RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

نحوه انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ بانکها و بیمه ها اعلام شد

۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۴/۳۰کد خبر: 251066
ایستانیوز:دبیرخانه کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای، تصمیمات و ضوابط انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکتهای موضوع ماده (۱) را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بر اساس این اطلاعیه، ابلاغیه و ضوابط مصوب کارگروه در خصوص معرفی حسابرس و بازرس قانونی سال 1397 شرکتها، در تاریخ 24 تیرماه جاری، حسب مورد به مراجع ذیربط آنها از جمله وزارتخانه ها، شرکتهای دولتی، بانکها، شرکتهای بیمه، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شد.
بر اساس این گزارش، تعداد پنج موسسه حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، بعنوان حسابرس و بازرس قانونی منتخب کارگروه در سال مالی1397 برای هر یک از شرکتهای زیرمجموعه دستگاهها و سازمانهای یاد شده، معرفی شد و مجامع عمومی این شرکتها مکلفند حسابرس و بازرس قانونی خود را صرفا از میان پنج موسسه حسابرسی معرفی شده، انتخاب کنند.
این گزارش همچنین می افزاید، ارکان ذی صلاح شرکتهای مذکور مجاز نیستند بیش از چهار سال متوالی، یک موسسه حسابرسی را به سمت حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب کنند.
 
گزارش تصریح دارد: شرکت ها مکلفند بلافاصله پس از انتخاب حسابرس و بازرس قانونی "تصویر صورتجلسه و فهرست حاضران در جلسه مجمع عمومی ذیربط"، "تصویر ترازنامه، صورت سود و زیان و یادداشت سرمایه صورت های مالی سال 1396 شرکت"، و متعاقبا "تصویر قرارداد منعقده با حسابرس قانونی سال 1397" را به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند.
در این اطلاعیه آمده است: در صورت احراز تخلف هر یک از موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ایران از تصمیمات کارگروه انتخاب حسابرس، موسسه مذکور از فهرست موسسات مورد نظر کارگروه برای سنوات آتی، خذف خواهد شد.
 
بر اساس اطلاعیه دبیرخانه کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی، موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مکلفند، بلافاصله پس از قبولی سمت حسابرس و بازرس قانونی اصلی یا علی البدل هر یک از شرکتهای مشمول در مجمع عمومی ذیربط، موضوع را بنحو مقتضی به "جامعه حسابداران رسمی ایران" و "دبیرخانه کارگروه" (دفتر امور شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی) اعلام کنند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *