RSS
امروز چهارشنبه ، ۲ آبان ۱۳۹۷
آخرین اخبار

رتبه‌بندی ۱۸شرکت‌ بیمه از سوی موسسات بین‌المللی

تورم مهرماه ۱۳.۴ درصد شد

ابزارهای مالی متنوع می شوند

برگزاری رویداد "فین تک دانش آموزی" در کیش

مدیران ادارات نظارت ارز و بین الملل منصوب شدند

تالار شیشه ای بورس قرمز پوش شد

برگزاری ۲ نشست‌ توسط بانک صادرات در اینوکس ۲۰۱۸

رشد ۱۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانک آینده

تصویب بودجه ساخت ۱۷ مدرسه در سال جاری

ارزیابی ریسک کسب و کارهای اینترنتی پیش از ارائه درگاه ممکن شد

محمد محسنی کارشناس برتر روابط عمومی شد

موانع ورود بانک‌های خارجی به کشور

«کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد

بعد از ۱۳ آبان آرامش بازار ارز بیشتر می‌شود

احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی

روابط عمومی بانک ملی، روابط عمومی برتر در ارتباطات الکترونیک شد

ایران به تحریم سوئیفت بدل زد

بانک آینده آماده خدمت به نابینایان

کمک بانک ملت به پویش لبخند

افتتاح شعبه «بیمه معلم» در کیش

بانک کانلون چین مبادلات مالی با ایران را متوقف می‌کند

زیرساخت‌ عرضه نفت خام در بورس فراهم شد

مصوبات جدید بانکی مجلس

رونمایی از سامانه بانکداری مشارکتی بانک دی

انتقاد مدیر عامل بانک ملی از عدم همکاری مناسب بانک مرکزی عراق

نخستین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد

۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۶/۲۷کد خبر: ۲۵۷۲۶۹
ایستانیوز:اولین قطار سوخت سلول هیدروژنی جهان روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) در آلمان راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) و به نقل از گیزمگ، نخستین قطار پاک دنیا که از سلول‌های هیدروژنی برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند، از دیروز وارد شبکه ریلی آلمان شد.
 
این قطار موسوم به "Coradia iLint" ساخته شرکت "آلستوم"( Alstom) روز یکشنبه در حضور مقامات دولتی و صنعتی معرفی شد که اولین نمونه از دو قطار بی‌صدا و پاکی است که در راه آهن آلمان فعالیت خواهند کرد.
 
قطارهای برقی برای خطوط حمل‌ونقل شلوغ و پرجمعیت بسیار مفید هستند و عدم آلایندگی را به ارمغان می‌آورند، اما برقی کردن هر شبکه ریلی به جز کوچکترین یا متمرکزترین آنها عملی نیست. در نتیجه بسیاری از خطوط بین شهری باید همچنان به موتورهای دیزلی برای حمل مسافر و کالاها تکیه کنند.
 
"آلستوم" برای رفع این مشکل اولین قطار سلول هیدروژنی را به عنوان بخشی از قرارداد 94.5 میلیون دلاری برای ساخت یک ناوگان اولیه متشکل از 16 قطار هیدروژنی شروع کرد.
 
این قطار مبتنی بر قطار دیزلی همین شرکت ساخته شده است، اما توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی پشتیبانی می‌شود که نیروی اضافی توسط بانکی از باتری‌های لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود.
 
این قطار با 150 صندلی تا 300 مسافر ظرفیت دارد و دارای بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت است.
 
"Coradia iLints" به وسیله یک ایستگاه هیدروژنی متشکل از یک مخزن گاز هیدروژن 12 متری فولادی که در ایستگاه قرار داده شده است، سوخت‌گیری می‌کند. این قطار با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند 1000 کیلومتر حرکت کند.
 
"کارمن شوابل"، مدیر این پروژه می‌گوید: با دو قطار "Corridia iLint" و با استفاده از 14 قطار هیدروژنی دیگر که تا پایان سال 2021 راه‌اندازی خواهند شد، ما اولین شبکه حمل و نقل ریلی خواهیم بود که قطارهای پاک را جایگزین قطارهای دیزلی موجود می‌کنیم و به این ترتیب به بهبود شرایط آب و هوایی کمک می‌کنیم.
 
وی افزود: ما همچنین این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که حدود 120 قطار دیزلی ما طی 30 سال آینده به پایان عمر خود خواهند رسید و ما باید بالاخره آنها را جایگزین کنیم. تجربه‌ای که با این پروژه به دست آوردیم، به ما کمک می‌کند تا یک راه حل پایدار و عملی پیدا کنیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *