد 94.5 میلیون دلاری برای ساخت یک ناوگان اولیه متشکل از 16 قطار هیدروژنی شروع کرد.
 
این قطار مبتنی بر قطار دیزلی همین شرکت ساخته شده است، اما توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی پشتیبانی می‌شود که نیروی اضافی توسط بانکی از باتری‌های لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود.
 
این قطار با 150 صندلی تا 300 مسافر ظرفیت دارد و دارای بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت است.
 
"Coradia iLints" به وسیله یک ایستگاه هیدروژنی متشکل از یک مخزن گاز هیدروژن 12 متری فولادی که در ایستگاه قرار داده شده است، سوخت‌گیری می‌کند. این قطار با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند 1000 کیلومتر حرکت کند.
 
"کارمن شوابل"، مدیر این پروژه می‌گوید: با دو قطار "Corridia iLint" و با استفاده از 14 قطار هیدروژنی دیگر که تا پایان سال 2021 راه‌اندازی خواهند شد، ما اولین شبکه حمل و نقل ریلی خواهیم بود که قطارهای پاک را جایگزین قطارهای دیزلی موجود می‌کنیم و به این ترتیب به بهبود شرایط آب و هوایی کمک می‌کنیم.
 
وی افزود: ما همچنین این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که حدود 120 قطار دیزلی ما طی 30 سال آینده به پایان عمر خود خواهند رسید و ما باید بالاخره آنها را جایگزین کنیم. تجربه‌ای که با این پروژه به دست آوردیم، به ما کمک می‌کند تا یک راه حل پایدار و عملی پیدا کنیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *