RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

سومدیریت اقتصادی طولانی مدت منجر بحران اقتصادی ونزوئلا شده است

تورم یک میلیون درصدی در ونزوئلا

۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۶کد خبر: 252402
ایستانیوز:مشکلات اقتصادی در ونزوئلا عمدتا نتیجه سیاست های مادورو است. به جای کاهش هزینه ها، مادورو تصمیم گرفت پول بیشتری چاپ کند و به تورم بیشتر دامن بزند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پیش بینی می شود که تورم ونزوئلا در سال جاری رکورد یک میلیون درصدی را بزند. این کشور احتمالا با افزایش قیمت های هرروزه ای که دارد، در یکی از بزرگترین فجایع اقتصادی در تاریخ جهان به سر می برد. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
این گزارش، به نقل از صندوق بین المللی پول نوشت که این کشور آمریکای لاتین در یک بحران اقتصادی و اجتماعی فرو رفته است و تا پایان سال جاری تورمش به یک میلیون درصد خواهد رسید.
 
صندوق بین المللی پول، وضعیت ونزوئلا با را با آلمان سال 1923 و زیمباوه اواخر سال 2000 مقایسه کرده است، کشورهایی که تقاضا برای پولشان سقوط کرد و قیمت ها به شدت بالا رفت و مسایل اجتماعی مهمی به وجود آورد.  
 
کارشناسان می گویند، ابرتورم موجب توقف سیستم اقتصادی می شود: این موضوع سرمایه گذاران خارجی را می ترساند، کسب و کار محلی را تضعیف می کند، ارزش پس انداز خانوارها را از بین می برود، در نتیجه به رشد اقتصادی بلندمدت آسیب می رساند.
 
این اتفاق کنترل سرمایه را از بین می رود. زمانی که این اتفاقات رخ دهد، متوقف کردن آن سخت است و به اعتبار سیاست گذاران به شدت آسیب می رساند.
 
*ونزوئلا چگونه به اینجا رسید؟
 
زولات پاپ، متخصص سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور موسسه J.P. Morgan به سی ان بی سی گفت: سومدیریت اقتصادی طولانی مدت منجر به این اتفاقات شده است.
 
اقتصاد ونزوئلا به شدت به صادرات نفت وابسته است، نفتی که باعث غنی شدن این کشور شده بود. گفته می شود ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت اثبات شده جهان را در اختیار دارد. صادرات نفت، حدود 90 درصد از کل صادرات این کشور را به خود اختصاص می دهد.
 
زمانی که در سال 2014، قیمت نفت سقوط کرد و به این ترتیب درآمد کاراکاس کم شد، چالش های اقتصادی هم ایجاد شدند.
 
رژیم نیکلاس مادورو، سال 2013، جایگزین هوگو چاوز شد. او تصمیم گرفت نرخ ارز رسمی را ثابت نگه دارد و کنترل دولت روی دسترسی بر دلار امریکا را شدت بخشید. این ماجرا باعث شد تا مردم سخت تر بتوانند بولیوار، پول ملی شان را در عوض دلار تغییر دهد.
 
این اقدام باعث افزایش زیاد بولیوارهای در دسترس و کاهش کالاهای وارداتی شد. به این ترتیب کاهش واردات، موجب افزایش قیمت محصولات داخلی شد و در نتیجه تورم رکورد زد.
 
مشکلات اقتصادی در ونزوئلا عمدتا نتیجه سیاست های مادورو است. به جای کاهش هزینه ها، مادورو تصمیم گرفت پول بیشتری چاپ کند و به تورم بیشتر دامن بزند.
 
علاوه بر این، ونزوئلا با تحریم های بین المللی هم رو به رو شد. ایالات متحده، معامله با دولت و شرکت های ملی نفت ونزوئلا را ممنوع کرد.
 
مشکلات اقتصادی در ونزوئلا باعث شد بازپرداخت بدهی به سرمایه گذاران بین المللی صورت نگیرد. پرداخت های ناموفق نه تنها بدهی ها را افزایش داد، بلکه اعتبار در میان سرمایه گذاران را هم نابود کرد.
 
*بعدش چی؟
 
مادورو سعی در مقابله با تورم شدید را دارد. اما مشکلات هنوز وجود دارد. ونزوئلایی ها از کشور فرار می کنند. براساس اطلاعات سازمان ملل متحد، از سال 2014 بیش از 1.5 میلیون نفر این کشور را ترک کرده اند.
 
طبق این گزارش، روزانه هزاران نفر به طور قانونی وارد کشورهای همسایه می شوند و انتظار می رود این روند در طول سال جاری هم ادامه پیدا کند.
 
تعداد زیادی ونزوئلایی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند. این کشور نه تنها با فرار مغزها مواجه است، بلکه به طور کلی در آینده با فقدان نیروی کار رو به رو خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *