RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه

بالا بودن حجم نقدینگی هر بازاری را دچار تلاطم می کند

۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۵/۱کد خبر: 251188
ایستانیوز:دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با تاکید بر اینکه حجم نقدینگی به حدی بالا است که هر بازاری را دچار تلاطم می کند گفت: هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه و تأمین منابع مالی دولت از طریق اوراق بدهی موجب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سعید اسلامی بیدگلی  در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توان این حجم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد گفت: آنچه که در حال رخ دادن است حجم بزرگ نقدینگی است که در کشور وجود دارد بنابراین با هر تغییری در بازارهای موازی ،تغییرات نرخ بهره‌ و ایجاد جو روانی در نرخ ارز ممکن است که این جریان نقدینگی وارد بازارهای مختلف شود و چون حجم نقدینگی بالاست ممکن است که هر بازاری را دچار تلاطم جدی کند.
 
وی افزود:بازار سرمایه هنوز به اندازه کافی توسعه یافته نیست که بتواند تغییرات نقدینگی را که ممکن است ایجاد شود جذب کند بنابراین امید است که راهکارهایی داشته باشیم برای جذب این حجم نقدینگی در بازار سرمایه از جمله افزایش سرمایه‌ها و ورود شرکت‌های جدید و تأمین منابع مالی دولت از طریق ابزار بدهی پس بنابراین وقتی این حجم نقدینگی در هر بازاری ورود کند ممکن است که بازار را با تلاطم ایجاد کند.
 
بیدگلی گفت: زمانی که نرخ بهره عملاً عدد بالایی است ممکن است مردم تمایل چندانی در سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد نداشته باشند به خاطر اینکه آن بخش‌ها با نرخ بازدهی پایینی کار می‌کند بنابراین ایجاد اثرات روانی بابت افزایش ناگهانی نرخ ارز یا طلا ممکن است که منجر به خروج این نقدینگی به سمت دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری که شکل سوداگرانه دارد شود.
 
دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در چند سال گذشته موفق بوده است که نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند، گفت: کشور دچار یک پدیده‌ای شده است و آن هم مشکلات شبکه پولی است که اثر سیاست‌گذاری یک دهه گذشته است و نرخ بهره در شبکه بانکی به قدری بالا است که تمایلی به خروج سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاری در شبکه پولی ندارند بنابراین وقتی سرمایه متوجه شود بازدهی در جای دیگر بیشتر است به سمت تولید نخواهد  آمد.
 
بیدگلی افزود: وقتی بازدهی به غیر از تولید در جاهای دیگر بیشتر باشد با انتظارات تورمی جدی همراه خواهد بود.
 
به گزارش فارس ،به گفته وی، به هر حال به خاطر حجم بالای نقدینگی که وجود دارد باید به طور کلی نگران تورم ماه‌های آینده باشیم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *