RSS
امروز شنبه ، ۴ اسفند ۱۳۹۷
آخرین اخبار

مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

پیشنهاد افزایش ۳۰درصدی دستمزد۹۸

صنایع بورسی ۴۰ تا شدند

نقش بورس کالا در توسعه صنعت فولاد

دلایل تغییر ساز و کار معاملات در بازار پایه شفاف سازی شد

مدیرعامل سابق بانک سرمایه بازداشت شد

معرفی خدمات جدید "همراه شهر" بانک شهر

با همراه بانک سینا حسابدار شخصی خود باشید

انتشار اوراق سلف موازی نفت کوره

بیمه تامین رویه‌های گمرکی رونمایی شد

شرایط دریافت وام ۳۰ میلیونی ازدواج

استرالیا از اسکناس جدید ۲۰ دلاری رونمایی کرد

خرید ​کالاهای ایرانی با کارت اعتباری «همیاران سپهر» بانک صادرات

هم اندیشی مدیران ارشد بانک ملت در حوزه"بلاک چین" و"رمز ارز"

مصوبه مابه‌التفاوت ارزی اصلاح شد

فراز و فرود لوایح پالرمو و CFT؛ فرصت چهار ماهه دیگر پیش روی ایران

ضرر ۷ میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی

ضرورت اصلاح پارامترهای بازنشستگی در ایران

بانک مرکزی لجبازی می‌کند!

واگذاری‌ بنگاه‌های بانکی شب عید به بانک ملی رسید

ریسک های سال ۹۷ بازار سرمایه

توضیح بانک مرکزی درباره راه‌اندازی اینستکس

مجوز افزایش سرمایه ۶ شرکت بورسی و فرابورسی صادر شد

ضرورت نقش آموزش در بهسازی شبکه فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری

توانگری مالی بیمه تجارت نو یک اعلام شد

افزایش ساعتی قیمت خودرو در بازار

۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۵/۲۶کد خبر: 254556
ایستانیوز:رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش ساعتی قیمت سمند lx در بازار و عرضه آن به قیمت ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به اینکه شرکتهای خودرو ساز در افزایش قیمت خودرو از یکدیگر سبقت گرفته اند، افزود: اختلاف قیمت خودروهای داخلی زیر 30 میلیون تومان در بازار امروز به 5 تا 8 میلیون تومان،​ خودروهای 30 تا 40 میلیون به 15 تا 20 میلیون تومان و خودروهای 45 تا 60 میلیون به 20 تا 38 میلیون تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت بی رویه خودروهای گروه پژو،​ سمند، دنا،­ساندرو و پراید گفت: با کاهش عرضه از سوی شرکتهای خودرو ساز قیمت خودرو افزایش قیمت بسیار زیادی داشته که در این بین پراید نیز در بازار به بیش از 30 میلیون تومان رسیده است.
 
رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو نبود نظارت بر فعالیت شرکتهای خودرو ساز را دلیل بی نظمی بازار این محصول دانست و ادامه داد: دلیل نبود نظارت موضوعی است که وزارت صنعت و سازمان حمایت باید پاسخ آن را بدهند.
 
موتمنی ممنوعیت واردات خودروهای خارجی را سبب کاهش قیمت این خودروها در بازار اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش قیمت خودروهای خارجی هم اکنون مشتری برای این خودروها وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه برای خودروهای خارجی هم عرضه کاهش داشته و هم تقاضا وجود ندارد افزود: کمبود قطعه بهانه شرکتهای خودروساز­است؛​ ­خودروهایی که امروز تحویل داده می شود 7 ماه پیش تولید شده بنابراین کمبود قطعه وجود ندارد.
 
رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه شرکتهای خودرو ساز کمبود نقدینگی و قطعه ندارند افزود: سرمایه سرگردانی نیز در بازار وجود ندارد و بازار در رکود به سر می برد.
 
وی انحصار موجود در کشور را دلیل لجبازی های شرکتهای خودروساز دانست و گفت: آزاد سازی قیمت خودرو نیز به دلیل انحصار موجود نباید اتفاق بیافتد که درصورت عملیاتی شدن افزایش قیمت را به همراه دارد.
 

قیمت خودروهای داخلی به این شرح است:​

2510102_180

 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *