RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بیکاری ۱۰ هزار نفر در پی ممنوعیت واردات خودرو

۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۴/۳کد خبر: 248483
ایستانیوز:یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به ممنوع شدن واردات خودرو اظهار کرد: در پی این سیاست بازار خودرو مجددا ناپایدار شده و حدود ۱۰ هزار نفر نیز بیکار می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ فربد زاوه در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین با بیان این‌که در حال حاضر مردم نگران سرمایه گذاری و شغل خود هستند، تصریح کرد: این شوک برای صنعت خودرو  نیازی نبود چرا که با وجود نرخ بالای ارز و عدم تخصیص آن، میزان واردات به اندازه کافی کاهش یافته بود.
 
وی به افزایش هجوم سرمایه به سمت خودروهای سی کی دی اشاره کرد و اضافه کرد: با اجرای این  سیاست روند کاهش قیمتی که در بازار به وجود آمده بود متوقف شده و قیمت‌ها مجددا به همان روال گذشته بازمی‌گردد، از طرفی موجب گرانی خودروهای سی کی دی را نیز شاهد خواهیم بود.
 
زاوه بیان کرد: در این بین واردکنندگانی که توانستند با دلار دولتی و بدون انتقال ارز ثبت سفارش انجام دهند، مجاز به واردات خودرو هستند که این چیزی جز رانت مستقیم نیست.
 
این کارشناس خودرو درباره تاثیر ممنوعیت واردات بر قیمت خودروهای داخلی توضیح داد: این سیاست در قیمت و تولید خودروهای پر تیراژ داخلی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *