RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

«تاپیکو» روی دست شستا ماند

۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۶/۳کد خبر: 255905
ایستانیوز:طبق گفته مدیرعامل شستا در تاریخ ۱۳ خرداد ماه، قرار بود ادغام دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی از تاریخ ۲۴ مردادماه با واگذاری۱۶ درصد ازسهام «تاپیکو» به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کلید خورد که از قرار معلوم برای این بلوک مشتری پیدا نشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طبق قرار قبلی پروژه ادغام دو غول پتروشیمی به منظور تبدیل شدن به شرکت قوی تر و رقابت پذیرتر در صنعت پتروشیمی از تاریخ 24 مرداد آماده عملیاتی شدن بود که هنوز شروع نشده، متوقف شد.
 
مخدومی، مدیرعامل «تاپیکو» در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین در خصوص چرایی عدم واگذاری این بلوک در تاریخ مذکور گفت: در روز 24 مردادماه بلوک 16 درصدی «تاپیکو» به ارزش سه هزار و 300 میلیارد تومان (هر سهم 260 تومان) از سوی شستا روی میز فروش گذاشته شد که مشتری برای این بلوک حاضر به خرید نشد. وی البته این موضوع را نیز اشاره کرد که در این تاریخ هر مشتری که این میزان مبلغ پرداخت می کرد، می توانست در خرید شرکت کند و منحصر به حضور هلدینگ خلیج فارس نبود.
 
شنیده ها حاکی از آن است که دو مشتری اصلی این بلوک، وزارت بهداشت و هلدینگ خلیج فارس بودند که در آن روز حاضر به پرداخت مبلغ اعلامی از سوی شستا نشدند.
 
همچنین در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین سهامدارن در خصوص زمان ادغام دو هلدینگ پتروشیمی از هیات رئیسه مجمع سوال پرسیدند که پاسخ شفافی در خصوص زمان دقیق این پروژه ندادند.
 
 گفتنی است با مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است دو شرکت بزرگ هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و تاپیکو در یکدیگر ادغام شوند. با این ادغام بزرگ ترین شرکت ایرانی به ارزش 36 هزار میلیارد تومان متولد و بزرگ ترین ادغام تاریخ اقتصاد ایران انجام می شود.قرار است هلدینگ خلیج فارس با انجام یک افزایش سرمایه منابع مالی لازم را برای خرید سهام تاپیکو تأمین کند. از سوی دیگر هم اکنون «تاپیکو» ۸٫۵ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس را داراست.
 
گفته می شود بخشی از دلایل این ادغام ناشی از ناهماهنگی در عرصه تصمیم گیری در این دو شرکت پتروشیمی بود که وزیر نفت را وادار کرد از دولت بخواهد زمینه این ادغام را فراهم کند زیرا وابستگی این دو شرکت بزرگ به 2 وزارتخانه متفاوت، تمرکز مدیریت را در حوزه پتروشیمی و همچمیم رقابت پذیری آن را در سطح منطقه خاورمیانه کاهش داده است.هم اکنون هلدینگ خلیج فارس زیرنظر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت اداره می شود. این در حالی است که تاپیکو تحت نظر تأمین اجتماعی و وزارت رفاه اداره می شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *