RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

واکنش ناطق نوری به پیشنهاد مذاکره ترامپ

۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۰کد خبر: 252733
ایستانیوز:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ روانی دشمن برای هدف قرار دادن اعتماد مردم به نظام ؛ تصریح کرد : برای مقابله با این جنگ روانی نیازمند فرماندهی واحد رسانه ای هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: موفقیت در جنگ روانی دشمن ؛ نیازمند برنامه ریزی جدید است و همه نهادهای اطلاعاتی و خبری اعم از دولتی و غیر دولتی باید به کمک این فرماندهی واحد رسانه ای بشتابند.
 
وی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در رصد تحرکات رسانه ای دشمنان ؛ خاطر نشان کرد : همانگونه که در دوران دفاع مقدس ؛ آحاد مردم از اقوام و مذاهب مختلف به میدان آمدند ؛ امروز نیز همه باید ' ید واحده ' شده و یکدست و یکپارچه عمل کنیم.
 
ناطق نوری گفت که در دوران دفاع مقدس اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو مطرح نبود و امروز نیز باید همه باهم باشیم.
 
وی ، اصحاب خبر و رسانه را به عنوان سربازان خط مقدم جنگ رسانه ای خواند و گفت : در جنگ رسانه ای نیازمند خلاقیت ، همدلی و استفاده بهینه از نیروها ؛ ابزار و امکانات هستیم .
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرمایه گذاری کلان دشمنان بویژه صهیونیست ها در عملیات روانی با هدف تاثیرگذاری بر افکار و اذهان مردم ایران اشاره کرد و گفت : در چنین جنگ رسانه ای شاهدیم که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی با برخی ایرانی ها جلسه می گذارند و در سخنانشان شخصیت های بزرگ روحانی و غیرروحانی را زیر سئوال می برند.
 
حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در مبارزه با این جنگ روانی دشمن ؛ لزوم حمایت و پشتیبانی مسئولان از رسانه ها را ضروری دانست .
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درعین حال گفت که باید هوشیار بود چرا که این شمشیر دولبه است و کوچک ترین خطای رسانه ای می تواند بزرگترین آسیب را به این جبهه بزند . باید با حفظ هوشمندی مقابل هجمه ها پیروز شویم.
 
رییس اسبق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم حفظ و تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت : ' اعتماد مردم نسبت به ما کم شده است . البته دشمنان هم کار کرده اند و هم را گردن آنها نباید بیندازیم و خودمان هم مقصریم و ما باید ببینیم چه چیزی به جامعه تزریق می کنیم.
 
وی به برخی اخبار منتشر شده درباره فسادهای اقتصادی اشاره کرد و گفت : مردم سئوال می کنند که کدام موضوع رسیدگی و با کدام متخلف برخورد شد . اینها اعتماد را از بین می برد.
 
ناطق نوری گفت : ما باید با عمل و بها دادن به مردم ؛ اعتماد را به جامعه برگردانیم و باید مردم ببینند که ما و آنها یکی هستیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهدیدات دشمنان علیه کشورمان اشاره کرد و گفت : آنها ( دشمنان ) همواره تهدید می کنند که همه گزینه ها روی میز است . ما تا آنجا که یادمان هست ؛ اینها روی میز بوده است اما آنچه عملیاتی می کنند جنگ رسانه ای و استفاده از فضای مجازی است.
 
وی گفت : ترامپ و غیرترامپ طبیعتا دشمن ما هستند و آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب نمی خواست حکومتی مستقل که خودش تصمیم گیر است بر سر کار آید لذا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام ؛ دریغ نخواهند کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران به عنوان مظلوم ترین قشر جامعه نام برد و با اشاره به مسئولیت های گوناگونی که در چهار دهه انقلاب برعهده داشته و از نزدیک با خبرنگاران در ارتباط بوده ؛ گفت : سختی کار خبرنگاران همواره از دغدغه های من بوده است.
 
وی خطاب به خبرنگاران حاضر درجلسه گفت : از سختی حرفه شما آگاه هستم . گاهی می بینم خبرنگاران جوان با بی مهری ها ؛ تحقیرها و بعضا برخوردهای تندی هم روبرو می شوند . برخوردهایی که در آن منزلت انسانی و اسلامی خبرنگاران لحاظ نمی شود.
 
وی گفت : ممکن است برخی اخبار با مزاج برخی نسازد یا انتقاد کنند. خبرنگار باید آزاد باشد و بنده ی کسی نباشد و خبر را نباید به گونه ای انتشار داد که حقیقت کتمان شود.
 
حجت الاسلام ناطق نوری گفت : البته این فشار ؛ مشکلات و مظلومیت ها نباید خبرنگاران را دلسرد و از میدان خارج کند. بدون شک هرقدر کارها سنگین تر و موثرتر باشد ؛ سختی آن نیز بیشتر می شود.
 
وی در ادامه سخنانش مقاومت ملت ایران در دوران مختلف انقلاب را ستود و گفت : بر خلاف ادعاهایی که مطرح می شود مبنی بر اینکه مردم و نسل جدید عوض شده و این نسل مانند نسل سال 57 نیست ؛ معتقدم ملت ما همان ملت است و ایرانی در هرکجای دنیا که باشد به ایرانی بودن خود افتخار می کند.
 
وی شهدای مدافع حرم از جمله شهید محسن حججی و امثال این شهید را از نسلی دانست که پس از انقلاب بدنیا آمده اند و اینگونه برای دفاع از نظام ؛ جان می دهند .
 
وی گفت : بدون شک شهدای با خدای خویش معامله کردند و اگر انسان برای خدا کار کند در برابر همه عالم مثل کوه ایستادگی می کند.
 
ناطق نوری همچنین از ' ازادی و آزادگی ' به عنوان بالاترین نعمت ها یاد کرد و گفت : البته معنای آزادی بی بندباری در کلام و حرمت شکنی نیست.
 
در این مراسم ؛ لوح های یادبودی به نشانه تجلیل از مقام شامخ شهدای ایرنا به خانواده های معظم این شهدا اهدا شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *