RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

رشد ۱۷درصدی ایران خودرو در بهار ۹۷

تحقق اهداف ترسیم شده ایران خودرو در بورس

۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۴/۱۷کد خبر: 250388
ایستانیوز : گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه در جهت تحقق استراتژی های خود توانست در توسعه محصول، عرضه خودرو های جدید و مطابق با نیاز مشتریان ،‌ ارتقای کیفیت، طراحی پلتفرم و ارا ئه خدمات پس از فروش مطلوب گام های مهمی را بردارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از دوهفته نامه ترقی اقتصادی ،آمار و اطلاعات موجود از عملکرد گروه صنعتی  ایران خودرو در سال گذشته و بهار 97 که در کدال بورس منتشر شده، حکایت از تحقق بخش زیادی از اهداف ترسیم شده سالانه این گروه دارد .
همانگونه که پیش بینی می شد سال ۹۷ سال گرانی خودرو بود، بازار خودروهای داخلی شدیدا در سال جاری مستعد گرانی است. چه مصوبه اخیر دولت و مجلس بر افزایش قیمت خودروهای داخلی و چه افزایش تعرفه واردات خودرو و نوسانات شدید نرخ ارز که موجب بالا رفتن هزینه اقلام و تجهیزات وارداتی خودروسازان می شود، باعث شد این پیش بینی به وقوع بپیوندد. در این بین تقاضای بالای بازار عاملی بر ثبت عملکرد مطلوب خودروسازان داخلی شد. یکی از این شرکت ها ایران خودرو می باشد که چه در تولید و چه در فروش رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت در سه ماهه اول امسال رشد 17 درصدی را در درآمدها کسب کرد.
ایران خودرو با نماد "خودرو" و با سرمایه ثبت شده 15 هزار و 300 میلیارد ریال در بهار 97 موفق به تولید 131 هزار و 461 دستگاه خودرو در گروه های مختلف شد. آمار فروش نیز گویای این موضوع است که شرکت در سه ماهه اول امسال 126 هزار و 11 دستگاه انواع خودرو فروخته درحالی که در مدت مشابه سال قبل 125 هزار و 787 دستگاه بوده است. این افزایش فروش و رشد قیمت ها در بازار داخلی عامل کسب درآمد 35هزار و 198 میلیارد ریالی شرکت در مدت مذکور شد که 17 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.
گفتنی است، ایران خودرو در سه ماهه اول امسال 83 هزار و 259 دستگاه در گروه پژو، 14 هزار و 611 دستگاه در گروه سمند، 980 دستگاه سوزوکی، 581 دستگاه رانا، 13 هزار و 630 دستگاه دنا، 4 هزار و 697 دستگاه تندر (L90)، 4 هزار و 149 دستگاه هایما، 6 هزار و 565 دستگاه دانگ فنگ، 849 دستگاه وانت و سایر محصولات جدید و همینطور 2 هزار و 140 دستگاه پژو 2008 تولید کرده است.
آمارهای منتشر شده "خودرو" همچنین نشان می دهد این شرکت در خرداد ماه هم درآمد 15 هزار و 865 میلیارد ریال را به ثبت رسانده است. 
امضای تفاهم نامه طراحی و تولید پلتفرم 
از اقدامات مهم گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته می توان به آغاز تولید دنا پلاس و پژو 2008 با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزی گروه، بهره برداری از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با ظرفیت اسمی سالانه 30 هزار دستگاه در دو شیفت کاری و بهره برداری از خط تولید کارخانه تولید کاتالیست یورو5 شرکت مبدل خودروی پاک در شهرک صنعتی محمودآباد قم اشاره کرد. از دیگر گام هایی که گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته ،‌ در مسیر خودروساز شدن برداشته، امضای قرارداد و تفاهم نامه ده جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید است. براساس این قرارداد که میان ایران خودرو،‌ معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر، شرکت پینین فارینای‌ایتالیا، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی و بنتلر و ماهله آلمان امضا شد، تمامی مراحل طراحی و تولید پلتفرم و محصول اختصاصی ایران خودرو توسط برترین های صنعت خودروی جهان آغاز شد.
اجرای کامل این قرارداد به طراحی و تولید پلتفرم اختصاصی گروه صنعتی ایران خودرو منجر می شود که محصولات متعدد در مدل های مختلف سدان، هاچ بک، کراس آور و شاسی بلند، هیبرید و برقی روی آن به تولید خواهد رسید. 
تیراژ تولید و عرضه محصولات جدید
تعداد تولید ایران خودرو در سال 96 با تولید 707 هزار و 538 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت، حدود 9 درصد افزایش یافته و این خودروساز توانسته با 48.6 درصد بیشترین سهم بازار در میان خودروسازان را از آن خود کند و در صدر تولیدکنندگان خودرو در کشور قرار گیرد. تولیدات این گروه صنعتی شامل 447 هزار دستگاه پژو، 107 هزار دستگاه سمند، 51 هزار دستگاه تندر(L90) ، 5  هزار دستگاه سوزوکی، 7 هزار دستگاه رانا، 5 هزار دستگاه رانا، 43 هزار دستگاه دنا، 7 هزار دستگاه وانت آریسان، 9 هزار دستگاه هایما و 31 هزار دستگاه دانگ فنگ شد. لذا آمار تولید این گروه صنعتی می گوید، رشد تولید نسبت به سال 95 که 647 هزار و 566 دستگاه بود 9.26 درصد است.
توسعه محصول و عرضه محصولات جدید از رویکردهای اصلی ایران خودرو است. در سال گذشته محصولات جدید تندر پلاس،‌ دنا پلاس،‌ دناپلاس با موتور توربورشارژ، پارس اتوماتیک، 207i اتوماتیک،‌ 207 صندوق‌دار اتوماتیک و هایما اس.5 به بازار عرضه شده است. طراحی مجدد و تولید این محصولات به صورت کامل با توان و تخصص کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو محقق شده است. عرضه محصول جدید به بازار،‌ معرفی محصول هایما اس.5از دیگر اقدامات ایران خودرو در سال 96 در حوزه عرضه محصول جدید بود. 
در بخش فروش نیز فروش 705 هزار و 273 دستگاه به ثبت رسید درحالی که در سال 95 بالغ بر 646 هزار و 902 دستگاه بود.ارزش فروش حاصل شده در سال گذشته نیز 314 هزار و 465 میلیارد ریال برآورد گردیده که رشد 22 درصدی نسبت به سال 95 که درآمد حاصل از فروش 257 هزار و 851 میلیارد ریال بود بیشتر است.
گفتنی است، ایران خودرو در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 96 به ازای هر سهم 54 ریال سود محقق کرده است سود محقق شده شرکت معادل ٩٨ درصد رقم سود پیش بینی شده در آخرین بودجه شرکت است. 
در ترازنامه این شرکت آمده موجودی نقدی این شرکت تا پایان سال گذشته 356 میلیارد تومان و موجودی مواد و کالا 1925 میلیارد تومان بوده است. جمع دارایی های جاری شرکت در این مدت 14 هزار و 861 میلیارد تومان بوده است. و اما دارایی های غیر تجاری شامل دارایی های نامشهود و سرمایه گذاری های بلند مدت به 829 میلیارد تومان رسیده است. که هم دارایی های جاری و هم غیر جاری در این شرکت رشد داشتند.
خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش یکی از مهمترین شاخص ها درتعیین میزان رضایت مشتریان از محصول است. خدمتی که پس از فروش محصول و در جهت کسب رضایت مشتری و اطمینان مشتری از تولید کننده ارائه می شود. گروه صنعتی ایران خودرو همواره در این مسیر تلاش های بسیاری را به منظور  ارتقا سطح خدمات به مشتریان و کسب رضایت مشتریان انجام داده است.  نظارت مستقیم ایساکو بر نحوه فعالیت نمایندگی ها و ارایه خدمات مطلوب و شایسته به مشتریان در سال گذشته مسیر را برای این گروه هموارتر کرده است. همچنین ایساکو در سال 96در بین 40 شرکت خودروساز داخلی و خارجی برای هشتمین دوره متوالی در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، موفق به کسب جایگاه نخست شده است. 
صادرات محصولات
توسعه صادرات و کسب سهم بالاتر از بازار جهانی از جمله اهداف و رویکردهای اصلی ایران خودرو است. ایران خودرو درصدد است تا با توسعه و تنوع بخشی به محصولات و ارتقای کیفیت بتواند سهم مناسبی را در بازار جهانی کسب کند. گروه صنعتی ایران خودرو با صادارت سبد محصولات خود به کشورهای همسایه سهم بسزایی را در بازارهای آنها از آن خود کرده است. گروه صنعتی ایران خودرو در سال 96 توانست به عنوان نخستین شرکت ایرانی برای خانواده محصولات دناپلاس و رانا، مجوز جی.اس.او را کسب کند. از دیگر خبرهای خوش اسفند سال گذشته،  صادرات دناپ لاس به سنگال بود. گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور کسب سهم مناسب از بازارهای بین‌المللی، نخستین محصول صادراتی دناپلاس را روانه ناوگان پلیس سنگال کرد. این خودروساز با دوگانه‌سوز کردن این مدل آن را به خودروی خاص پلیس تبدیل و زمینه صادرات دوباره محصولات تولیدی خود را به کشورهای غرب افریقا فراهم کرد. سایت تولید محصولات ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان با ظرفیت اسمی سالانه ۱۰ هزار دستگاه از اخبار خوش صنعت خودرو ماه‌های پایانی سال ۹۶ بود. در مرحله نخست قرار است ،‌محصولات خانواده دنا (دنا و دناپلاس) تولید شود و بازار این محصولات کشورهای مشترک‌المنافع است که این سایت در ابتدای سال 97 با حضور دکترروحانی رئیس جمهور به بهره برداری رسید . از دیگر سو ،  درحال‌حاضر بازار عراق یکی از بهترین بازارهای صادراتی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که سال گذشته نیز ایران‌خودرو به این بازار صادرات داشت. امسال نیز قرار است ۶ هزار دستگاه از محصولات این شرکت از جمله سمند، سورن، پژو پارس و دنا به این کشور صادر شود. با توجه به استقبال و نیاز مشتریان در بازار کشورهای عربی همسایه از خودروهای اتوماتیک، صادرات خودروهای اتوماتیک به عنوان یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی ایران‌خودرو در این کشورها دنبال می‌شود. عمان از جمله بازارهای هدف صنعت خودرو می‌تواند باشد. استقبال مردم این کشور از سبد محصولات ایران‌خودرو بسیار چشمگیر است، از این رو انتظار می‌رود امسال با صدور ۲ تا ۳ محصول اتوماتیک به بازار عمان، گام‌های بلندی را در توسعه بازار خود در کشورهای همجوار برداشته شود.
ارتقای مستمر کیفیت
گروه صنعتی ایران خودرو با اجرای پروژه های کیفیت در زنجیره ارزش تولید محصولات، توانسته نتایج ارزشمندی کسب کرده و جایگاه محصولات خود نزد مشتریان و جامعه را ارتقا دهد. درحال حاضر هیچ یک از محصولات این خودروساز درجه کیفی یک ستاره نداشته و تمامی آنها درجه کیفیت دو و بالاتر از دوستاره را کسب کرده اند. 
برمبنای نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دو بخش کیفیت ظاهری و عملکردی، پنج محصول ایران خودرو در سال 96 ستاره های کیفیت خود را ارتقا دادند و شش محصول جدید با سطوح کیفی  دو تا چهار ستاره به سبد محصولات اضافه شده است. برای سال جاری نیز دست یابی به سطح کیفیت سه ستاره و بیش از آن برای تمامی محصولات تولیدی در دستور کار قرار دارد .روند ارتقای ستاره کیفیت محصولات ایران خودرو از سال 94 تا 96 حکایت از افزایش سطح کیفی محصولات و در نهایت افزایش ستاره های کیفیت دارد. 
طرح "ایران خودروی فردا"
یکی دیگر از اقدامات  مناسب گروه صنعتی به کارگیری از نیروهای تحصیلکرده و نخبه کشور است ،‌طرحی که از سوی مدیرعامل این شرکت تاکید شد. گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و به کارگیری جوانان در بخش‌های مختلف، طرح «ایران خودروی فردا» را در دستور اجرا دارد.
از مهمترین اهداف این طرح یعنی ایجاد بستر و فرصت مناسب برای رشد و شکوفایی نیروی تحصیلکرده جوان نخبه کشور و ایجاد پشتوانه عظیمی از نیروی انسانی متخصص برای صنعت خودرو و صنایع وابسته بوده و افزایش پویایی و خلاقیت در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران‌خودرو و احیای امید در نسل جوان تحصیلکرده کشور می توان اشاره کرد .  این طرح می‌تواند از مهاجرت نیروی تحصیلکرده و جوان کشور جلوگیری کند. در این طرح حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از جوانان تحصیلکرده نخبه کشور جذب شده که این امر می‌تواند به تربیت مدیران آینده صنعت خودرو کشور کمک کند و باعث نهادینه شدن شایسته‌سالاری در این صنعت شود.
رونمایی از اپلیکیشن سهام ایران‌خودرو
اپلیکیشن سهام گروه صنعتی ایران‌خودرو از دیگر تحولات این خودروسازی در راستای ارتقا کیفی خدمات و سرویس‌دهی به مخاطبانش است. هدف از طراحی اپلیکیشن سهام، ارتقا و بهبود خدمات سهامداری و افزایش رضایتمندی سهامداران است. این اقدام برای نخستین بار در میان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، توسط ایران‌خودرو انجام شده است.     با استفاده از این اپلیکیشن سهامداران می‌توانند اطلاعات سهامداری خود را از قبیل تعداد سهام، مانده مطالبات، آگاهی از کاردکس مالی، وضعیت نقل و انتقال سهام و یا نرخ سهام را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند. همچنین امکان ثبت و ویرایش نشانی و یا شماره حساب بانکی نیز از این طریق وجود دارد.
مسئولیت های اجتماعی 
از دیگر عملکردهای ایران‌خودرو می‌توان به قرارداد ۲ پروژه عمرانی در سال گذشته  و افتتاح آنها همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در سال 97 در سرپل ذهاب اشاره کرد. این ۲ پروژه شامل اجرای سیستم نوین آب‌رسانی، لوله‌کشی آب آشامیدنی و بهره‌برداری از مسجد دارالسلام پس از بازسازی بود که در زلزله این استان تخریب شده بود. این شرکت بلافاصله پس از زلزله مهیب غرب کشور در آبان‌ سال گذشته، با حضور در منطقه و ارائه خدمات امدادی و کمک به آواربرداری، دست به اقدامات همدلانه زد و پس از طی دوران بحران با برپایی چادر هیوا (امید) در شهرستان سرپل‌ ذهاب و استقرار تعدادی از پرسنل این شرکت، به فراخور نیاز همواره در کنار هموطنان بود؛ همچنین در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با برگزاری مراسم و ایجاد فضایی شاد، سعی در بهبود وضعیت معیشتی و روحی مردم به ویژه کودکان منطقه کرد.
همچنین این گروه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، کلنگ احداث مدرسه در روستای لار زاهدان با حضور مدیران ارشد این خودروساز به زمین زده شد.بخشی از بودجه احداث این مدرسه از کاهش هزینه تبلیغات چاپی تامین شده که علاوه بر آثار مثبت زیست محیطی، نتایج مطلوب اجتماعی را دربر خواهد داشت..مدرسه شهدای ایران خودرو  دارای 12 کلاس درس است که دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی را در خود جای می دهد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *