RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رویکرد استارتاپی، گام نوین بیمه‌کوثر

۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۵/۱۵کد خبر: 254029
ایستانیوز:شرکت بیمه‌‌کوثر به‌‌منظور تسریع در فرایند بیمه‌گری سعی دارد با همکاری استارتاپ‌های برتر بیمه‌ای خدمات نوینی را به آحاد جامعه ارایه دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در این زمینه گفت‌‌و‌گوی خبرگزاری مراقب بیمه با مدیر فن‌‌اوری اطلاعات و ارتباطات بیمه‌‌کوثر را در ادامه می‌‌خوانیم.
به‌نظر شما فن‌اوری اطلاعات در صنعت بیمه چه جایگاهی دارد؟
 
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه‌های مجازی، صنعت بیمه هم سعی کرد از این پیشرفت عقب نماند و پا به پای رشد روزافزون تکنولوژی، قدم بردارد.
 
رشد تکنولوژی روی عملکرد و نحوه­ خدمت‌رسانی شرکت‌ها اثر گذاشته است به‌طوری‌که شرکت‌های بیمه به این فکر افتاده‌اند که از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند. این امر از بعد اقتصادی و هم از جنبه رقابتی و تجاری حایز اهمیت است.
 
از سوی دیگر صنعت بیمه در چند سال اخیر از لحاظ تسریع در عملیات بیمه‌ای و ارایه خدمات به بیمه‌گذاران رشد خیلی خوبی را تجربه کرده است. البته از نقش بیمه مرکزی نباید غافل شد که در این زمینه رویکرد خوبی داشته و سعی کرده است راه را برای شرکت‌های بیمه‌ای باز کند.
 
همچنین شاهد این هستیم که شرکت‌های بیمه‌ای در حال تکمیل زیرساخت‌ سیستم‌های ارایه خدمات بیمه‌ای خود هستند. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که طی چند سال آینده، شرکت‌های بیمه، بیش از پیش رشد خواهند کرد و عملکرد خوبی خواهند داشت.
 
به تازگی شرکت بیمه‌کوثر نرم‌افزار تلفن همراهی را به بازار معرفی کرده است، مختصری در این زمینه توضیح دهید. این اپلیکیشن چه مشکلاتی را از سر راه بیمه‌گذار برمی‌دارد؟
 
این اپلیکیشن با همکاری تیم‌های استارتاپی طراحی و راه‌اندازی شده است. در فاز نخست این اپلیکیشن، بیمه‌نامه به‌صورت غیرحضوری و توسط شخص بیمه‌گذار صادر می‌شود. در واقع به‌جای اینکه بیمه‌گذار به دفتر نمایندگی مراجعه کند می‌تواند در وقت صرفه‌جویی و بیمه‌نامه­ بدنه خود را به‌صورت الکترونیکی صادر کند.
 
صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین صدور 24ساعته بیمه‌نامه از مزایای این اپلیکیشن است.
 
باتوجه‌به شرایط خرید از فضای مجازی، فرد می‌تواند بعد از 72ساعت برای ابطال خرید خود اقدام کند آیا در این نرم‌افزار به این نکته توجه شده است؟
 
البته سعی شده است در این نرم‌افزار، شرایط صدور بیمه‌نامه به بیمه‌گذار و مشتری توضیح داده شود. در واقع سعی کردیم با تعبیه کردن یک فرم پیشنهاد الکترونیکی که برگرفته از همان فرم پیشنهاد موجود در شرکت‌های بیمه است برخی مشکلات را حل کنیم و تایید بیمه‌گذار را بگیریم. ولی بیمه یک خدمت خاص است. در ماده "38" قانون تجارت الکترونیکی هم آمده است که حق انصراف برای مواردی که شرایط خاصی بر نوع کالا وخدمات حاکم است اجرا نخواهد شد. به‌نظر من این موضوع برای خدماتی که ما ارایه می‌دهیم قابل استفاده خواهد بود.
 
چشم‌انداز فن‌اوری اطلاعات بیمه‌کوثر را چگونه می‌بینید و اینکه چه اقداماتی را برای رفاه حال بیمه‌گذاران در این حوزه­ انجام داده‌اید؟
 
  طی چند سال گذشته در زمینه زیرساختی و خدمات، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته‌ایم و عمده پیشرفت‌ها در زمینه­ خدمت‌رسانی به جامعه هدف بوده است. برنامه‌های خوبی در حوزه­ امنیت اطلاعات اجرایی کردیم و موفق شده‌ایم امنیت سیستم‌ها را افزایش دهیم. در زمینه­ خدمت‌رسانی به مشتریان می‌توان به راه‌اندازی پرتال مشتریان اشاره کرد. همچنین امکان استعلام بیمه‌نامه‌ها، خسارت و نرخ‌ها، پرداخت حق‌بیمه الکترونیکی، صدور معرفی‌نامه­ آنلاین برای مراکز درمانی یا مراجعه‌کنندگان، پیاده‌سازی آموزش مجازی و الکترونیک، فروش بیمه‌نامه به‌صورت اینترنتی و سایر خدمات را با بهره‌مندی از  دانش داخلی پیش برده‌ایم. به‌طور مثال سامانه­ BI را برای دریافت گزارش جامع و سامانه­ نظارت تخصصی بیمه­­ درمان را به‌منظور کنترل ریسک رشته­ درمان، راه‌اندازی و پیاده‌سازی کرده‌ایم. در نهایت با همکاری تیم‌های استارتاپی طراحی نرم‌افزارهای موبایلی را در حوزه­ صدور بیمه‌نامه در دستور کار داریم که نخستین اپلیکیشن آن عملیاتی شده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *