RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
آخرین اخبار

راه‌‌اندازی سامانه مدیریت تجربه مشتری (CEM) در بیمه کوثر

رکورد شکنی مرکز ارتباط ملت در پاسخگویی به مشتریان

کمک ٢٥ میلیارد ریالی مشتریان و کارکنان بانک صادرات به مناطق سیل زده

بانک سامان رتبه نخست در شاخص رضایتمندی مشتریان را کسب کرد

حضور بیمه نوین در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

محور اصلی ورود سرمایه به شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه است

برنامه اجرایی وزارت اقتصاد تا سال ۱۴۰۰ تدوین شد

اعلام آمادگی ۳ شرکت برای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا

نقش اصلی فاینکس، فرهنگ سازی بازارسرمایه است

فروش سهام «بانک های نظامی» اختیاری است

سه سال توسعه مستمر بازار سرمایه

دورخیز بانک صادرات ایران برای جهش بزرگ

دست بانک‌ها از جیب بانک مرکزی کوتاه شد

آخرین نرخ خرید وام مسکن

ادامه کاهش نرخ دلار و یورو

ماست ایران در آمریکا!

مطالبات فرهنگیان تا قبل از هفته معلم پرداخت می‌شود

لوایح بانکداری احتمالا در روزهای آتی به تصویب می‌رسد

اعلام جزییات عرضه سهام تادیه نشده بیمه حکمت صبا

کاهش ۱۹۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

توقف صادرات نفت ایران چقدر برای آمریکا و جهان هزینه دارد؟

کاهش قدرت خرید، هشداری برای تولید

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه کوپن الکترونیک توسط بانک مرکزی

ابلاغ قانون دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری

تامین سرمایه در گردش، ضامن تقویت تولید

گزارشی از آخرین وضعیت بازار پروازهای داخلی

۱۴:۴ - ۱۳۹۷/۶/۲۰کد خبر: ۲۵۶۸۸۹
ایستانیوز:چند هفته پس از آن‌که مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ایران در جریان جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی برای رسیدن به راه‌حلی کوتاه‌مدت در ثابت کردن قیمت‌ها به توافق رسیدند، بازار بلیت پروازهای داخلی به ثباتی نسبی رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در روزهای ابتدایی ماه جاری شرکت‌های هواپیمایی توافق کردند که به منظور متعادل سازی نرخ‌های موجود در بازار تا پایان شهریورماه نرخ پروازهای داخلی را ثابت کند و در جریان این توافق بنا شد که پایین‌تر آوردن نرخ پروازها مجاز باشد، اما برای افزایش قیمت ایرلاین‌ها تا تنها سقف ۱۰ درصد بالاتر از قیمت توافق شده امکان برنامه‌ریزی پیدا کنند.
 
چند هفته پس از اجرایی شدن این سیاست بررسی‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که تمامی شرکت‌های ایرانی به توافق صورت گرفته پایبند بوده و جز مواردی انگشت‌شمار تمامی قیمت‌ها براساس نرخ مصوب شهریورماه ارائه می‌شود. در این بین تعدادی از ایرلاین‌ها تصمیم گرفتند تا از ظرفیت افزایش قیمت تا سهم ۱۰ درصد نیز استفاده کند، اما بسیاری دیگر از پروازها با قیمت‌هایی پایین‌تر انجام می‌شود.
 
برای مثال طبق توافق صورت گرفته نرخ پرواز یک طرفه میان تهران و کیش ۵۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که این نرخ می‌تواند با افزایش ۱۰ درصدی به حدود ۵۶۰ هزار تومان نیز برسد، اما نرخ‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های ایرانی حداقل فاصله ۱۰۰ هزار تومانی با این سقف دارد و برای این مسیر حتی مسافران می‌توانند پروازی با قیمت کمتر از ۳۳۰ هزار تومان پیدا کند.
 
در مسیر تهران به مشهد نیز شرایط مشابه است. براساس نرخ‌های در نظر گرفته شده قیمت ۳۹۰ هزار تومان سقف قیمتی این مسیر به شمار می‌رود، اما تعدادی از شرکت‌ها قیمت بلیت پروازهای خود در این مسیر را تا حدود ۲۲۰ هزار تومان نیز کاهش دادند. البته در این مسیر نیز برخی از ایرلاین‌ها با استفاده از سقف افزایشی ۱۰ درصد قیمت‌ها را قدری بالاتر بردند.
 
در مسیر تهران – بندرعباس که با قیمت ۵۴۰ هزار تومان یکی از گران‌ترین مسیرهای داخلی به شمار می‌رود نیز شرایط مشابه است تا جایی که بعضی از ایرلاین‌ها برای پروازهای صبح خود نرخ پروازی حدود ۳۰۰ هزار تومان نیز در نظر گرفتند.
 
این آرامش به وجود آمده باید تا پایان شهریورماه یعنی زمان توافق قیمتی صورت گرفته ادامه پیدا کند، ولی باید دید که برای هفته‌های پیش‌رو چه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.
 
آنچه در بازار فعلی پروازها بیشترین خودنمایی را دارد بحث پرنشدن ظرفیت این برنامه‌های پروازی است، هرچند که شرکت‌ها توافق کردند که قیمت بلیت خود را پایین بیاورند، اما باز هم افزایش اتفاق افتاده در ماه‌های اخیر شرایط را برای بسیاری از مسافران دشوار کرده از این‌رو حتی پروازهای روز بعد که بسیاری از آنها با قیمت‌های پایین‌تر از سقف مشخص شده عرضه می‌شوند نیز همچنان با ظرفیت خالی پرواز می‌کند که این وضعیت می‌تواند از یک سو درآمد ایرلاین‌ها از طریق پذیرش مسافر را کاهش دهد و از سوی دیگر با توجه به متعادل‌سازی قیمت و بالا رفتن قیمت‌ها کار را برای ایرلاین‌های ایرانی دشوارتر از گذشته کند، مساله‌ای که شاید در ماه‌های آینده تاثیر قطعی خود را نمایان سازد.
 
انتهای پیام
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *