RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی صادر شده است

ممنوعیت ۱۳۹۹ قلم کالای وارداتی بازنگری شد

۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۵کد خبر: 254516
ایستانیوز:فرود عسگری: یک هزار و ۳۳۹ قلم از کالاهای وارداتی در لیست کالاهای ممنوعه قرار داده شده بود که برنامه ریزی های لازم برای بازنگری در این باره برای کالاهایی که تولید داخلی هم ندارند انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، اوایل تیرماه بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد ثبت سفارش 1339 قلم کالا ممنوع شد. طبق این مصوبه بسیاری از کالاهای مصرفی و خوراکی که مشابه تولید داخل دارند برخی مواد معدنی، سنگ‌ها، میوه، مواد متشکل از چرم، مصنوعات چوبی، و خودرو در این اقلام مشاهده می‌شد. اقلام منتشر شده،‌ جزء تعرفه‌های گروه چهارم کالای وارداتی بود که آن زمان گفته شد دیگر ثبت سفارش نخواهد شد و ارز به آنها تعلق نمی‌گیرد.
 
همان زمان حمیدرضا فولادگر؛ رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره تصمیم و اقدام دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش بیش از 1339 کالا گفت: این تصمیم برای کنترل تقاضاست چون تقاضا ها بیشتر به سمت ثبت سفارش و وارد کردن کالا پیش رفت که تصمیم دولت و مسئولین این بود که فعلا ثبت سفارش برخی اقلام و کالاها را ممنوع کند اما این روش به معیشت مردم لطمه ای وارد نمی کند چون کالاهایی را شامل می شود که یا غیرضروری است یا در داخل امکان تولید وجود دارد. در کمیسیون ویژه تولید به این جمع بندی رسیدیم که قانون حداکثر استفاده از تولید داخل و کالای ایرانی را داشته باشد.
 
علاوه بر این، هادی قوامی؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفته بود: 1339 قلم کالایی که وجود دارد شامل تنوعی از کالاهای مصرفی و واسطه ای است. برخی شامل کالاهای بخش کشاورزی است که در داخل امکان تولید وجود دارد. لوازم خانگی و انواع کالاها هم شامل کالاهایی می شود که امکان تولید در داخل کشور وجود دارد.
 
چند روز پیش اما خبرهایی حاکی از تعیین شرایط جدید ترخیص ۱۳۳۹ قلم کالای ممنوعه وارداتی منتشر شد. علی معقولی مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در نامه‌ای شرایط جدید ترخیص ۱۳۳۹ قلم کالای ممنوعه وارداتی اعلام کرد. در این نامه آمده است: «پیرو بخشنامه سریال ۳۶۹۳۸۳/ ۹۸ مورخ۳/۴/۹۷ این مرکز در ارتباط ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهارم و اعلام شرایط ترخیص کالاهای مشمول ممنوعیت ۱۳۳۹ قلم کالا، به پیوست تصویر نامه شماره ۲۲۱۴۱/۱۰۰/۹۷ مورخ ۱۵/۵/۹۷ سازمان توسعه و تجارت ایران ارسال و دستور فرمایید بر اساس مفاد نامه فوق اقدام نمایند. هم چنین دقت شود: الف) در خصوص ترخیص کالای بدون انتقال ارز صرفا بر اساس بند دو مفاد نامه مذکور قابل اقدام بوده است. ضمن اینکه صدور قبض انبار آن بایستی قبل از ۳۰/۳/۹۷ باشد. ب) ترخیص کالای بند یک نامه فوق‌الذکر علاوه بر رعایت شروط مذکور در آن بند منوط به صدور قبض انبار آن قبل از ۳۰/۳/۹۷ می‌باشد. ج) در صورت دارا بودن شرایط ترخیص مطابق مفاد بندهای فوق، مراتب جهت محاسبه مالیات درآمدهای ناشی از ممنوعیت و افزایش قیمت‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام شود.»
 
اما حالا اوضاع تغییر کرده است. فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بازنگری در هزار و ۳۳۹ قلم کالای ممنوعه، گفت: مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی صادر شده است.
 
او گفت: یک هزار و ۳۳۹ قلم از کالاهای وارداتی در لیست کالاهای ممنوعه قرار داده شده بود که برنامه ریزی های لازم برای بازنگری در این باره برای کالاهایی که تولید داخلی هم ندارند انجام شده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:واردات، گمرک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *