RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بانک مسکن منتشر کرد؛

کارنامه دو ماهه تسهیلات مسکن

۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۴/۱۲کد خبر: 249103
ایستانیوز: بانک مسکن حجم ریالی و سهم انواع تسهیلات منعقد شده و اعطایی از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت سال ۹۷را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه مجموعا رقمی بالغ بر هزار و ۵۰۰میلیارد تومان انواع تسهیلات از سوی این بانک به متقاضیان پرداخت شده است. بر این اساس این تسهیلات در قالب،تسهیلات مشارکت مدنی، قرض الحسنه، جعاله، خرید بخش مسکن و ساختمان، خرید در سایر بخش ها، مرابحه و همچنین سایر تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
متقاضیان دریافت تسهیلات مشارکت مدنی در دو ماه اول سال جاری مجموعا ۳۰۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند؛ همچنین ۲۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به گروه دیگری از متقاضیان پرداخت شده است.
در دو ماهه اول سال جاری بانک مسکن رقمی معادل ۱۸۹میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت کرد؛ تسهیلات جعاله عمدتا در زمان خرید واحدهای مسکونی همراه با تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق حق تقدم تسهیلات و ... در صورت درخواست متقاضی به وی پرداخت می شود. هم اکنون سقف تسهیلات جعاله ۲۰میلیون تومان است. این تسهیلات، به نوعی کمک هزینه خرید مسکن بخصوص برای واحدهای نوساز محسوب می¬شود تا بخشی از هزینه تجهیزات تکمیلی خانه،‌ برای خریدار آن پوشش داده شود.
در بازه زمانی دو ماه اول سال جاری همچنین ۸۹۸میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است؛ تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم و سایر تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در این گروه قرار دارند.
بر اساس این گزارش طی ماه‌¬های فروردین و اردیبهشت ۹۷در حدود ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان تسهیلات به خرید در سایر بخش ها اختصاص یافته است؛ بانک مسکن علاوه بر اعطای تسهیلات به حوزه ساخت و خرید مسکن در سایر بخش های اقتصادی نیز به فراخور نیاز و منابع در اختیار خود تسهیلات اعطا می کند.
علاوه بر این در بازه زمانی یاده شده، حدود ۶۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات مرابحه و همچنین یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان سایر تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
آمارهای منتشر شده از وضعیت پرداخت انواع تسهیلات از سوی بانک مسکن به متقاضیان نشان می دهد بیشترین حجم تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک در دو ماهه اول سال جاری به بخش خرید مسکن و ساختمان اختصاص یافته است؛ هم اکنون پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق های پس انداز مسکن یکی از اصلی ترین تسهیلات تعهدی بانک مسکن محسوب می شود که تحت هر شرایطی بانک خود را موظف به پرداخت آن به متقاضیان می داند؛ پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن از محل انواع صندوق های پس انداز شامل صندوق پس انداز مسکن یکم ، صندوق پس انداز مسکن جوانان و ... جزو این حساب های تعهدی است. در دو ماهه اول سال جاری عمده تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک عامل بخش مسکن مربوط به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان خرید مسکن با انواع روش ها (اعم از دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز یکم، اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات و ....) بوده است. سهم تسهیلات خرید مسکن از کل تسهیلاتی که بانک مسکن طی دو ماه اول امسال به متقاضیان بخش مسکن و ساختمان پرداخت کرده، بیش از ۵۰درصد است که بالاترین سهم را دارد.
این موضوع نشان دهنده اهمیت پرداخت تسهیلات خرید مسکن به منظور حمایت از سمت تقاضای مصرفی در بازار مسکن است؛ مطابق با جهت گیری های کلی بانک مسکن حمایت از سمت تقاضای مصرفی به خصوص خانه اولی ها و متقاضیان خرید مسکن در بافت های فرسوده جزو اولویت های سیاست گذاری شده در بانک مسکن است که آمارهای موجود نشان می دهد اختصاص بیش از نیمی از حجم کل تسهیلات پرداخت شده به این بخش به معنای تحقق این سیاست است.
در دو ماهه اول سال جاری همچنین ۲۰.۵درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی بوده است که به منظور حمایت از ساخت و سازهای مسکونی به سازندگان پرداخت شده است؛ تسهیلات جعاله نیز ۱۲.۷درصد از کل تسهیلات پرداخت شده در دو ماهه ابتدایی سال جاری را به خود اختصاص داده است؛ همچنین سهم تسهیلات قرض الحسنه از محل تسهیلات پرداختی بانک عامل بخش مسکن به همه بخش ها ۱.۴درصد، سهم تسهیلات مرابحه ۴.۴درصد و خرید در سایر بخش ها ۱درصد بوده است.
سایر تسهیلات پرداخت شده غیر از موارد گفته شده نیز ۰.۱درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده اند. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *