RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ تیر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

سیستم بانکی کشور، مطمئن و قابل اعتماد است

پرداخت بیش چهارهزار فقره وام رونق تولید در چهارمحال و بختیاری

تخلف برخی شرکت‌های سهام عدالت در پرداخت سود

کارگزاری سایپا به شرکت های بیمه ۶۹۸ میلیارد تومان بدهی دارد

تغییر ساعت کاری مدیریت شعب و شعب بانک توسعه تعاون

سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

زمان مجمع سالانه بانک سینا اعلام شد

دلیل اصلی رشد اجاره بهای مسکن چیست؟

شفاف سازی صورت های مالی بانک صادرات

صادرات نفت در حال افزایش است

سود تلفیقی «وپارس» ۴۵۵ریال اعلام شد

دولت مصوبه مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان اجرا کرد

جزییات پرداخت وام اجاره مسکن

عقب‌نشینی بازارهای آسیا پس از اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا

تولید اطلاعات سالم مالی؛ اولویت حسابداری بنگاه‌ها

نرخ تورم استان تهران بیش از میانگین کشوری ثبت شد

رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی

بررسی چارچوب اصلاحات ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی به نفت

صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

ارائه تسهیلات به فعالان حوزه تولید دستور کار اصلی نظام بانکی است

سود سهام عدالت عمده مشمولان غیر از دو بانک واریز شد

"تاپیکو" خریدار و فروشنده نبود

تسهیل خدمات بانکی برای مشتریان حقوقی بانک سامان

کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در پایتخت

دست رد رئیس فدرال رزرو به سینه ترامپ

نخستین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد

۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۶/۲۷کد خبر: ۲۵۷۲۶۹
ایستانیوز:اولین قطار سوخت سلول هیدروژنی جهان روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) در آلمان راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) و به نقل از گیزمگ، نخستین قطار پاک دنیا که از سلول‌های هیدروژنی برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند، از دیروز وارد شبکه ریلی آلمان شد.
 
این قطار موسوم به "Coradia iLint" ساخته شرکت "آلستوم"( Alstom) روز یکشنبه در حضور مقامات دولتی و صنعتی معرفی شد که اولین نمونه از دو قطار بی‌صدا و پاکی است که در راه آهن آلمان فعالیت خواهند کرد.
 
قطارهای برقی برای خطوط حمل‌ونقل شلوغ و پرجمعیت بسیار مفید هستند و عدم آلایندگی را به ارمغان می‌آورند، اما برقی کردن هر شبکه ریلی به جز کوچکترین یا متمرکزترین آنها عملی نیست. در نتیجه بسیاری از خطوط بین شهری باید همچنان به موتورهای دیزلی برای حمل مسافر و کالاها تکیه کنند.
 
"آلستوم" برای رفع این مشکل اولین قطار سلول هیدروژنی را به عنوان بخشی از قرارداد 94.5 میلیون دلاری برای ساخت یک ناوگان اولیه متشکل از 16 قطار هیدروژنی شروع کرد.
 
این قطار مبتنی بر قطار دیزلی همین شرکت ساخته شده است، اما توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی پشتیبانی می‌شود که نیروی اضافی توسط بانکی از باتری‌های لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود.
 
این قطار با 150 صندلی تا 300 مسافر ظرفیت دارد و دارای بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت است.
 
"Coradia iLints" به وسیله یک ایستگاه هیدروژنی متشکل از یک مخزن گاز هیدروژن 12 متری فولادی که در ایستگاه قرار داده شده است، سوخت‌گیری می‌کند. این قطار با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند 1000 کیلومتر حرکت کند.
 
"کارمن شوابل"، مدیر این پروژه می‌گوید: با دو قطار "Corridia iLint" و با استفاده از 14 قطار هیدروژنی دیگر که تا پایان سال 2021 راه‌اندازی خواهند شد، ما اولین شبکه حمل و نقل ریلی خواهیم بود که قطارهای پاک را جایگزین قطارهای دیزلی موجود می‌کنیم و به این ترتیب به بهبود شرایط آب و هوایی کمک می‌کنیم.
 
وی افزود: ما همچنین این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که حدود 120 قطار دیزلی ما طی 30 سال آینده به پایان عمر خود خواهند رسید و ما باید بالاخره آنها را جایگزین کنیم. تجربه‌ای که با این پروژه به دست آوردیم، به ما کمک می‌کند تا یک راه حل پایدار و عملی پیدا کنیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *