ایستانیوز: معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد در نشست کارکنان استان کرمان گفت: خدمات الکترونیک بانکداری نوین موجب کاهش هزینه، افزایش درآمد و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ سید مهدی حسینی – معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک – در این نشست به نقش و جایگاه خدمات الکترونیک در سیستم بانکی پرداخت و گفت: بیش از یک دهه از آغاز حرکت و اندیشهای که تلاش میکرد، متولیان سیستم بانکی را مجاب به استفاده از فن آوری روز دنیا در عرصه بانکداری الکترونیک کند، میگذرد و اینک مدیران صنعت بانکداری دریافتهاند که میتوانند با گسترش و بسط بانکداری الکترونیک نه تنها هزینههای خود را کاهش، بلکه درآمد بانک را افزایش دهند.
وی ادامه داد: با رشد اطلاعات و فن آوری ارتباطات، بانکداری سنتی جای خود را به بانکداری الکترونیکی داده و خودپردازها، کارخوانها، خودپردازهای غیر نقدی، موبایل بانکها و هر ابزاری که امکان ارائه خدمات غیر حضوری را فراهم کند؛ سهولت در دریافت خدمات و جابجایی وجوه را به ارمغان میآورد.
سید مهدی حسینی افزود: با فرهنگ سازی، آموزش و گسترش ابزار الکترونیک و با همت و پشتکار همه کارکنان کشور، تراکنشهای الکترونیکی بانک مهر اقتصاد به مرز 70 درصد رسیده و این آمار نشان دهنده کاهش مراجعات حضوری مشتری و میل و رغبت آنان برای سرعت در دریافت خدمات میباشد.
معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک عنوان داشت: برای بهینه سازی خدمات باید محصولات ارزان قیمت تر به بازار ارائه کنیم و این مهم شدنی نیست جز با کاهش هزینهها که یکی از مهمترین روشهای آن استقرار کامل بانکداری الکترونیک میباشد.
وی گفت: بر اساس آمار اخذ شده، حدود هفتاد درصد مراجعات مشتریان در شعب، به دلیل پرداخت اقساط تسهیلات بوده و این در حالی است که راههای بسیار متفاوتی برای پرداخت اقساط از بستر خدمات الکترونیک فراهم گردیده که اگر این ابزار به مشتریان آموزش داده شود بی شک هفتاد درصد مراجعات مردمیکاسته خواهد شد و فضای مناسبی برای سایر امور بانکی فراهم میآید.
حسینی با تشریح نرم افزار وصول مطالبات (وصال) ابراز داشت: هدف از راه اندازی سیستم وصول مطالبات (وصال)؛ جلوگیری از کار موازی، پیشگیری از اعمال سلیقه در وصول مطالبات، افزایش عدالت اجتماعی در میان مشتریان و البته برخورداری از مستندات قانونی میباشد لذا ضرورت دارد همکاران، استفاده از این نرم افزار را در اولویت قرار دهند.
معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک ادامه داد: صدور کارت هدیه علی رغم عدم برخورداری از شبکه شتاب؛ افزایش چشمگیری داشته و در همراه بانک نیز از سال گذشته تا کنون 90 درصد رشد داشته ایم.
در این نشست علی جعفری –رئیس اداره امور شعب استان کرمان- نیز طی گزارشی عنوان داشت: سامانه ساماش و سامانه وصال در شعب استان راه اندازی شده است و تا کنون بیش از 7 هزار پرونده در سامانه وصال ثبت گردیده و این تعداد، روزانه در حال افزایش میباشد.
جعفری ضمن بیان فعالیتهای انجام شده برای گسترش و فرهنگ سازی خدمات نوین بانکداری در استان کرمان گفت: تعیین بودجه خدمات نوین برای تمامیشعب در ابتدای سال، ارسال آمار ماهیانه خدمات نوین شعب و بررسی با بودجه سال، لحاظ نمودن امتیاز خدمات نوین شعب در رتبه بندی ماهیانه (مسئولین شعب، حسابداران، اعتبارات و تحویلداران)، ارائه آموزش خدمات نوین به همکاران به منظور توجیه مشتریان، چاپ و ارسال بروشورهای تبلیغاتی به شعب و رصد هفتگی اقدامات صورت گرفته در این حوزه از جمله مهمترین برنامههای استان برای گسترش بانکداری الکترونیک میباشد.
گفتنی است همزمان با این نشست، مسئولین ادارات و دوایر معاونت فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک در قالب سه تیم تمامیشعب استان را بازدید و از نزدیک با مسائل و برنامههای شعب آشنا شدند.