RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مشقات مشترکان در ساعات شبانه اینترنت همراه

۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۲کد خبر: ۲۵۰۶۰۲
ایستانیوز:اینترنت همراه ارایه‌شده توسط اپراتورهای موبایل شامل حجم روزانه و شبانه می‌شود. یکی از علل ارایه نوع شبانه این بسته‌ها که بعضا با اعتراضاتی هم مواجه است، کم‌تر مصرف شدن اینترنت در این ساعت از شبانه‌روز و تعداد کم کاربرانی است که خواهان این نوع بسته‌ها هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، یکی از رسم‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی اپراتورها به راه افتاد، ارائه بسته‌های تشویقی صوت، دیتا و امتیازهای دیگر برای ساعاتی از شب است که به آن ساعات کم‌مصرف اطلاق می‌شود. اگرچه ممکن است ارائه اینترنت در این ساعات، اعتراض برخی کاربران را سبب شود، اما ساعات کم‌مصرف توسط رگولاتوری تعیین‌ می‌شود.
 
ساعات کم‌مصرفی که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده، از ساعت ۲۴ تا ۶ برای صوت و ۲ تا ۸ برای دیتاست. همچنین در صورتی که اپراتور در طرح تشویقی مایل باشد خدمات را هم در ساعات کم‌مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم‌مصرف را به صورت تفکیک‌شده اعلام کند.
 
البته طرح‌های شبانه اپراتورها و استفاده از اینترنت و صوت در ساعات کم‌مصرف منتقدانی هم دارد. برخی ممکن است اظهار کنند عملا در این ساعات مصرفی ندارند؛ اما باید توجه داشت علت قرار دادن بسته‌ها و شرایطی خاص در این ساعت از شبانه‌روز، همین کم‌مصرف بودن آن است.
 
اگرچه با توجه به سهولت دسترسی، استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوه‌ها بیشتر بوده اما این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده است مشترکان هر سه اپرتور موبایل (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در مواردی از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گلایه کنند. از طرفی تمام شدن حجم‌های اینترنت شبانه‌ای که در کنار حجم روزانه اپراتور به کاربران عرضه می‌شود هم اعتراضاتی را سبب می‌شود.
 
کاربری در پاسخ به اینکه از سوی مسوولان وزارت ارتباطات گفته شد حجم‌خوری اینترنت وجود ندارد، اظهار کرده است: «بسته ۲ گیگ شده ۱ گیگ شبانه + ۱ گیگ روزانه... به نظر شما حجم خوری نیست؟» و کاربر دیگری گفته است: «من از بسته همراه اول شبانه‌ام استفاده نکردم، خود بخود صفر شده! »
 
در پاسخ به علت اتمام حجم اینترنت شبانه در اپراتور همراه اول، باید توجه داشت که همان‌طور که در وب‌سایت این اپراتور آمده، حجم بسته‌های ارائه‌شده شامل حجم روزانه و هدیه شبانه می‌شود و طبیعتا در صورتی که حجم روزانه پایان یافته باشد، هدیه‌ای هم در کار نخواهد بود و بسته به تمدید اعتبار کاربر که خودکار باشد یا توسط کدهای دستوری و راه‌های دیگر تمدید شود، بسته جدید فعال خواهد شد.
 
 

20

درباره بسته‌های شبانه ایرانسل اما شرایط طور دیگری است. بدین ترتیب که اگر برای مثال بسته‌ای را انتخاب کنید که دو گیگابایت اینترنت روزانه و چهار گیگابایت اینترنت شبانه دارد، درصورت تمام شدن حجم روزانه، اگر حجم شبانه‌تان باقی مانده باشد، باقی‌مانده‌ی حجم شبانه به بسته‌ی بعدی منتقل می‌شود تا زمانی که حجم پایان یابد و یا زمانش به اتمام برسد.

صرف نظر از اینکه برخی از کاربران ممکن است به این نکته تاکید داشته باشند که به جای حجم شبانه‌ای که اپراتورها ارائه می‌دهند، بهتر است به حجم روزانه‌ی بسته‌های خود اضافه کنند، باید توجه داشت در مقابل کاربران زیادی هم هستند که از این حجم‌های شبانه استفاده می‌کنند و قرار دادن حجم شبانه در ساعات کم‌مصرف به نوعی اقدامی رقابتی و در جهت جذب مخاطب است که مزایا و معایب خود را دارد.

21

 

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *