RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
آخرین اخبار

راه‌‌اندازی سامانه مدیریت تجربه مشتری (CEM) در بیمه کوثر

رکورد شکنی مرکز ارتباط ملت در پاسخگویی به مشتریان

کمک ٢٥ میلیارد ریالی مشتریان و کارکنان بانک صادرات به مناطق سیل زده

بانک سامان رتبه نخست در شاخص رضایتمندی مشتریان را کسب کرد

حضور بیمه نوین در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

محور اصلی ورود سرمایه به شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه است

برنامه اجرایی وزارت اقتصاد تا سال ۱۴۰۰ تدوین شد

اعلام آمادگی ۳ شرکت برای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا

نقش اصلی فاینکس، فرهنگ سازی بازارسرمایه است

فروش سهام «بانک های نظامی» اختیاری است

سه سال توسعه مستمر بازار سرمایه

دورخیز بانک صادرات ایران برای جهش بزرگ

دست بانک‌ها از جیب بانک مرکزی کوتاه شد

آخرین نرخ خرید وام مسکن

ادامه کاهش نرخ دلار و یورو

ماست ایران در آمریکا!

مطالبات فرهنگیان تا قبل از هفته معلم پرداخت می‌شود

لوایح بانکداری احتمالا در روزهای آتی به تصویب می‌رسد

اعلام جزییات عرضه سهام تادیه نشده بیمه حکمت صبا

کاهش ۱۹۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

توقف صادرات نفت ایران چقدر برای آمریکا و جهان هزینه دارد؟

کاهش قدرت خرید، هشداری برای تولید

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه کوپن الکترونیک توسط بانک مرکزی

ابلاغ قانون دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری

تامین سرمایه در گردش، ضامن تقویت تولید

پیشنهاد خودروسازان برای افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو

۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۶/۲۱کد خبر: 256939
ایستانیوز:سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو بیان داشت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی افزود: آنچه مجلس در مدیریت تولید، تأمین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست گذاری‌های درست انتظار دارد در تصمیم گیری‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.
 
سعید باستانی با بیان اینکه در شبکه تأمین قطعات و تولید مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان ساخت: علاوه بر این تغییرات بخش‌نامه‌ای وزارت صنعت و معدن بر تأمین مواد اولیه و ثبت سفارش‌ها و شبکه توزیع تأثیرگذار است. از طرفی دیگر اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شد.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد: متأسفانه حوزه‌های سیاست گذاری، تصمیم گیری و مدیریتی که در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تولید مناسب یک کالا مشاهده می‌کنیم ضعیف است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تقاضای ما از وزیر صنعت این است که سریع‌تر این حوزه را مدیریت کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
 
باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه‌های سربار خودروسازی را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه‌سازان از خودروسازان پولی دریافت نکرده‌اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودروساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی کل صنعت است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از صنایع ما تلقی می‌شد قاعدتاً باید در طول این 40 سال زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعت خودرو از جمله تأمین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخل فراهم می‌شد.
 
باستانی در پایان اظهار داشت: دولت‌ها به‌اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش‌تر از آن دخالت می‌کنند دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *