RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

جابه‌جایی ۲۴۳ میلیون سهم در فرابورس

۱۶:۸ - ۱۳۹۷/۵/۹کد خبر: 252695
ایستانیوز:معاملات سهام در بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری با جابه‌جایی بیش از ۲۴۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۹۸۴ میلیارد ریال رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، معاملات فرابورس در روز جاری با حفظ روند صعودی خود و ثبت رکورد جدید برای شاخص کل همراه بود و نماگر بازار با ۵۷ واحد افزایش تا ارتفاع ۱۳۹۴ واحدی صعود کرد تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد.
 
بر اساس این گزارش، رشد ۴.۳ درصدی امروز شاخص کل که در سه سال و چهار ماه اخیر یعنی از تاریخ ۱۵ فروردین ۹۴ تاکنون بی‌سابقه بوده است همچون روز گذشته تحت تاثیر نمادهای مربوط به گروه شیمیایی‌ها، فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی رقم خورد.
 
نمادهایی نظیر «مارون» و «زاگرس» متعلق به گروه محصولات شیمیایی و نمادهای «میدکو»، «هرمز»، «ذوب» و «ارفع» زیرمجموعه گروه فلزات اساسی و «شاوان» واقع در گروه فراورده‌های نفتی در مجموع با اهرم مثبت بیش از ۴۳ واحدی بیشترین تاثیر را بر این میزان از رشد در معاملات امروز گذاشتند و بیشینه این تاثیرات از جانب نمادهای گروه محصولات شیمیایی بود.
 
همچنین نمادهای «ریشمک»، «زشگزا» و «سمگا» بیشترین افزایش قیمت تا سقف ۳۲ درصد را تجربه کردند و نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «چکاپا» پُربیینده‌ترین نمادهای معاملات امروز بودند. معاملات سهام در بازارهای اول و دوم فرابورس در روزی که گذشت با جابه‌جایی بیش از ۲۴۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۹۸۴ میلیارد ریال ادامه یافت و نماد «میدکو» با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۳۰ میلیون سهم و نماد «سرچشمه» با ارزش معاملاتی به میزان نزدیک به ۱۴۲ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند.
 
سه تابلو بازار پایه نیز امروز میزبان نقل‌ و انتقال بیش از ۱۵۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۶۹ میلیارد ریال بودند که نزدیک به ۱۰۰ درصد از حجم و ارزش حاصل از معاملات امروز در این بازار، مربوط به تابلو ب بوده است.
 
معاملات در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز امروز با دست‌ به‌ دست شدن بیش از ۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال میان معامله‌گران پیگیری شد که تغییر مالکیت ۳۰۰ هزار ورقه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نماد «ریل ۱۴۰۱» منجر به صدرنشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش در معاملات امروز این تابلو شد.
 
همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا ETF ها در ساعات معاملاتی امروز به استقبال معامله بیش از ۱۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال رفتند که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.
 
در تابلو تسهیلات مسکن هم امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ بیش از ۹۴ هزار ورقه به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال دست‌ به‌ دست شد و تسه تیر ۹۷ همچون روزهای اخیر بیشترین حجم و ارزش را به خود اختصاص داد. در نهایت، پرونده معاملات در بازارهای فرابورس در روز جاری با معامله بیش از ۴۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر سه هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال بسته شد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:فرابورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *