RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

باپذیره‌نویسی سری سوم صکوک اجاره سهام شستادربازارفرابورس

شکستن رکوردپذیره‌نویسی اوراق اجاره دربازارسرمایه

۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 254422
ایستانیوز:بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از امروز و به مدت سه روز کاری شاهد پذیره‌نویسی صکوک اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در نمادهای «شستا۰۰۱» تا «شستا۰۰۴» به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال است که نرخ اجاره بهای این اوراق ۱۹ درصد و مواعد پرداخت آن هر ۶ ماه یک‌بار از زمان انتشار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این سری از اوراق اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارای 4 متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان است که هر یک از آنان در یکی از نمادهای این اوراق عملیات بازارگردانی را انجام خواهند داد. بدین ترتیب در نماد «شستا001» تامین سرمایه امین متعهد به پذیره‌نویسی و بازارگردانی 3 هزار میلیارد ریال، در نماد «شستا002» تامین سرمایه تمدن مبلغ 4 هزار میلیارد ریال، در نماد «شستا003» شرکت تامین سرمایه سپهر مبلغ 3 هزار میلیارد ریال و در نماد «شستا004» نیز تامین سرمایه نوین متعهد به پذیره‌نویسی و بازارگردانی 2 هزار میلیارد ریال از اوراق اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خواهند بود.
از سوی دیگر این صکوک اجاره مبتنی بر سهام که موضوع انتشار آن تسویه مطالبات سازمان تامین اجتماعی است دارای دوره اجاره 36 ماهه بوده و مشخصات دارایی تحت اجاره نیز تعداد 8 میلیارد و 670 میلیون و 520 هزار و 231 سهم شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با قیمت هر سهم یک‌ هزار و 384 ریالاست.
در این میان سایر ارکان اوراق نیز به ترتیب شامل حسابرس، سازمان حسابرسی؛ عامل فروش، شرکت کارگزاری امین آوید؛ عامل پرداخت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و وثیقه‌گذار سهام، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.
بر این اساس از امروز 23 مردادماه 1397 تا شنبه بیست‌وهفتم این ماه در بازار ابزارهای نوین مالی، پذیره‌نویسی صکوک اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی صورت می‌گیرد که در ادامه دو پذیره‌نویسی دیگر از این سری اوراق اجاره که در اسفندماه سال گذشته در فرابورس ایرانرقم خورده بود، به شمار می‌رود.
شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی پیش‌تر در تاریخ 22 و 26 اسفندماه سال 1396، به ترتیب دو مرحله صکوک اجاره سهام را با هدف تسویه مطالبات سازمان تامین اجتماعی به ارزش مجموع 30 هزار میلیارد ریال از طریق بازار ابزارهای نوین مالی پذیره‌نویسی کرده بود که با احتساب پذیره‌نویسی سری سوم این اوراق که از امروز در بازار فرابورس ایران صورت گرفت، در مجموع مبلغ 42 هزار میلیارد ریال صکوک اجاره سهام از طریق بازار فرابورس به فروش خواهد رسید که بیشترین مبلغ پذیره‌نویسی این اوراق در بازار سرمایه تا کنون محسوب می‌شود.
لازم به ذکر در نخستین روز از مهلت سه روزه پذیره‌نویسی اوراق اجاره مبتنی بر سهام شستا، در دو نماد «شستا001» و «شستا002» در مجموع مبلغ 7 هزار میلیارد ریال، در نماد «شستا003» مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال و در نماد «شستا004» مبلغ 750 میلیارد ریال از این اوراق پذیره‌نویسی شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *