RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

تقویت ارزش دلار به ضرر امریکا تمام می شود؟

ترامپ با فدرال رزرو هم در می افتد

۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۴/۳۱کد خبر: 251101
ایستانیوز:جنگ تجاری دولت ترامپ با چین به کاهش ارزش یوان کمک کرده است. یوان طی سه ماه گذشته ۸ درصد کاهش ارزش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا، درگیری غیرمعمولی را با فدرال رزرو شروع کرده است. درباره این درگیری سی ان ان مانی گزارشی منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، ترامپ روز جمعه در توئیتی نوشت که نرخ بهره بالاتر از مزیت رقابتی امریکا با چین می کاهد.  یک روز قبل از این هم ترامپ دوباره شکایت کرده بود که نرخ های بالای بهره، تلاش دولت برای کمک به اقتصاد را خنثی می کند. بعد از این توئیت ترامپ، دلار ریزش پیدا کرد.
 
فدرال رزرو، در ابتدای قرن بیستم تاسیس شد تا یک نهاد مالی مستقل و آزاد از تنش ها و تغییرات سیاسی باشد. فدرال رزرو، با دقت و به تدریج نرخ بهره را طی چند سال گذشته افزایش داد تا تورم را کنترل کند و اقتصاد را از هیجان دور نگه دارد.
 
نرخ های بالاتر دلار در برابر ارزهای جهان باعث می شود که ایالات متحده مکانی گران تر برای سرمایه گذاری باشد. ترامپ می گوید افزایش نرخ بهره امریکا باعث می شود که چین کشور جذاب تری برای سرمایه گذاری باشد، چرا که چینی ها به طور مصنوعی ارزش پولشان را کاهش می دهند.
 
زمانی که نرخ های امریکا بالا می رود، دلار شرکت های امریکایی به خارج از ایالات متحده می رود –آنها مخصوصا به چین می روند، جایی که یوان ارزان تر وجود دارد.
 
از قضا، جنگ تجاری دولت ترامپ با چین به کاهش ارزش یوان کمک کرده است. یوان طی سه ماه گذشته 8 درصد کاهش ارزش داشته است. اقتصاد کم سرعت چین حالا تحت فشار یوان کم ارزش قرار گرفته است.
 
همچنین روز پنجشنبه و جمعه یوان سقوط شدیدی در برابر دلار داشت، درست بعد از اینکه بانک مرکزی چین اعلام کرد که حاضر به پذیرش ارز ضعیف تر است.
 
بانک خلق چین اجازه نمی دهد که یوان آزادانه مانند دلار حرکت کند. در عوض، چین یک محدوده معاملاتی روزانه برای یوان تنظیم می کند. اقدامی که ترامپ و منتقدان چین آن را دستکاری ارزی عنوان می کنند.
 
یوان کم ارزش می تواند به اقتصاد چین در برابر تعرفه های امریکا کمک کند، چرا که محصولات چینی برای کسانی که به دلار خرید می کنند، ارزان تر می شود.
 
ترامپ روز جمعه در گفتگویی با سی ان بی سی اعلام کرد که مایل است تعرفه هایی روی تمام 506 میلیارد دلار محصولی که از چین به امریکا صادر می شود، اعمال کند.
 
ایالات متحده در حال آماده سازی اعمال تعرفه های 16 میلیارد دلاری روی صادرات چین است. این 16 میلیارد دلار جدا از آن 34 میلیارد دلاری است که در حال حاضر اعمال می شود.
 
در عین حال، دیگر ارزهای دنیا هم در سال جاری ارزششان را نسبت به دلار از دست داده اند. اقتصاد اروپا از ایالات متحده عقب مانده و بانک مرکزی اروپا تشدید سیاست پولی را در پیش گرفته است.
 
ترامپ در توئیتی نوشت: چین، اتحادیه اروپا و دیگران ارزش ارز و نرخ های بهره پایین تر را دستکاری کرده اند. در حالی که ایالات متحده در حال بالا بردن نرخ هاست و ارزش دلارهر روز بیشتر تقویت می شود.
 
 



برچسب‌ها:ترامپ، نرخ ارز
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *