RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

صاحبان کسب‌وکار در مسیر استفاده از ارزهای دیجیتال

مهدی معصومی اصفهانی، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۶/۵کد خبر: 256069
ایستانیوز:برای استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور کاستن از فشار تحریم ها، فقط کافی است وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار ارزهای دلار، یورو و یوآن، ارزهای دیجیتال را هم برای تجارت به رسمیت بشناسد.
 ارزهای دیجیتال از دو جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه این ارزها به‌نوعی کالا محسوب می‌شوند که ارزش خریدوفروش دارند و مورد معامله قرار می‌گیرند و البته بازاری دارد که قیمت هم در این بازار تعیین می‌شود. کارکرد دوم ارزهای دیجیتال، قابلیت انتقال پول است. اکنون انتقال پول از طریق شبکه بانکی و سویفت انجام می‌شود. پولی که بازرگان ایرانی می‌خواهد به شریک تجاری‌اش در خارج از کشور بپردازد از یک بانک ایرانی به بانک مرکزی می‌رود، و از بانک مرکزی ایران به بانک مرکزی کشور مقصد می‌رود و ازآنجا به یک بانک مشخص واریز می‌شود. با استفاده از ارزهای دیجیتال بدون نیاز به واسطه‌ها می‌توان مبلغ موردنظر را بدون نیاز به ثبت یا اطلاع سازمان‌های دیگر به شریک تجاری رساند. ارزهای دیجیتال ظرفیت بسیار بالایی برای تسریع و بهبود معاملات بین‌المللی دارد و اما این ظرفیت هنوز در دنیا ناشناخته است. این ناآگاهی درباره یکی از مهم‌ترین پدیده‌های پولی و اقتصادی جهان در حالی ادامه دارد که اگر از ارزهای دیجیتال استفاده کند، معاملات کم حاشیه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
در ایران روند آشنایی با ارزهای دیجیتال در بخش خصوصی و دولت آغازشده است. برای آگاهی بخشی بیشتر به بخش خصوصی دراین‌باره از ریاست اتاق تهران درخواست کردیم تا دفتری را برای آموزش ارزهای دیجیتال دایر کند. دانشگاهیان کمک بزرگی برای بخش خصوصی برای توسعه استفاده از ارزهای دیجیتال است اما صاحبان کسب‌وکار با این مفاهیم آشنا نیستند تا اعتماد کرده و از آن استفاده کنند. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار هنوز سنتی عمل می‌کنند اما این امید وجود دارد تا با تدوین راهکارهای درست اعتماد بخش خصوصی به ارزهای دیجیتال جلب شود. کشورهای کمی در دنیا ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته‌اند اما به نظر من، استفاده از این ارزها و اعتماد به آن‌ها رقابت آگاهی کشورهای مختلف است. هر کشوری زودتر آگاه شود، زودتر اعتماد کرده و از منافع این ارزها بهره می‌برد. در ایران مسئله تحریم‌ها توجه به ارزها را به الزام تبدیل کرده است. حتی ریاست جمهوری ایالات‌متحده امریکا نسبت به استفاده ایرانیان از این ارزها هشدار داد اما متأسفانه هم‌زمان با ترامپ، بانک مرکزی ایران هم نسبت به ارزهای دیجیتال موضع منفی گرفت هرچند به رسمیت شناختن این ارزها اکنون در دست بررسی است. برای استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور کاستن از فشار تحریم ها، فقط کافی است وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار ارزهای دلار، یورو و یوآن، ارزهای دیجیتال را هم برای تجارت به رسمیت بشناسد.  



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *