RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
آخرین اخبار

قطعی موقت سامانه های بانک ملت

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه برای محرم

تودیع و معارفه در بانک ایران زمین

تقویت بخش خصوصی از برنامه های جدی بیمه مرکزی است

قیمت سهام بیمه سامان از ۴۰۰ تومان گذشت

چشم انداز قیمت جهانی طلا در روزهای آینده

دلار ۱۴هزارو ۵۰۰تومان شد

سپرده سرمایه گذاری یک‌ساله سودمند بانک آینده

چرا دولت قادر به کاهش قیمت دلار نیست؟

آغاز پرداخت حق تقدم سهام بیمه سرمد در بانک صادرات

هشدار به بانک مرکزی

تصویب صورت های مالی بانک صنعت و معدن

راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران

احتمال متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»

صدور مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد صکوک مرابحه

لزوم طراحی دستورالعمل منسجم برای معاملات فردایی ارز

عرضه اولیه ۴۰ میلیون سهام "تاپکیش"

در بازه چهارماهه اجرای سیاست تثبیت نرخ ارز

بانک‌ها مسئول جبران خسارت دارندگان کارت به دلیل نبود OTP شدند

پرداخت ۷۱میلیارد ریال از سوی بیمه‌‌کوثر به خسارت‌‌دیدگان

اقتصاد ایران بیمار است، دولت به اقتصاددانان مراجعه‌ کند

جلسه فراکسیون مستقلان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی

سازمان‌ها دیگر از حساب‌های بانکی خود سود نمی‌گیرند

آزادسازی نرخ ارز در راستای سیاست‌های شوک درمانی است

آیا یک بحران جهانی بدهی دیگر در راه است؟

پیشنهاد خودروسازان برای افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو

۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۶/۲۱کد خبر: 256939
ایستانیوز:سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو بیان داشت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی افزود: آنچه مجلس در مدیریت تولید، تأمین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست گذاری‌های درست انتظار دارد در تصمیم گیری‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.
 
سعید باستانی با بیان اینکه در شبکه تأمین قطعات و تولید مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان ساخت: علاوه بر این تغییرات بخش‌نامه‌ای وزارت صنعت و معدن بر تأمین مواد اولیه و ثبت سفارش‌ها و شبکه توزیع تأثیرگذار است. از طرفی دیگر اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شد.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد: متأسفانه حوزه‌های سیاست گذاری، تصمیم گیری و مدیریتی که در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تولید مناسب یک کالا مشاهده می‌کنیم ضعیف است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تقاضای ما از وزیر صنعت این است که سریع‌تر این حوزه را مدیریت کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
 
باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه‌های سربار خودروسازی را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه‌سازان از خودروسازان پولی دریافت نکرده‌اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودروساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی کل صنعت است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از صنایع ما تلقی می‌شد قاعدتاً باید در طول این 40 سال زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعت خودرو از جمله تأمین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخل فراهم می‌شد.
 
باستانی در پایان اظهار داشت: دولت‌ها به‌اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش‌تر از آن دخالت می‌کنند دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *