RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن شرط توسعه کشور است

۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۵/۳۰کد خبر: 255848
ایستانیوز:حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اگر بخواهیم کشورمان به توسعه پایدار صنعتی دست پیدا کند سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وی که در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این بانک سخن می گفت افزود: برای بهبود اعتبار بین المللی بانک صنعت و معدن به افزایش سرمایه نیازمندیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به این ضرورت همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.
 
مهری تصریح کرد: توجه ویژه به سرمایه انسانی از مهم ترین موضوعات اصلی بانک خواهد بود و توجه آموزش های تخصصی و مهارت محور در جهت توسعه حرفه ای کارمندان در اولویت خواهد بود و در این مسیر باید از تجربه کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تکیه بر این که در شرایط جدید فرصت ها و تهدیدها به سرعت ظهور پیدا می کنند تاکید کرد: ما باید قدرت و سرعت سازگاری خود را با محیط بیشتر کنیم ، باید با تنوع محصول و توجه به نیازهای جامعه نوآوری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به این که مشکلات واحد های صنعتی بیش از آن که مالی باشد ناشی از شیوه مدیریت است گفت : بانک صنعت و معدن به دنبال آن است که به واحد های صنعتی نگاه تخصصی ببخشد.
 
ضرورت اجرای حاکمیت شرکتی نوین و تاثیر آن در حل مشکلات صنعتی از موارد دیگری بود که مهری به آن اشاره کرد ؛ وی افزود: سیاست سیستمی شدن فرایندها (core banking) در بانک صنعت و معدن دنبال خواهد شد و برای پیش بردن اهداف و سیاست ها در این بانک اطاق فکر تشکیل خواهد شد.
 
وی همچنین اشاره کرد: در حاکمیت شرکتی نوین نگاه یکپارچه ای در جهت تامین منافع ذینفعان از جمله مشتریان ،کارکنان، سهامداران و جامعه انجام خواهد شد.
 
باقری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم گفت: مهندس افخمی از مدیران برجسته نظام بانکی است که در مدت مدیریت خود در بانک صنعت و معدن کارنامه درخشانی از خود برجاگذاشته است.
 
باقری تصریح کرد : سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که بتواند افرادی با انگیزه و دارای حسن شهرت را از داخل نظام بانکی برای مدیریت انتخاب کند و انتخاب دکتر مهری نیز با این رویکرد انجام شده است.
 
وی بیان داشت: در سال های اخیر مباحث اقتصادی تبدیل به مسائل اصلی نظام شده و از این رو اصلاح نظام بانکی مورد توجه سیاستگذاران کشور قرار گرفته است.
 
باقری گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و این به آن معناست که انتظار از نظام بانکی برای تامین مالی ایجاد تولید و اشتغال و نقل و انتقالات بین المللی افزایش یافته است.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عملکرد بانک صنعت و معدن در دوران تحریم را مثبت ارزیابی کرده و آن را ناشی از بینش توسعه محور مدیریت این بانک دانست.
 
در این مراسم، افخمی مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن با مقایسه وضعیت اقتصادی کشورهای توسعه یافته و کشورمان دلیل پیشرفت کشورهای یاد شده را مدیریت آموزش و تلاش برای دانستن بیشتر ذکر کرد.
 
افخمی نداشتن اضافه برداشت از بانک مرکزی ، افزایش سرمایه بانک و تامین مالی طرح های زیربنایی در حوزه صنایع نیروگاهی ، پتروشیمی و راه آهن را از دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال های اخیر دانست.
 
وی گفت : در سال های اخیر در کنار فعالیت های حرفه ای ، بانک صنعت و معدن به انجام مسئولیت های اجتماعی نیز پرداخته است ، چنانکه در این میان می توان از احداث 4 مرکز انتقال خون نام برد.
 
افخمی افزایش سرمایه بانک و طولانی کردن زمان بازپرداخت تسهیلات را برای حفظ و ارتقاء فعالیت های بانک صنعت و معدن و در نتیجه اعتبار کشور ضروری دانست.
 
گفتنی است بر اساس حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی حسین مهری پس از علی اشرف افخمی سمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن را بر عهده گرفته است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *