RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

عربستان پشت اوپک را خالی خواهد کرد؟

بدعهدی عربستان در پایبندی به تعهداتش در اوپک

۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۴/۸کد خبر: 248817
ایستانیوز:مسئولان شرکت آرامکوی عربستان در شرایطی از افزایش دو میلیون بشکه ای تولید نفت خبرداده اند که از دو روز پیش مسئولان وزارت خارجه آمریکا ادعا کردند که از آبان ماه اجازه نخواهد داد هیچ کشوری از ایران نفت خریداری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در شرایطی که تنها یک هفته از توافق اعضا اوپک در اجلاس سران این مجمع برای افزایش تولید نفت حداکثر تا یک میلیون بشکه و حفظ فریز نفتی می گذرد؛ حالا خبرها نشان دهنده بدعهدی مسئولان عربستان به این توافق است تا جایی که نماینده ایران در اوپک از امکان برگزاری اجلاس اضطراری اوپک خبرداده است.
 
روز گذشته مسئولان شرکت آرامکوی عربستان بزرگترین تولید کننده نفت در این کشور اعلام کرد به زودی، تولید نفت خود را با افزایش دو میلیون بشکه‌ای، به ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.
 
حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در واکنش به این خبر؛ این اقدام عربستان را «تمسخر اوپک» دانشته و به رویترز گفته است:« بیانیه اوپک در آخرین نشست خود، به هیچ عضوی اجازه نداده است که بیش از سهمیه خود، نفت تولید کند، بلکه همه را موظف به پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق کرده است. هیچ کس اجازه ندارد توافق ما را نقض کند. اگر چنین شود، به این معنا است که وزارت خارجه آمریکا، اوپک را اداره می ‌کند. اگر معلوم شود این توافق نقض شده است، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک می‌تواند یک نشست فوق‌العاده‌ برگزار کند.»
 
مسئولان شرکت آرامکوی عربستان در شرایطی از افزایش دو میلیون بشکه ای تولید نفت خبرداده اند که از دو روز پیش مسئولان وزارت خارجه آمریکا ادعا کردند که از آبان ماه اجازه نخواهد داد هیچ کشوری از ایران نفت خریداری کند و این موضوع استثنایی نخواهد داشت اگر این اتفاق بیفتد با تحریم های سختی رو به رو خواهند شد.» آمریکا که از دو ماه پیش از برجام خارج شد؛ امیدوار است با همراهی عربستان بتواند؛ ایران را در فروش نفت تحت فشار بگذارد و حتی صادرات نفت ایران را به صفر برساند؛ اتفاقی که حدود 2.5 میلیون بشکه نفت در روز از صادرات بازار را کم خواهد کرد و قیمت جهانی را افزایش شدیدی خواهد داد. اما در این بین عربستان و روسیه در همراهی با آمریکا اعلام کرده اند که تولید و صادرات خود را افزایش خواهند داد و عملا جای ایران را خواهند گرفت و با این اتفاق افزایش قیمت نفت در سطح جهان کنترل خواهد شد.
 
قیمت نفت West Texas Intermediate  برای اولین بار در ماه گذشته به 70 دلار در هر بشکه افزایش یافت که رشد 3.2 درصدی بود. البته در این بین اطلاعات رسیده به سایت جهانی بلومبرگ نشان از جهش قابل توجه در صادرات نفت عربستان دارد. طبق این داده ها در 20 روز اول ماه، میزان حمل و نقل بشکه ها حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته که بالاتر از میانگین کل ماه می است. اگر این رشد صادرات نفت عربستان پایدار باشد، این افزایش بالاترین تولید در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود. طبق گزارش بلومبرگ، آرامکو بخش تولید اضافی نفت را ذخیره سازی می کند. آرامکو مزارع مخازنی در داخل کشور دارد. علاوه بر این، این شرکت نفتی سه مکان استراتژیک در خارج از کشور از جمله، اوکیناوا در ژاپن، سیدی کریر در مصر و روتردام در هلند دارد. داده های ردیابی تناکر ها ماه ژوئن نشان می دهد که محموله های نفت عربستان به مصر می رود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:اوپک
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *