RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

درس هایی که صنعت فولاد ایران می تواند از هند، ترکه و چین بگیرد

صنعت فولاد ایران نیازمند بازنگری است

۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۶/۱۵کد خبر: 256608
ایستانیوز:کارشناسان معتقدند به منظور رفع مشکالت خصوصی سازی ناشی از واگذاری سهام کارخانه های فولادی به شرکت های غیرتخصصی، باید از این پس واگذاری ها با اعمال محدودیت هایی از قبیل داشتن حداقل توانمندی های مدیریتی و فنی در صنعت فولاد صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وجود پیوندهای قوی صنعت فولاد با صنایعی نظیر خودرو، ماشین آلات و تجهیزات، ساختمان و ... موجب شده این صنعت از موقعیت استراتژیکی برخوردار باشد، به گونه ای که برنامه های توسعه و تجارت صنعت فولاد در کشورهایی همچون چین، هند، ترکیه و روسیه در راس سیاستگذاری های آن ها قرار دارد؛ اتفاقی که به نوعی در سال های گذشته در ایران هم رخ داده است و شاهد رشد واحدها و ظرفیت تولید فولاد در کشورمان بوده ایم اما چالش اصلی صنعت فولاد در کشورمان این است که این رشد ناقص رخ داده است. نگاهی به برنامه ریزهای کشورهایی مانند ترکیه، هند و... در حوزه فولاد نشان می دهد بسته به شرایط اقتصادی و جغرافیایی و با توجه به وضعیت زیرساخت ها، نحوه تامین نهاده ها و شرایط بازار داخلی و خارجی، سیاست های بعضا مشابه و گاه متفاوتی را با هدف بهبود سازوکار و قابلیت های این صنعت اعمال کرده اند. به اعتقاد کارشناسان توجه و الگوبرداری از برخی سیاست های دیگر کشورها با در نظر گرفتن شرایط داخلی کشور می تواند در راستای حمایت و تقویت این صنعت مثمر، ثمر باشد. 
 

در این بین به نظر کارشناسان ضرورت ایجاد اتحاد استراتژیک در حوزه های تامین نهاده، گسترش بازارهای داخلی و خارجی، ارتقا قابلیت های فناورانه و نیز تکمیل و توسعه زنجیره ارزش میان شرکت های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه ( با دارا بودن بالغ بر 46 درصد تولید فولاد خام) از طریق تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک که ضمن هم افزایی آنان سبب افزایش توان رقابت پذیری این تولیدکنندگان خواهد شد.

 علاوه براین در راستای افزایش راندمان و تولید با صرفه اقتصادی معادن سنگ آهن ایران باید نسبت به ادغام یا واگذاری یکپارچه مجتمع های سنگ آهن مرکزی چغارت، چادرملو، چاه گز، می شدوران و فالت مرکزی ایران (مستقر در استان یزد که عمدتا در تملک سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) ایمیدرو هستند، برنامه ریزی شود.

همچنین کارشناسان معتقدند به منظور رفع مشکالت خصوصی سازی ناشی از واگذاری سهام کارخانه های فولادی به شرکت های غیرتخصصی، باید از این پس واگذاری ها با اعمال محدودیت هایی از قبیل داشتن حداقل توانمندی های مدیریتی و فنی در صنعت فولاد صورت گیرد. ضمن آنکه باید دارندگان غیرتخصصی سهام کارخانه های فولادی (نظیر سازمان تامین اجتماعی که سهامدار 64 درصد سهام ذوب آهن و 6/11 درصد سهام فولاد مبارکه است) ملزم به تاسیس شرکت تخصصی در حوزه فولاد شوند تا مدیریت سهم و اعمال سیاست های خود را از طریق این شرکت ها پیگیری کنند.

 

 




برچسب‌ها:صنعت فولاد
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *