RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

جنگ نهادهای‌ مالی با بیت‌کوین

۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۴/۷کد خبر: 248778
ایستانیوز:اخیرا خبری جنجال برانگیز منتشر شد در خصوص قیاس بزرگترین بانک آلمان و یکی از اکسچنج های ارز دیجیتال و میزان سود دهی آن ها که نظرات بسیاری را به خود جلب کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در گزارش منتشر شده آمده بود که بزرگترین بانک آلمان با یکصد و پنجاه سال سابقه در بازارهای مالی جهانی و تعداد پرشماری نیروی کار کم تر از اکسچنج بایننس که معاملات ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند با  چهار سال سابقه و تعداد محدودی پرسنل هست . این خبر منتشر شده به ناگاه زنگ خطری را به صدا در آورد برای سایر نهادهای مالی سراسر دنیا که نظام مالی دنیا در خطر است . پس از آن کارشناسان دنیا وارد بررسی و تحقیقات در این حوزه گردیدند و ارزهای دیجیتال را به عنوان پدیده ی مالی دنیا نامیدند . پدیده ای که راه مقابله ای برای از بین بردن محدودیتش وجود ندارد و روز به روز محبوب تر می شود . این محبوبیت نیز دستاورد پارامترها و آیتم هایی هست که در ادامه به آن می پردازیم .
 
مارکت ارزهای دیجیتال با شاخص بیت کوین شناخته می شود . بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط شخص یا تیمی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد و اولین معامله آن برای خرید دو عدد پیتزا در مقابل ده هزار عدد با خرید بیت کوین انجام شد .
اولین بار در سال 1994 یک تیم تحقیقاتی برای بالا بردن امنیت اطلاعات سعی در غیر متمرکز کردن محل نگه داری اطلاعات داشتند که برای تایید صحت آن از نقاط مختلفی استعلام گرفته شود . این عمل بعدها در قالب مفهوم بلاک چین مطرح گردید و بیت کوین اولین بار از این پلتفرم برای توسعه و به وجود آوری یک کوین جهانی بهره گرفت و بر پایه ی بلاک چین نیازمند یک دفتر کل عمومی شد که این تاییدیه ها توسط افراد مختلفی در سراسر دنیا که به آن ها ماینر گفته می شود و سیستم های خود را در اختیار شبکه بیت کوین برای تایید تراکنش ها می گذارند . ماینرها یا استخراج کنندگان بیت کوین با حل معادلات پیچیده ریاضی و بلاک های شبکه بلاک چین بیت کوین به تایید تراکنش ها و صحت بیت کوین های موجود کمک می کنند . استخراج کنندگان در قبال تلاش و فعالیتی که انجام می دهند پاداش دریافت می کنند و به آن ها بیت کوین داده می شود .
تعداد کل بیت کوین هایی که به وجود خواهد آمد بیست و یک میلیون عدد خواهد بود که هم اکنون هفده میلیون عدد آن استخراج گردیده است و پیش بینی می شود استخراج بقیه بیت کوین ها تا سال 2140 میلادی به طول بیانجامد زیرا همواره سختی شبکه بیت کوین رو به افزایش است . 
اما در مارکت ارزهای دیجیتال کوین های دیگری هم وجود دارند که با توجه به آیتم های مختلف در دسته های مختلف قرار می گیرند . یکی از مهم ترین دسته بندی ها بر اساس پلتفرم آن ها می باشد . پلتفرم غیر متمرکز که شامل بیت کوین و اتریوم و بایت کوین و .  . . .  می شود و پلتفرم متمرکز که شامل ریپل و تتر و ... می باشد . با خرید تتر دلار که همواره قیمتی معادل یک دلار دارد می توان از ریسک های بازار کریپتو کارنسی در امان بود  .
ارزهای دیجیتال را بر مبنای دیگری نیز می توان تقسیم بندی نمود . این ارزها به دو دسته کوین ها و توکن ها تقسیم می گردند .
کوین ها همان سکه ها یا پول ها هستند نظیر بیت کوین و اتریوم و لایت کوین و ..... و توکن ها سهام های دیجیتالی هستند که مربوط به طرح و ایده و پروژه یک گروه از اشخاص حقیقی یا یک شرکت می باشد که برای جذب سرمایه منتشر گردیده اند .
از این دست توکن ها شاهد بودیم که حتی اخیرا شرکت های ورشکسته ای نظیر آتاری و کداک توکن های مربوط به خود را برای جذب سرمایه منتشر کردند . از دیگر شرکت های مطرحی که این روزها عرضه توکن های آن هیاهوی بسیاری به پا کرد تلگرام بود . تلگرام که قصد عرضه توکن خود با نام گرام را داشت کلیه ی سرمایه ی خود را در پیش فروش خصوصی جذب نمود و از عرضه عمومی آن منصرف شد .

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیت‌کوین
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *