RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

کلاف سردرگم بازار سکه

بازی صندوق های سرمایه گذاری بانک ها با بازار سکه

۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۴/۴کد خبر: 248611
ایستانیوز:جهش قیمت سکه که پیش از آغاز سال۹۷ به شروع سال نو، طوفان در آمریکا و حاشیه آفرینی های ترامپ نسبت داده می شد، در سال جاری مسیری متفاوت در پیش گرفته است و تحولات بازار آنقدر پیچیده شده که نمی توان سر کلاف را پیدا کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،زمانی که نرخ سکه مرز یک میلیون وپانصدهزار تومان را رد کرد، دولت تصمیم گرفت با حراج سکه از طریق بانک کارگشایی از عطش جویندگان طلا کم کند. در آبان ماه 96 که به دلیل تقویت عرضه کاذب، حباب سکه بزرگ و بزرگتر می شد، رگولاتور بازار سکه برگزاری حراج و پس از آن پیش فروش سکه را آغاز کرد. 485 هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی تا دومین ماه سال جاری به فروش رسید و حباب سکه را که به بیش از 200 هزار تومان رسیده بود، به 60 تا 70 هزار تومان کاهش داد با این وجود نرخ سکه باز سر به فلک گذاشت و دیروز از 2 میلیون و 700 هزار تومان گذشت. امروز هم در بازار سکه تهران و در معاملات خرده فروشی، سکه امامی دو میلیون و 876 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
افزایش نرخ آتی سکه تمام بهار آزادی در روز گذشته به بیش از سه میلیون تومان باعث شد معامله آتی در بورس کالا متوقف شود. روزنامه ها امروز از این نوشتند که صندوق سرمایه گذاری دو بانک بزرگ با حمله به معاملات آتی سکه در بورس کالا بازار را برهم زدند و باعث افزایش ناگهانی قیمت سکه آتی و کاهش ارزش پول ملی شدند. غیر از این بانک مرکزی هم اعلام کرد که تمایل دارد گواهی پیش فروش سکه را به اوراق سکه تبدیل کند، اوراقی که دارندگان آن در زمان سررسید می توانند سکه شان را دریافت کنند یا پیش از آن موعد آن را نقد کنند. هرچند بانک مرکزی در نشست هماهنگی با سازمان بورس کالا و کارگزاری بانک ملی از این گفت که 8 میلیون سکه پیش فروش شده مهیاست اما اظهار علاقمندی به جایگزینی گواهی به جای سکه فیزیکی به عنوان یک علامت منفی دیگر بازار را ملتهب کرده است. تلاطم های بازار سکه در حالی ادامه دارد که بازار ارز هم در وضعیت نابه سامانی است. هرچند دولت پافشاری می کند که نرخ دلار 4 هزار و 200 تومان است اما دیروز در بازار غیررسمی قیمت دلار آمریکا حتی به بیش از 9 هزار تومان رسیده بود.  

 

 




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *