RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اگر بانک مرکزی دخالت نکند، حباب سکه می‌ترکد

از "الف" تا "ی" ارزهای دیجیتالی

شگرد جدید صرافان در فروش ارز

زمان واریز یارانه مردادماه مشخص شد

امکان ثبت اینترنتی درخواست برای دریافت پایانه فروشگاهی بانک ملت

حمایت بانک کشاورزی از سنت حسنه ازدواج

انتشار شماره جدید ماهنامه بیمه دانا

پاسخگویی صددرصدی بیمه آسیا

افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر

نقش حساس تأمین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی

مکاتبه مالیاتی بانک‌ها با جهانگیری

رشد ۲۴۰۰واحدی شاخص بورس

دستورالعمل توازن صادراتی تصویب شد

متوسط مالیات هر پزشک ۵.۷ میلیون

نرخ دلار به زیر ۸ هزار تومان رسید

انتخاب رئیس و نایب رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران

شرکت مخابرات سرویس های ویژه به صنعت بیمه ارایه می دهد

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بیمه‌ای به ۴ میلیارد دلار رسید

دستورالعمل تامین و انتقال ارز هزینه‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شد

راهکارهای ۱۰ گانه ساماندهی بازار مسکن

ابلاغ صورت‌های مالی نمونه به شرکت‌های کارگزاری

انتصاب مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش بانک ایران زمین

نظام پیشنهادها، محور مجله شماره ۲۵۳ بانک ملی ایران

شارژ آزمایشی مگامدول چادرملو با موفقیت انجام شد

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

گسترش چتر حمایتی بیمه برای کاهش هزینه های مردم

متاسفانه در کشور ضریب نفوذ بیمه ۲.۳درصد است
۱۲:۵ - ۱۳۹۷/۴/۲۸کد خبر: 250982
ایستانیوز:غلامرضا سلیمانی امیری، روز گذشته در جلسه هیات وزیران برای ریاست کلی بیمه مرکزی رای اعتماد گرفت و گسترش چتر حمایتی بیمه را اولین برنامه خود اعلام کرد."
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، دکتر سلیمانی امیری در گفتگو با برنامه روی خط اقتصاد رادیو در پاسخ به این سوال که مهم ترین اولویت های شما برای سکانداری بیمه مرکزی چیست و چه برنامه هایی دارید، گفت: دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری در جلسه هیات دولت در بحث بیمه مسائل مهمی را مطرح نمودند که به نوعی مسیر آینده را با تحول بیشتر و رشد فزاینده ای ترسیم کردند. در خصوص اینکه یک بیمه قدرتمند و قوی لازم است که پوشش کاملی داشته باشد، بتواند هزینه های مردم را کاهش دهد و به گسترش چتر حمایتی و همچنین شفافیت رقابت منجر شود.
 
وی افزود: این مباحث، می طلبد که در مجموعه صندوقها و شرکت های بیمه ای تلاش بیشتری انجام شود. البته طبیعی است که در چنین وضعیتی به یک مجموعه بیمه ای با توانگری بالا نیاز است تا با توانگری مالی بالا بتواند تعهدات آتی را قبول کند و ریسک پذیر باشد. لذا در چنین شرایطی بایستی حتما ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد. متاسفانه در کشور ما ضریب نفوذ بیمه ۲.۳ درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته، نزدیک ۱۳ درصد است.
 
دکتر سلیمانی تاکید کرد: باید به سمت گسترش چتر حمایتی بیمه در کشور حرکت کرد. خوشبختانه مجموعه شرکت های بیمه ای در کشور از ظرفیت خیلی بالا همچون نیروی انسانی متخصص، جوان و تحصیل کرده برخوردار هست و هم از تجربه خیلی خوبی برخوردار است.
 
دکتر سلیمانی همچنین در پاسخ به این سوال که در شرایط جنگ اقتصادی پیش رو، بخش خصوصی چه وظیفه ای را می تواند ایفا کند، گفت: در جنگ اقتصادی اخیر که توسط دولتمردان آمریکا به خصوص ترامپ علیه ملت ایران شروع شده است، به نظر می رسد یکی از بهترین روشهای مقابله، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. شرکت های خصوصی بیمه در همین رابطه می توانند خیلی خوب عمل کنند. حتی شرکت های خصوصی در سطح کشور بخش خصوصی، اصناف و همچنین شرکت های تولیدی معمولا راهکارهایی پیدا می کنند که در سازمان های دولتی و وزارتخانه ها خیلی سخت است، چرا که معمولا در دستگاههای دولتی، قوانین و مقرراتی حاکم است که مسیر را خیلی سریع و روشن نمی تواند برای فعالیت های اقتصادی باز کند.
 
وی افزود: اینجاست که شرکتهای خصوصی و بخش خصوصی خیلی راحت وارد می شوند و با طرف مقابل که آنها هم در کشورهای مختلف، معمولا شرکتهای خصوصی هستند، با همکاری هم می توانند روشهای نقل و انتقال کالا و پول را طی قراردادهایی به راحتی منعقد کنند، این مسیر می تواند تا حد زیادی جلوی تلاش آمریکایی ها را برای نابودی ملت ایران بگیرد.
 
دکتر سلیمانی در ادامه گفت: می توان همانطور که در زمان جنگ تحمیلی، بسیج به کمک ارتش و سپاه آمده بود، در این دوره هم باید بسیج اقتصادی داشته باشیم که این بسیج اقتصادی و بسیجیان اقتصادی همین شرکت های خصوصی هستند که علاقمند به کشورشان بوده و به راحتی می توانند این وضعیت مقابله و جنگ اقتصادی آمریکا را به نوعی به شکست علیه خودش تبدیل کنند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *