RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

بررسی نحوه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ارز دارو به بیمه‌ها در مجلس

۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۶/۳کد خبر: 255927
ایستانیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی معایب و مزیت‌های پرداخت مابه‌التفاوت ارز آزاد تخصیص‌یافته به حوزه دارو به بیمه‌ها در نشست آتی این کمیسیون خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حیدرعلی عابدی در مورد نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز آزاد به بیمه‌ها که از سوی تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت پیشنهاد شده بود، گفت: در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد یکی اینکه ارز دولتی در اختیار شرکت‌های واردکننده یا تولیدکننده دارو قرار بگیرد که مزیت آن توزیع دارو با نرخ دولتی بین بیماران خواهد بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکال این نحوه تخصیص ارز به حوزه دارو، ادامه داد: با این روش دارو به دلیل اختلاف ارزی که ایجاد شده است، ارزانتر از کشورهای همسایه عرضه می‌شود و در این شرایط جلوگیری از خروج دارو از کشور اقدام دشواری خواهد بود، چرا که قاچاقچیان از این طریق با دریافت دلار به کشورهایی همچون عراق و افغانستان دارو خواهند فروخت.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر این بود دلاری که در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌دهند با نرخ آزاد ارائه شود و مابه التفاوت آن هر مبلغی که باشد به حساب شرکت‌های بیمه‌ای واریز شود تا بیماران متضرر نشوند و تنها ۱۰درصد از نرخ واقعی دارو را پرداخت کنند و بیمه‌ها نیز این تفاوت نرخ ارز را از دولت دریافت کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته در این مورد این سوال مطرح می‌شود که اگر دولت به تعهدات خود عمل نکند، چه مشکلاتی برای بیماران و حوزه دارو ایجاد خواهد شد یا ممکن است این روند تورم‌زا باشد؛ ضمن اینکه معایب و مزایای این دو دیدگاه نیز هنوز تجزیه و تحلیل نشده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: قرار بر این شده است که در نشست آتی کمیسیون، مزایا و معایب دو روش بالا مورد بررسی قرار گرفته، نهایی شده و یک طرح برای اجرای این پیشنهاد ارائه شود و در این مورد سوال این است که آیا ارز ۴۲۰۰تومانی در اختیار شرکت‌های دارویی قرار بگیرد یا ارز آزاد در اختیار آنها قرار دهند و مابه التفاوت ۳.۵میلیارد دلار را به حساب بیمه‌ها واریز کنند؛ ضمن اینکه در هر ۲حالت باید به گونه‌ای اقدام شود که فشاری به بیماران تحمیل نشده و تاخیری در پرداخت‌های آنها ایجاد نشود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *