RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد؛

آمادگی مجلس برای ارتقاء ظرفیت‌های قانونی بورس کالا

۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۵/۱۶کد خبر: 254068
ایستانیوز:در نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و بورس کالا، رئیس کمیسیون کشاورزی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی بورس کالا در بازار محصولات کشاورزی تاکید و آمادگی کمیسیون کشاورزی را در اصلاح، تنقیح و تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نیاز در این رابطه اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از بورس کالا، نورمحمد تربتی نژاد در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی با بورس کالای ایران که در محل این بورس تشکیل شد، گفت: این نشست با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالا و معاونان و مدیران وی برگزار شد که در این نشست نقش بورس های کالایی بر بازار محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه نقش بورس کالایی در ایجاد شرایط رقابتی، استاندارد سازی محصولات، توسعه عملیات بازاریابی، شفاف سازی اطلاعات، کاهش ریسک قیمت، تضمین معاملات و توسعه بازار محصولات کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
سابقه بورس کالا در ایران حدود یک دهه است
 
وی با بیان اینکه بورس‌های کالایی در حوزه محصولات کشاورزی از قدمت چند صد ساله در برخی از کشورهای توسعه یافته برخوردار بوده اما سابقه این بورس در ایران فقط حدود یک دهه است، ادامه داد: ساختار سنتی بخش کشاورزی به دلیل پاره‌ای از مشکلات نظیر ساختار کشاورزی خرد، نبود دانش مالی کافی در کشاورزان و تجار بخش کشاورزی و عدم حمایت دولت از بورس سبب شده همچنان بخش کشاورزی از کارکردهای بورس در توسعه این بخش محروم بماند.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سیاست خرید تصمینی دولت در حمایت از بخش کشاورزی در قالب خرید کالا به قیمت مصوب دولت از کشاورزان، منجر به انبار کردن کالاها، تعطیلی بازار، ناکارآمدی‌هایی نظیر عدم شفافیت و فساد در خرید، نگهداری و فروش و اتلاف منابع می شود، لذا ضروری بوده اصلاحاتی در اعمال این سیاست ایجاد شود.
 
راهکار بهینه و بلند مدت در بازار کشاورزی
 
وی با تاکید بر لزوم تقویت بورس کالا، افزود: راهکار بهینه و بلند مدت در بازار محصولات کشاورزی حذف سیاست خرید تضمینی و جایگزین آن با روش های مبتنی بر بازار نظیر اوراق مشتقه و بیمه است و در کوتاه مدت نیز می توان از بسترهای موجود در بورس کالای ایران جهت بهبود فرآیندها استفاده کرد.
 
سخنگوی کمیسیون کشورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این نشست رئیس کمیسیون کشاورزی بر استفاده از ظرفیت های قانونی بورس کالاها در بازار محصولات کشاورزی تاکید و آمادگی کمیسیون کشاورزی را در اصلاح، تنقیح و تصویب طرح ها و لوایح مورد نیاز در این رابطه اعلام کرد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *