RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

با رفع موانعی بانکی،

اتریش به یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران تبدیل می‌شود

۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۴کد خبر: 249191
ایستانیوز:غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران که در صدر هیاتی ۱۱۰ نفری از فعالان بخش خصوصی، همراه با رئیس‌جمهور به اتریش سفر کرده است، در همایش تجاری ایران و اتریش در وین به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،همایش تجاری ایران و اتریش، چهارشنبه 13 تیرماه در اتاق اقتصاد فدرال اتریش با حضور روسای جمهور ایران و اتریش،سفرای دو کشور و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در وین برگزار شد و در این همایش تجاری، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به سخنرانی پرداخت.
 
 شافعی رئیس اتاق ایران در این سخنرانی تأکید کرد: پتانسیل‌­های تجاری و اقتصادی ایران و اتریش به‌اندازه‌ای برای یکدیگر شناخته‌شده و آمادگی برای همکاری در آن زمینه‌ها وجود دارد که بدون شک با کمرنگ شدن موانع تحمیل‌شده بر تجارت ایران به‌ویژه موانع بانکی، اتریش به یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران تبدیل خواهد شد. 
 
متن کامل سخنرانی وی به شرح زیر است:
 
روسای  محترم جمهور ایران و اتریش، سفرای محترم ایران و اتریش، ریاست محترم اتاق فدرال اقتصادی اتریش و حضار گرامی،
 
خوشحالیم که بار دیگر هیأتی بزرگ از تجار و صاحبان صنایع ایران فرصت دیدار و مذاکره با همتایان اتریشی خود را یافته‌اند و از میزبانی اتاق فدرال اقتصادی اتریش و برگزاری این رویداد سپاسگزاریم.
 
اقتصاد و تجارت ایران وارد مرحله ویژه‌­ای شده، مرحله‌­ای که در آن همراهی و اجرایی شدن قول‌­های دوستان اروپایی خود را نیاز دارد. اتریش از دوستان دیرینه ایران و از همراهان زمان مشکلات بوده است. در سال‌های تحریم‌های ظالمانه، همکاری شایسته‌ای از سوی تجار و صاحبان صنایع اتریشی در فعالیت با ایران دیده شد، که این همکاری همواره به نیکی در ذهن ایرانیان به یاد آورده می­شود. امیدواریم علیرغم قوانین غیرمعمول فرامرزی از سوی قدرت‌طلبان و بی‌حرمتی به استقلال کشورها، بازهم شاهد دوستی و همکاری‌های تجاری اتریش با ایران باشیم.
 
در دنیای امروز تأثیرگذاری و تأثیرپذیری اقتصاد و سیاست بر یکدیگر اصلی بدیهی و پذیرفته‌شده است، درعین‌حال اعتقاد به استقلال عمل اقتصاد و تجارت نیز وجود دارد. ما، درعین‌حالی که از دولت‌های خود می‌خواهیم تا جامعه تجاری را در رفع موانعی که از سوی سیاست بر اقتصاد تحمیل‌شده حمایت و کمک نمایند، در کنار تجار و صاحبان صنایع سایر کشورها در جهت کاهش موانع، تا رفع کامل آن‌ها تلاش خواهیم نمود.
 
امروز، اتاق بازرگانی ایران با هیأتی 100 نفره به اتاق فدرال اقتصادی اتریش آمده تا اعلام کند علیرغم تمامی مشکلات و موانعی که بر تجارت ایران اعمال می‌شود، عزمی راسخ در تجار و صاحبان صنایع برای تداوم همکاری‌های تجاری با اتریش وجود دارد. ما خواهان تداوم ارتباطات تجاری با اتریش به‌عنوان یکی از بهترین شرکا اروپایی خود هستیم و آمادگی کامل داریم تا برای پیدا کردن راه‌هایی برای فائق آمدن بر مشکلات جاری، همکاری نماییم. اتاق بازرگانی ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی ایران، با تمام تلاش و توان خود در خدمت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اتریش و کمک به کاهش موانع موجود بر سر راه فعالیت فعالان این حوزه است.
 
همکاری‌های ارزشمندی درزمینه‌های مختلف میان ایران و اتریش در جریان بوده و امیدواریم که تداوم داشته باشد. تجار و صاحبان صنایع ایرانی و اتریشی شناخت خوبی از یکدیگر داشته و همکاری دو کشور را درزمینهٔ­های ارزشمندی ساماندهی کرده‌اند. پتانسیل­های تجاری و اقتصادی دو کشور به‌اندازه‌ای برای یکدیگر شناخته‌شده و آمادگی برای همکاری در آن زمینه‌ها وجود دارد، که بدون شک با کمرنگ شدن موانع تحمیل‌شده بر تجارت ایران به‌ویژه موانع بانکی، اتریش به یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران تبدیل خواهد شد.
 
خانم‌ها، آقایان؛
 
مایلم اعلام کنم در هیات اتاق بازرگانی ایران شرکت‌­های بزرگ، شناخته‌­شده و فعالی درزمینه‌های انرژی، دارو و سلامت، بانک و سرمایه‌گذاری، کاغذ و سلولز، ساختمان، صنایع غذایی و کشاورزی، حمل‌ونقل، صنایع خودرو، صنایع فولاد، توریسم، راه‌آهن و ITC و IT وجود دارند. در لیست این هیات، شرکت‌های متعددی را خواهید دید که در سه سال اخیر، قراردادهای همکاری و تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری با طرف‌های اتریشی خود منعقد کرده‌اند. حتی امروز، باوجود بعضی مشکلات، شرکت‌های ایرانی و اتریشی درحال‌توسعه همکاری‌های خود و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و قرارداد می‌باشند. ما به آینده امیدواریم و از دولت‌های خود نیز می‌خواهیم که با از بین بردن موانعی که سیاست بر تجارت و اقتصاد تحمیل کرده، آینده‌ای روشن‌تر برای روابط دو کشور ترسیم نمایند.
 
در پایان ذکر این نکته شایسته است که چند ماهی است از سوی گروهی از تجار ایرانی که بر تجارت و سرمایه‌گذاری با شرکت‌ها و فعالان تجاری اتریشی متمرکز هستند، اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش تشکیل‌شده و این تشکل در تلاش است تا روابط تجاری دو کشور را متمرکزتر به‌پیش برند. اعضای هیات رئیسه و برخی از شرکت‌های عضو این اتاق مشترک در هیات حضور دارند که می‌توانید در صورت تمایل، در مذاکرات رودررو با آنان آشنا شوید.
 
ضمن تشکر مجدد از اتاق فدرال اقتصادی اتریش جهت فراهم آوردن فرصت این گردهم آیی و آرزوی موفقیت برای فعالان تجاری ایران و اتریش، از توجه شما تشکر می‌نمایم.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *