RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

اجرای وام‌های چینی و روسی

فاینانس‌های اروپا، کره و ژاپن متوقف شد

۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۰کد خبر: 254223
ایستانیوز:مدیرکل وام‌های سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: فاینانس‌های اروپایی،‌ کره و ژاپن متوقف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از فارس، سعید خانی اوشانی ،‌با اشاره به اینکه رتبه ریسک اعتباری ایران تغییر نکرده است، اظهار داشت: آخرین رتبه کشورمان 5 بوده که همچنان به قوت خود باقی است و برای ارتقای آن باید روابط مالی خوبی با بانک‌های دنیا داشته باشیم اما فعلا این ارتباط مناسب نیست.
 
مدیرکل وام‌های سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با تاکید بر اینکه بانک‌ها فعلا فعالیت مالی خود را با ما متوقف کرده‌اند، تصریح کرد: این موضوع منوط به مذاکره با اروپا شده اگر چه هیچ‌یک از بانک‌ها و شرکت‌ها رسما اعلام نکرده‌اند که همکاری نمی کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاینانس با بانک‌های اروپایی، کره و ژاپن به حالت تعلیق درآمده است، یادآور شد: فاینانس با کشور چین همچنان به قوت خود پابرجاست و در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا فاینانس تدارک شده به سرانجام برسد. در حال حاضر نمایندگان دو کشور راهکارهای چگونگی همکاری بانکی را بررسی می‌کنند تا بتوان راهی برای ادامه نقل و  انتقالات بانکی پیدا کنند.
 
مدیرکل وام‌های سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با اشاره به اینکه دو حالت برای همکاری میان ایران و اروپا و کشورهای دیگر وجود دارد، بیان داشت: برخی از این بانک‌ها اعلام می‌کنند که اصلا با ایران وارد تعاملات و مراودات بانکی نخواهند شد. دوم اینکه برخی شرکت‌ها و بانک‌ها به دنبال راهکار و مکانیزمی برای ادامه دادن همکاری هستند که البته هنوز عملیاتی نشده است.
 
وی ادامه داد: مشکل دیگر کشورهای اروپایی‌ علاوه بر عدم مراوده بانک‌ها به شرکت‌ها نیز بازمی‌گردد زیرا آنها در آمریکا نیز فعالیت و همکاری دارند و به همین دلیل برای همکاری با ایران محدودیت خواهند داشت؛ با این وجود رایزنی‌ها و مذاکرات با تیم اتحادیه اروپا در حال انجام است اما این موضوع برای افزایش سطح تعاملات زمانبر است.
 
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر فاینانس ‌های مربوط به راه‌آهن گرمسار و اینچه برون و تاسیس نیروگاه حرارتی بندرعباس از محل فاینانس روسیه در حال انجام است که نیروگاه 4 واحدی بندرعباس با فاینانس 1.2 میلیارد یورویی تامین مالی شده و پیمانکار پروژه و بانک‌های عامل دو طرف مشخص شدند و پیش پرداخت‌ها واریز شده است.
 
اوشانی عنوان کرد: همچنین پروژه راه آهن گرمسار - اینچه برون نیز یک میلیارد یورو بوده که پیمان کار روسی و ایرانی مشخص شده و روند اجرایی شروع شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *