RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

تقویت ۳۰۷۷ واحدی شاخص کل بورس

۱۵:۴ - ۱۳۹۷/۵/۶کد خبر: 252454
ایستانیوز:معامله‌گران امروز در حالی با پرش دسته جمعی شاخص‌های منتخب بورسی شاهد اقبال خریداران سهام به گروه پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌های آنها بودند که انتشار شایعه رفع تکلیف در فروش ارز صادراتی به نرخ ۴۲۰۰ تومانی به پرش یکباره نماگرها انجامید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 6 مرداد ماه 97 با افزایش 3077 واحدی به رقم 111 هزار و 877 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 67 واحدی عدد 18 هزار و 349 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 3031واحدی به رقم  120 هزار و 897 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 2239 واحدی به رقم 81 هزار و 195 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 6262 واحدی عدد  228 هزار و 663 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 42 واحدی بر روی رقم یک هزار و 275 واحد متوقف شد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو با 38 واحد ، همراه اول با 33 واحد و سایپا با 26 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 389 واحد،فولاد مبارکه با 357 واحد و ملی صنایع مس ایران با 215 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 523  میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازدو میلیارد و 296 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 83 هزار و 825 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پگاه آذربایجان شرقی، صنعتی کیمی‌دارو، پارسوویچ و حق تقدم خرید سهام آن، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سیمان غرب، بانک انصار سولیران، ریشمک، بانک ملت، حق تقدم خرید سهام داروسازی اسوه، پگاه آذربایجان غربی، سیمان سبزوار، ایران ارقام، فرآورده‌های سیمان شرق، سرمایه‌گذاری رنا، مارگارین، مبین وان کیش از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نیروسرمایه، صنعتی و معدنی کیمیایی زنجان گستران، توسعه اقتصادی آرین، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا، پالایش نفت شیراز، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشت و دام قیام اصفهان، ماشین‌سازی اراک، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن، بیمه سینا، سیمان لار سبزوار، قند شیروان قوچان بجنورد، مبین وان کیش، لیزینگ رازی، جوش اکسیژن ایران، بیمه سامان، سیمان مجد خواف، لوازم خانگی پارس، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، بیمه دی، کیمیای زنجان گستران، آهنگری تراکتورسازی ایران، بانک سینا، آلومینیوم ایران، توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، کارخانجات نساجی بروجرد، صنعتی آرتا ویلتایر، پتروشیمی غدیر، سیمان باقران، کاشی و صدف سرام استقلال آباده، فارسیت دورود، مهندسی صنعتی روان فناور بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین آگهی عرضه 11.93 درصد از کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به درخواست شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 172 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.
 
امروز همچنین عرضه 21.50 درصد از کل سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت عمران و توسعه شاهد به صورت عمده و نقد و یا شرایطی برای تاریخ 6 مردادماه 97 به قیمت پایه هر سهم 1763 ریال روانه میز فروش فرابورس شد.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، در حالی 43.5 میلیون سهم گروه دارویی سبحان به ارزش بیش از 12.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت که در بانک صادرات نیز 23.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان میان بازارگردان این سهم کد به کد شد.
 
امروز همچنین در بازار معاملات بلوکی (عمده سهام) نیز 11.93 درصد سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران به وکالت از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واگذار شد. در عین حال بلوک 21.50 درصدی عمران و توسعه شاهد از سوی بانک ایران زمین به قیمت پایه واگذار شد.
 
 امروز در نماد گروه کارخانجات صنعتی تبرک نیز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت در سرمایه‌گذاری البرز نیز بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه بود و در گروه مپنا نیز بیش از 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
همچنین اندکی بیش از 5 میلیون سهم پالایش نفت تهران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.
 
براساس این گزارش امروز در بازار سهام در حالی با انتشار شایعه رفع تکلیف پتروشیمی‌ها برای فروش ارز ناشی از صادرات به نرخ رسمی 4200 تومان و امکان فروختن آن در بازار ثانویه با اقبال برای جمع آوری سهام گروه پتروشیمی و در عین حال هلدینگ‌های بزرگ آنها بود که با تسری این موج به سایر گروه‌های پیشروی بازار شکل‌گیری صف‌های میلیونی خرید در اغلب نمادهای معاملاتی را رقم زد هرچند که پرش 3 هزار واحدی شاخص کل بورس بر روی تابلوی معاملات خودنمایی کرد، اما تکذیب این شایعه در بازار امروز به بر باد رفتن همه خواب‌هایی که شایعه‌سازان ترسیم کرده بودند، منتهی شد.
 
به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن تحریم‌های هسته‌ای امریکایی‌ها برخی ذینفعان تلاش می‌کنند تا با انتشار شایعات بی‌اساس از آب گل‌آلود بازار ماهی خود را بگیرند و یا دست کم از آن فرار کنند.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *