RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی خبر داد:

بانک دی در مسیر بانکداری باز

۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۲کد خبر: 254392
ایستانیوز:بانک دی در راستای افزایش سرعت پاسخگویی به نیازهای متغیر کسب‌وکارها، شخصی‌سازی محصولات و خدمات، جذب افزایش وفاداری مشتریان و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، خدمات بانکداری باز ارائه خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدعلی بخشی‌زاده؛ معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر گفت: بانکداری باز که یکی از گرایش‌های جدید  و رو به گسترش بانکداری در جهان است می تواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذی‌نفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گستره‌ا‌ی از نوآوری باز ‌باشد. 
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به تعدد نیازهای مشتریان بانک دی تصریح کرد: به دلیل تنوع گسترده نیازها و انتظارات متفاوت مشتریان حقیقی و حقوقی بانک‌، درخواست دریافت خدمات خاص بانکی فراتر از عملیات عمومی بانک به یک مطالبه اساسی برای مشتریان تبدیل شده است که مکانیزم بانکداری باز می‌تواند مهمترین اهرم بانک برای پاسخگویی به این نیازها باشد.
بخشی زاده در ادامه با اشاره به نیاز بانک‌ها برای توسعه نرم‌افزارهای مختلف گفت: از انجایی که بانک‌ها در تولید برنامه‌ها نمی‌توانند پاسخگوی تمامی سلایق و نیازهای روزافزون مشتریان خود باشند و باید از ظرفیت‌های توسعه‌دهندگان خارج از بانک بهره بگیرند، بانکداری باز این بستر را برای توسعه دهندگان نرم افزار فراهم می‌آورد که با دسترسی به سرویس‌های بانکی، ایده های خلاقانه خود را پیاده سازی و اجرا نمایند.
وی ادامه داد: با تحقق این امر علاوه بر تولید انواع مختلف برنامه‌های کاربردی بانکی مانند برنامه های موبایلی، اینترنت بانک، کیوسک و... توسط توسعه‌دهندگان بیرونی در عین رعایت مسائل امنیتی و اصول محرمانگی، امکان اتصال نرم‌افزارهای تجاری و مالی مانند سیستم حسابداری، حقوق و دستمزد و بورس کارگزینی به Core بانک فراهم می‌شود و تحولی شگرف در سرعت و دقت عملیات مالی ایجاد می‌شود.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک با تاکید به لزوم مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری باز افزود: در رویکرد بانکداری بسته که تا پیش از این رایج بوده، محصولات بانکی محدود توسط خود بانک‌ها توسعه یافته و ارائه شده است اما در رویکرد بانکداری باز که به سرعت در بانکداری دنیا در حال رواج است، بانک‌ها تامین‌کننده بستر برای عملیات بانکی هستند و شرکت‌های ثالث با استفاده از این بستر به صورت پویا به توسعه و ارائه محصولات متنوع می‌پردازند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *