RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

مریم سالور

در ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح

۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۶/۲۱کد خبر: 256935
ایستانیوز:مریم سالور سفالگر، سرامیست، نقاش و مجسمه ساز ایرانی در ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح در پردیس سینمایی ملت از ۲۳ شهریور تا6مهر آثار هنری اش را برای صلح به نمایش می گذارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این جشنواره  با تمرکز بر موضوع محیط زیست ، با حضور هنرمندانی از ایران و 31 کشور جهان ساعت 17 روز جمعه 23 شهریورماه در گالری پردیس ملت افتتاح می شود.
مریم سالور دانش آموخته مدرسه سرامیک و مجسمه سازی استاد "ساوینی" در پاریس است که تا کنون بیش از ده ها نمایشگاه انفرادی در ایران، امریکا، سوئیس، انگلیس و نمایشگاه گروهی در ایران، دوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه و امریکا برگزار نموده است.او علاوه بر فعالیت هنری به نقد و بررسی آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در داخل و خارج کشور پرداخته و در کارنامه هنری خود  دبیری  هشتمین دوسالانه سفال، سرامیک و آبگینه معاصر ایران در سال 1385 دارد.سالور در سال 1365 پس از بازگشت  به ایران کارگاه شخصی سفال و سرامیک خود را برپا  می کند و در بهار سال 1366نخستین آثار انفرادی خود را در آتلیه شخصی‌اش به نمایش می گذارد .
 
سال گذشته در نمایشگاه نقاشی این هنرمند که  با عنوان  «قاصدک» در نگارخانه ایرانشهر برپا شد  بیانیه هنری او  سراسر شاعرانگی و مواجهه لطیف با پدیده‌ای طبیعی به‌نام قاصدک بود .  نگاه گفتگوگرانه و یا دوگانه‌ وی حاکی از چالش نیروهای زیستن انسان همچون خیر و شر، مثبت و منفی، و خاک و آب در بافت فکری او توسط واسطی به‌نام قاصدک به چشم می خورد. تابلوهای او  آکنده از یک حس درونی و مکاشفه‌ی درخشان همراه با شور و شیفتگی او نسبت به معرفت طبیعت است.
بیانیه امسال این بانوی هنرمند در ششمین  جشنواره بین المللی هنر برای صلح  تحت عنوان " مادر صلح، مااینچنین در صلح و مادر صلح " می باشد . او می گوید همانگونه که قدرتمندان با صلح بازی می کنند او نیز تصمیم گرفته  با هنرش صلح را به بازی بگیرد.
گفتنی است  در این بیش از 250 اثر در رشته های نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.، این آثار از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، انگلیس، سوئد، سوئیس، برزیل، آرژانتین، ژاپن، چین، کره جنوبی، ترکیه، عراق، افغانستان و چندین کشور دیگر است که 64اثر در بخش عکس، 34 اثر در بخش مجسمه، 76 اثر در بخش نقاشی، 10اثر در بخش چیدمان، 7اثر در بخش ویدیوآرت، 41 اثر در بخش فیلم و 17 اثر در بخش تئاتر و پرفورمنس در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه به  گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2 مراجعه کنند. 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *