RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

بیمه مرکزی اعلام کرد؛

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه

۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۶/۲۵کد خبر: 257123
ایستانیوز:بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب منتشر کرد که طی آن تنها ۴ شرکت مجاز به قبولی اتکایی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۱۷ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۲۰ میلیون ریال رتبه اول را در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد. شرکت های بیمه آسیا با ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۸۱ میلیون ریال، بیمه البرز با ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال در رتبه های دوم و سوم بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.
 
بیمه پارسیان با ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیون ریال و بیمه دانا با ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۱ میلیون ریال در رده های بعدی جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی درباره ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.
 
براین اساس، تنها ۴ شرکت بیمه ایران، ملت، پاسارگاد و ایران معین ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و سایر شرکت های بیمه مجاز به قبول اتکایی نیستند.
 
براین اساس بیمه ایران ۸ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۵۶۰ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه ملت با ۶۹۸ هزار و ۳۷۶ میلیون ریال در رتبه دوم و بیمه پاسارگاد با ۶۳۵ هزار و ۷۸۶ میلیون ریال قرار دارند. این در حالی است که ماه گذشته ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه ملت ۵۵۸ هزار و ۲۵ میلیون ریال اعلام شده بود و این شرکت در رتبه سوم ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بود.
 
چهارمین شرکتی که مجوز قبولی اتکایی دارد، بیمه ایران معین است که ظرفیت مجاز قبولی اتکایی آن بدون تغییر نسبت به ماه گذشته ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ میلیون ریال است.

.

براساس آمار منتشره در جدول بیمه مرکزی، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی در قرارداد برای بیمه ایران ۳۵۵ هزار و ۵۰۲ میلیون ریال، برای بیمه ملت ۲۷ هزار و ۹۳۵ میلیون ریال، برای بیمه پاسارگاد ۲۵ هزار و ۴۳۱ میلیون ریال و برای بیمه ایران معین ۱۵ هزار و ۷۳۶ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین ۲ شرکت بیمه اتکایی امین با ۸۶۹ هزار و ۴۱۳ میلیون ریال و بیمه اتکایی ایرانیان با ۶۲۰ هزار و ۶۲۹ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند. این رقم در حالی اعلام می شود که ماه گذشته ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه اتکایی ایرانیان ۵۹۰ هزار و ۱۰۹ میلیون ریال اعلام شده بود.

از سویی، با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه، پروانه فعالیت شرکت بیمه توسعه در رشته های بیمه خودرو و زندگی ابطال و در خصوص سایر رشته ها تعلیق شده است.

نحوه محاسبه ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و قبولی در قرارداد براساس مفاد مندرج در بند ۴ ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه شماره ۴۰.۵ به شرح ذیل است:

قبولی اتکایی: ۵۰ درصد ظرفیت مجاز نگهداری

قبولی در قرارداد: ۲ درصد ظرفیت مجاز نگهداری

نهاد ناظر بیمه ای کشور از بیمه گذاران درخواست کرده علاوه بر مدنظر قراردادن ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده نیز به عنوان یکی از معیارهای اصلی در قراردادهای خود توجه کنند.

بیمه مرکزی توضیح داده است که این جدول برابر با آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه های اتکایی موسسات بیمه مستقیم و مکمل آن (شماره ۵۵ و ۵۵.۱) و ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه شماره ۴۰.۵ مصوب شورایعالی بیمه، تهیه و بروز رسانی شده است. بدین ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتی نصاب های بالا ملاک عمل هستند.

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *