RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

افت ۱۴۳۸ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۴/۱۶کد خبر: 250307
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز با وجود افزایش حجم عرضه و تشکیل‌ صف فروش در نمادهای معاملاتی، شاهد اصلاح قیمتها یک روز پس از راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 16 تیر ماه 97 با کاهش یک هزار و 438 واحدی به رقم 111 هزار و 51 واحدی رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 39 واحدی عدد 18 هزار و 665 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش یک هزار و 374 واحدی به رقم 121 هزار و 907 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک هزار و 99 واحدی به رقم 81 هزار و 509 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2 هزا ر و 653 واحدی عدد  222 هزار و 535 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 8 واحدی بر روی رقم یک هزار و 244 واحد متوقف شد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 285واحد ، فولاد مبارکه با 264واحد و تاپیکو با 153 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات ایران با 42 واحد، ارتباطات سیار با 31  واحد و مخابرات ایران با 26 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 282 میلیارد و 336میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 171 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 68 هزار و 645 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا، حق تقدم خرید سهام پارس سوئیچ، سرمایه‌گذاری سبحان، حق تقدم خرید سهام ویتانا، چدن سازان، تجارت الکترونیک پارسیان، پتروشیمی آبادان، ایران سایاتایر و رابر، حق تقدم استفاده نشده فرآورده‌های نسوز آذر، تکنوتار، سرمایه‌‌گذاری مسکن تهران، کشتیرانی دریای خزر، احیا صنایع خراسان، خدمات فنی فولاد یزد، محورسازان ایران‌خودرو، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارکنان پارس، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور، سرمایه‌گذاری سبحان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی تکنوتار و تایدواتر خاورمیانه متوقف شدند.
 
امروز همچنین آگهی عرضه بلوک 6.32 درصدی سهام غیرمدیریتی پتروشیمی داراب با قیمت پایه کل 242 میلیارد و 422 میلیون و 982 هزار و 440 ریال برای روز سه‌شنبه 19 تیرماه از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.
 
همچنین امروز آگهی عرضه اولیه 40 میلیون سهم شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور برای روز سه‌شنبه 19 تیرماه برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس به روش ثبت سفارش منتشر شد.
 
امروز همچنین با توجه به عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران از سوی ناشر فنرسازی خاور نماد معاملاتی آن تعلیق شد. درنهایت نماد معاملاتی سایپا دیزل نیز از امروز شنبه بر روی تابلوی معاملات پایه ج فرابورس بازگشایی شد.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 85 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در بانک تجارت نیز 44 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه بود.
 
همچنین بیش از 31 میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. 30 میلیون سهم نهادهای مالی بورس اوراق بهادار به ارزش کمتر از 16 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
همچنین 20 میلیون سرمایه‌گذاری بوعلی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در فولاد مبارکه اصفهان اما امروز 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد. همین وضعیت در پتروشیمی مبین با انتقالات 10 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان تکرار شد. سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان اما با بیش از 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان شاهد معاملات انتقالی بود و درنهایت 8 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
کمتر از 2.5 میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
 
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی به نسبت کم‌حجم و بی‌فروغی را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که به نظر می‌رسید با توجه به آغاز به کار بازار ثانویه ارز از روز پنج‌شنبه هفته گذشته و انتظار برای تداوم کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه در کنار خبرهای پیرامونی سیاست خارجی کشور باعث شده تا بهانه‌ای برای اصلاح قیمت سهام به ویژه در گروه‌های پیشرو فراهم شود.
 
این در حالی است که بازار سهام ترجیح می‌دهد با رصد تحرکات پیرامونی برجام و تلاش اروپایی‌ها برای باز کردن گره‌های کور بر سر ماندن یا نماندن ایران در این پیمان دست‌کم تا قبل از 13 مردادماه امسال همچنان دست به عصا گام بردارد.
 
بازار سهام همچنان تلاش می‌کند، تا از خود چهره میزبان مورد اعتماد را برای صاحبان نقدینگی به تصویر بکشد.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *