RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

بازار سهام در انتظار خبر بزرگ بانک مرکزی

۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۵/۱۰کد خبر: 252747
ایبستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز نیز همچون روزهای قبل علیرغم معاملات دو‌طرفه و درون‌گروهی حقوقی‌ها شاهد حضور پرقدرت صاحبان نقدینگی در بازار سهام بود، بازاری که دست کم تا جمعه این هفته در انتظار انتشار خبر عرضه ارز صادرکنندگان پتروشیمی و معدنی و فولادی به قیمت بازار ثانویه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 10 مرداد ماه 97 با افزایش 2777 واحدی به رقم 123 هزار و 951 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 105 واحدی عدد 18 هزار و 936 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2356 واحدی به رقم  133 هزار و 29 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1686 واحدی به رقم 90 هزار و 363 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 7248 واحدی عدد  251 هزار و 412 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 34 واحدی بر روی رقم یک هزار و 428 واحد متوقف شد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی چادر ملو با 71 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 21 واحد و کالسیمین با 15 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 450 واحد،پتروشیمی پارس با 235 واحد و تاپیکو با 179 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 742 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 136 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 135 هزار و 419 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لبنیات کالبر، کارخانجات نساجی بروجرد، بیمه حافظ، احیاسپاهان، باما و حق تقدم خرید سهام آن، فولاد آلیاژی ایران، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، نئوپان 22 بهمن، سرمایه‌گذاری بهمن،‌صنایع پتروشیمی کرمانشاه،‌توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، نورد و قطعات فولادی،‌گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، زرین‌معدن آسیا، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی مارون،‌پتروشیمی خراسان، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس،‌ فرآوری مواد معدنی ایران، کارخانجات صنعتی آزمایش از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین ماسه ریختگری، حفاری شمال،‌معادن بافق، کال‌سیمین، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران،  معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر،‌گسترش نفت و گاز پارسیان،‌گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، نفت ایرانول، ذوب‌‌آهن اصفهان، آهن و فولاد ارفع، نفت پاسارگاد، مجتمع صنایع و معادن احیاسپاهان، بیمه اتکایی امین، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، مجتمع معادن مس تکنار، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، نوش‌پونه مشهد بازگشایی شدند.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 4 میلیون سهم شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود. همچنین بیش از 4 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص یافت.
 
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام با فاصله گرفتن از تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک در حالی همچنان به صف‌نشینی در پیشروهای بزرگ بازار اقبال نشان داد که احتمال انتشار خبر عرضه ارز صادرکنندگان پتروشیمی و فلزات اساسی در بازار ثانویه که دست‌کم تا روز جمعه این هفته اعلام خواهد شد باعث شده تا اقبال برای خرید سهام از سوی اغلب معامله‌گران حقیقی با افزایش روبه‌رو باشد.با این همه حقوقی‌ها که عمدتاً شامل صندوق‌های بازنشستگی می‌شوند همچنان تلاش می‌کنند تا از موقعیت به وجود آمده برای نقد کردن دارایی‌ها بهره‌برداری کنند. در عین حال لزوم اصلاح قیمتی با توجه به شدت رشد نماگرها در روزهای  اخیر و در عین حال استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگر باعث شده تا امروز صف‌های خرید میلیونی در اغلب نمادها با فشار عرضه مواجه باشند.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *