RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد

ادغام بانک های نظامی در دستور کار

۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۵/۳۰کد خبر: 255816
ایستانیوز:معاون وزیر اقتصاد گفت: امروز ادغام بانک های نیروهای مسلح، تغییر جهت نقدینگی در بازارها و تهیه لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،امیر باقری معاون بانک بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز( سه شنبه) در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز اصلاح نظام بانکی، تامین منابع مالی و مدیریت نقدینگی محورهای مهم اقتصادی کشور بوده است.
باقری یادآور شد: اقتصاد ایران بانک محور و انتظارات از بانک ها زیاد است؛ از جمله این انتظارت می توان به «تامین نظام مالی»، «تامین مالی اشتغال و تجارت» و «نقل و انتقالات پولی در فضای اقتصاد بین المللی» اشاره کرد.
وی افزود: «به این ترتیب، وقتی موضوع تحریم‌ها مطرح می‌شود نظام بانکی در کنار نفت به نوک پیکان اصلی تحریم‌ها تبدیل می شود.»
 لزوم افزایش سرمایه در بانک صنعت و معدن
«حسین مهری» مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن نیز در این آیین خواست «بانک های توسعه ای در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.»
وی افزود: مشکلاتی مانند تحریم ها، رکود و بیکاری، لزوم همفکری و هم افزایی در کشور و نقش بانک‌ها برای گذار از این شرایط را با اهمیت تر کرده است.
مهری، توجه به نوآوری، افزایش قدرت سازگاری با شرایط، تنوع بخشی به محصولات، شناخت مشتریان و درک درست از نیازهای آنان، ارتقای کارایی و اثربخشی عملیات و استفاده از شیوه‌های نوین در ارزیابی طرح ها را از جمله برنامه‌های خود در بانک صنعت و معدن بر شمرد.
وی تاکید کرد: امروز سرمایه بانک صنعت و معدن به 600 میلیون دلار کاهش یافته است که با چنین سرمایه ای نمی توانئ به ارتقای روابط بین الملل خود بپردازد.
مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن، به بانک توسعه کویت اشاره کرد و گفت: با وجود جمعیت پایین این کشور، این بانک 14 میلیارد دلار سرمایه دارد.
 
 تامین مالی 11 هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر
«علی اشرف افخمی» مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن نیز گفت: این بانک تراز چشمگیر مثبت 2700 میلیارد تومانی دارد و با اینکه در 58 ماه گذشته سرمایه اش از 2 هزار میلیارد تومان به سه برابر از نظر ریالی افزایش یافته اما از نظر دلاری با کاهش حدود 100 میلیون دلاری مواجه شده که پسرفت ناگواری است.
وی افزود: دارایی های بانک در 58 ماه گذشته از 19 هزار میلیارد تومان به بیش از 52 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
افخمی یادآور شد: در این مدت، 20 میلیارد یورو فاینانس جذب شد که از جمله آنها 2 میلیارد و 800 میلیون یورو در صنایع فولاد و چهار میلیارد و 300 میلیون دلار در حوزه زیرساخت های راه‌آهن و ریلی بود.
وی گفت: در حوزه نیروگاهی، سرمایه گذاری و تسهیلات دهی 60 درصد نیروگاه های کشور در پنج سال گذشته از سوی این بانک و بقیه توسط سایر بانک‌ها انجام شده است.
افخمی ادامه داد:11 هواپیماهای جدید ایرباس و ای.تی.آر از سوی این بانک تامین مالی(فاینانس) شده و در اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط نیز در رتبه سوم قرار دارد.
وی با یادآوری قراردادهای اعتباری بانک در سال های گذشته نیز گفت: انعقاد قرارداد یک میلیارد و 500 میلیون دلاری با اگزیم بانک چین و 400 میلیون دلار با اگزیم بانک هند از جمله آنهاست.
مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن، کاهش سرمایه بانک ها با افت ارزش پول و مشکل بازپرداخت اقساط مشتریان را از جمله چالش های بانک صنعت و معدن برشمرد.
شنبه این هفته (27 مردادماه) اعضای مجمع عمومی بانک صنعت و معدن، «حسین مهری» را به جای «علی اشرف افخمی» به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک انتخاب کردند.
بانک صنعت و معدن یک بانک دولتی با رویکرد توسعه ای است و وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کل بانک مرکزی اعضای مجمع عمومی این بانک را تشکیل می دهند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ادغام بانک ها
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *